Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skuffende rekkevidde på ZOE

Startet av opelgt, tirsdag 21. mars 2017, klokken 10:05

« forrige - neste »

opelgt

Har disse bilene samme bunnplate og andre likheter ? Og hva er opplevd rekkevidde?

Ebe

Leaf er bygget helt som en leaf. e-NV200 er en ombygning av NV-200. Så vidt jeg vet så er dette to helt forkjellige plattformer. Det er også to forskjellige batterier i bilene.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Leaf1Min

e-nv200 har akkurat samme batteripakke som Leaf (24 kWh). På grunn av e-nv200 form og tyngde er rekkevidden kortere. På vinterstid med minusgrader og snø/slaps på veien kan man klare ca 8-10 mil på en lading men en e-nv200 Evalia.
Nissan e-nv200 Evalia 2016
Elektrisk siden 13.08.2014

rolandvg99

Sitat fra: Leaf1Min på mandag 23. januar 2017, klokken 14:28
e-nv200 har akkurat samme batteripakke som Leaf (24 kWh). På grunn av e-nv200 form og tyngde er rekkevidden kortere. På vinterstid med minusgrader og snø/slaps på veien kan man klare ca 8-10 mil på en lading men en e-nv200 Evalia.

Er riktig at 24 kWh Leaf har samme batterikapasitet som e-NV200, men utformingen er visstnok ikke identisk
"I like soul with a capital S"

pudderjagar

Da er same kwh på begge bilane men E-nv200 har ei heilt anna batteripakke byggd på ein heilt anna måte og form.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA