Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dimensjonene på Model 3?

Startet av Kianus, tirsdag 21. mars 2017, klokken 17:32

« forrige - neste »

Toalmar

Det er kameraet som gjør at du har Adaptiv Cruise Controll
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

turfsurf

I3 baserer estimert rekkevidde på tidligere forbruk. Prøv å legg inn en destinasjon på navi 20 mil unna på landevei, da estimerer den etter vei og fartsgrenser.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

SveinJ

Sitat fra: Toalmar på lørdag 04. februar 2017, klokken 09:41
Det er kameraet som gjør at du har Adaptiv Cruise Controll

Det virker d også i EcoPro!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Mr.Zero

Sitat fra: trinse på fredag 03. februar 2017, klokken 18:28
Hei!

Jeg har prøvd å lese igjennom flere tråder i forumet, og håper dette innlegget passer inn i denne tråden.

Jeg fikk min første elbil i3 i januar (94), og lurer på en ting. Når min bil er fulladet 100% ligger rekkevidden på rundt 160 km. Jeg synes dette virker merkverdig lite/ikke som forventet? Jeg rekker tur-retur Sarpsborg-Fredrikstad (1,8 mil hver vei - gj.snitt fart 50-60 km/t) 2 ganger + en ekstra tur til trening som er rundt 1,5 mil tur/retur. Etter dette ligger rekkevidden på 50-60 km. Kjøretur Sarpsborg - Oslo når den er fulladet har jeg kanskje 50-60 km igjen på rekkevidden. Jeg kjører på ECO PRO hele tiden, maks varme 28 grader og setevarme ved behov. Er bilen generell kald eller er det dårlig klimaanlegg? Jeg synes fortsatt det er kaldt når varmen står på maks i eco pro-mode. Bilen lades hovedsakelig over natten på 16 amp. Jeg har fått bilen opp til 200 km en gang på hurtiglading i Oslo. Fikk bilen for en måned siden, og vurderer evt. å ta en sjekk av batteriet. Utetemperaturer har variert fra -4 til +7.

Hvor mye viser appen deres ved 100% fulladet? Overreagerer jeg mtp. rekkevidde?

28 varme i kupéen er heftig - og det drar mye strøm. Ta på en ekstra genser og kjør et par dager i 20 varme. Sjekk rekkevidden da. Min erfaring tilsier ca 20 mil i disse dager med 18 varme i bilen. Oslo/Akershus. Normal kjøring.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

SveinJ

...erfaring i dag med 80km/1t10min i EcoPro: 215km ved start, 23 kupevarme, 0 til -1 underveis, snø og slaps. 140km restlengde ved ankomst, 15,6kW/h forbruk (laveste hittil). Redusert temp fra 25 til 23 utgjorde ganske mye?
Koblet til lader: 118km elektrisk rekkevidde!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

tutti

Sitat fra: KapteinLefso på lørdag 04. februar 2017, klokken 01:35
Har egentlig godt over til å alltid bruke comfort mode. Da virker også alltid acc-kamera.
Fungerer bare cruise controll i comfort mode i i3?

Sør

Sitat fra: tutti på mandag 06. februar 2017, klokken 09:33
Sitat fra: KapteinLefso på lørdag 04. februar 2017, klokken 01:35
Har egentlig godt over til å alltid bruke comfort mode. Da virker også alltid acc-kamera.
Fungerer bare cruise controll i comfort mode i i3?
Fungerer fint i EcoPro også. Har ikke prøvd i EcoPro+ da jeg aldri har hatt behov for å spare batteriet så mye.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

SveinJ

Nå er vi vel hjemme etter første store langtur; Austbygde-Trollhättan t/r. Forbruket i går lå på 20,5 kWh/100km og i dag 18,2. Sludd og underkjølt regn i går medførte høyere forbruk.
Ca 100km/h på motorveien, EcoPro og 24grader.
Bare 67 på Bastøyferga, gratis å lade på Tanumshede shoppingsentre og Öberby shopping ved Trollhättan. SEK 2/min på Nordby.
Spennende var det i alle fall å se hvor langt kilowattene rakk.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

LMOR

Du ville spart mye på å gå ned til 21 grader. Vi hadde ikke klart å ha det så varmt i bilen  8)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

#39
Jeg har ikke gjort noen vitenskapelige målinger, men jeg har en klar følelse at 21 grader er mye varmere i min bensindrevne BMW enn i i3  ;). Selv har jeg ved et par anledninger følt behov for å skru opp til 23-grader for ikke å fryse i i3. Hører at eiere av Gof vs e-Golf har tilsvarende erfaring, så elbil varme er ikke helt som annen varme  ;) Og så savner jeg rattvarme, for da kunne jeg klart meg med lavere kupetemperatur. Men kjørehansker er en grei erstatning.

SveinJ

Sitat fra: LMOR på lørdag 18. februar 2017, klokken 08:00
Du ville spart mye på å gå ned til 21 grader. Vi hadde ikke klart å ha det så varmt i bilen  8)

Jo det hadde sikkert vært greit det, men jeg hater å kjøre bil med boblejakke og lange underbukser! 21 grader el-bilvarme er ikke veldig varmt og 21 i Comfort oppleves varmere enn i EcoPro.

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Ingeniøren

Min står på 18 grader/Ecopro og synes det er passe....

Beholder dog jakka på  - lange under brukte jeg i militæret for VELDIG lenge siden....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

Jeg føler temperaturen faller 2 grader i forhold til hva som vises i ecopro, men det er sikkert bare på grunn av redusert effekt og luftmengde. 20° er fint om luftmengden er tilstrekkelig.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Egil Fonn

Har kjørt bilen i varierende forhold  fra -29-+5C på Nord Norske vinterveier. 1700km på to uker med 17,3kwh/100km i forbruk. Comfort modus og 19c. Føler også at 19c i comfort mudus er varmere enn 19c i ecopro. Veldig fornøyd med bil og rekkevidde på vinter som ligger på ca 200km om ønskelig.
Eneste minus så langt er mangel på klimatisering av batteripakken( uten strøm tilkobling) før hurtiglading i kulde. Om bilen blir stående parkert i 20 kalde og det så trengs hurtiglading blir det tregt og dyrt.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

LMOR

Enig i at 21 med EcoPro kan kjennes kaldt. En bør heller kjøre forsiktig (helst bruke ACC) med Comfort på 21 grader, enn 24 grader med EcoPro.
Kjør gjerne med varm bil, men da blir forbruket betydelig høyere.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA