Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slippe gassen charge problem?

Startet av 400VDC, torsdag 16. mars 2017, klokken 22:24

« forrige - neste »

400VDC

Fikk en merkelig feil nå i kveld. Beskjed om at bilen ikke lar seg kjøre pga lav lading på høyspentbatteriet. Dette til tross for at ladenivået er 44% og resterende rekkevidde sier 64 km. Ingen andre feilsymptom enn selve feilmeldingen, se bildet. Noen andre som har opplevd noe lignende?
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

fredriks

Sjekk spenningen på 12V-batteriet. Det er jo det batteriet som "starter" bilen
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

lenny36

Virker som det er en del barnesykdommer på Ioniq, håper alle disse bugsene blir fikset fort.


Sent from my iPhone using Tapatalk

fredriks

Ja, virker som det også er en del biler som kommer uten denne innstillingen og at det skaper en del problemer:
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

400VDC

Vedlikeholdslading av 12V batteri har vært aktivt fra jeg fikk biilen. Feilmeldingen dukket opp mens jeg kjørte og ble borte etter at jeg bekreftet den. Har hatt flere start/stopp siden uten problemer. Ingen flere meldinger heller. Snodig sak. Tviler på at det har noe med 12V batteriet å gjøre. Kanskje heller en software "bug"..
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

moby666

Denne "feilen"/bugen har vært på en rekke Kia Soul
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Nik

Har opplevd noen ganger at den oppsatte regenereringsnivået (for eksempel for Eco) blir resatt til 1.
Noen andre som har opplevd det?
Kan det være nøkkelavhengig?
Eller andre ting som kan resette nivået?
Har bestilt min første ELbil - Ioniq.

tuono

Skjer dette under kjøring eller....?
Om du stanser bilen, slår av "tenninga" og starter opp igjen vil det resette seg til det trinnet som er presatt i det moduset du til enhver tid bruker.

Nik

Nei. Det skjer ikke under kjøring. Har opplevd det noen ganger etter lading. Nivåene på alle kjøremodus resettes til 1.
Har bestilt min første ELbil - Ioniq.

moby666


Merket det jeg også, men har ikke plaget meg nevneverdig da hendlene er lett tilgjengelig. Tydeligvis en bug som sikkert blir rettet

Sitat fra: Nik på søndag 05. februar 2017, klokken 09:37
Nei. Det skjer ikke under kjøring. Har opplevd det noen ganger etter lading. Nivåene på alle kjøremodus resettes til 1.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA