Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av Rio, tirsdag 21. februar 2017, klokken 11:53

« forrige - neste »

Rio

OK - jeg trenger litt hjelp her. Min bil er fra slutten av 2014, og nå ser jeg at filgeneratoren fra VW har fått en melding:

"Nicht verfügbar für das Discover Media im Golf bis 22 / 15."

Med Google translate blir det:
"Ikke tilgjengelig for Discover Media i Mexicogolfen før 22/15." (!)    :P

Så grunnen til at det ikke fungerer for min bil kan være det.

Er det noen med en nyere bil som kan forsøke å laste opp denne, og fortelle om det funket?



Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio


Dette er oppskriften: 

1.   Last ned QC20170408.txt filen som er på bunnen av dette innlegget.
2.   Gi filen en ny filtype, slik at den heter "QC20170408.zip".
3.   Høyreklikk på filen og "Pakk ut alle..." til en USB-minnepinne eller minnekort.
4.   Plugg USB-minnepinnen i bilen (det lille rommet foran girspaken).
5.   Velg "NAV", og velg "Innstillings"-ikonet nederst i høyre hjørne.
6.   Velg "Navigasjonsinnstillinger" og "Rediger Minne"
7.   Velg "Oppdater mine spesialmål (Personlig POI)"
8.   Klikk "Nå" for å restarte NAV-systemet.
9.   Velg "Kartinnstillinger" og "Velg kategorier".
10.   Huk av for "Hurtiglader", "Fortum" og "Grønn Kontakt" (eller lignende), slik at disse vises.
11.   Nå bør du få opp et bilde som det under, dersom du er i nærheten av Oslo.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Espen Karlsen

Jeg testet på min e-golf nå men filene dine og det fungerte ikke.  Når jeg trykket oppdater så hang den en stund å fant ikke filene..  :-)  Fungert tidligere med samme fremgangsmåte

e-curious

#33
Jeg har heller ikke fått til å legge inn nye POI senere tid :(
Har e-Golf 2016 modell, første utgave.

"Nicht verfügbar für das Discover Media im Golf bis 22 / 15."
Alle 2016-modeller har Discover Pro MIB2?

Elnix

Sitat fra: Rio på mandag 01. mai 2017, klokken 19:25

Dette er oppskriften: 

1.   Last ned QC20170408.txt filen som er på bunnen av dette innlegget.
2.   Gi filen en ny filtype, slik at den heter "QC20170408.zip".
3.   Høyreklikk på filen og "Pakk ut alle..." til en USB-minnepinne eller minnekort.
4.   Plugg USB-minnepinnen i bilen (det lille rommet foran girspaken).
5.   Velg "NAV", og velg "Innstillings"-ikonet nederst i høyre hjørne.
6.   Velg "Navigasjonsinnstillinger" og "Rediger Minne"
7.   Velg "Oppdater mine spesialmål (Personlig POI)"
8.   Klikk "Nå" for å restarte NAV-systemet.
9.   Velg "Kartinnstillinger" og "Velg kategorier".
10.   Huk av for "Hurtiglader", "Fortum" og "Grønn Kontakt" (eller lignende), slik at disse vises.
11.   Nå bør du få opp et bilde som det under, dersom du er i nærheten av Oslo.

Ser dette er en stund siden nå, men jeg kan ikke se at filen er vedlagt? Finner bare den gamle versjonen...

Edit: Ser nå at den lå i innlegget foran. Grunnnen til at jeg spør er at https://www.ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler ikke ser ut til å fungere lenger...
2015 VW e-Golf

Jan.Martin.Grindheim61

#35
Fikk lagt inn disse POI  filene nå frå  8.   april 2017  på min 2014 mod.  som låg i den text fila oppforbi.  ( .QC20170408.txt (92.32 kB - lastet ned 40 ganger.)
velukka oppdart poi.   

TAKKER FOR QC20170408.txt FILA   :-)


e-curious

#36
Jeg får ikke lagt inn personlinge POI lenger, mellom annet filen over  :o

Har fått det til før, og gjør det på samme måte jeg har gjort før.  Laste ned zip-fil, pakke ut, filene på roten på kortet.  Tidligere har dette gått glimrende.  Prøvd med ulike SD kort i begge kortleserene.

Når jeg setter inn kortet får jeg beskjed om at det blir satt inn kort med oppdateriger, men når jeg går inn og velger oppdatere så får jeg beskjed om at den ikke finner noen datakilder.

Er det noe jeg gjør feil her?  Har 2016 modell 1. versjon.

Oppdatering:  Gikk greit å legge inn da jeg la innholdet på MIB2High på roten av minnekortet (og slettet det andre).  Fikk ikke opp noe valg da jeg la dem inn.  Alle ligger inne med QC

kajh

Sitat fra: e-curious på fredag 14. juli 2017, klokken 20:02
Jeg får ikke lagt inn personlinge POI lenger, mellom annet filen over  :o

Jeg har eGolf 300km og jeg oppdaget at man kan laste opp gpxfiler og ikoner på https://www.volkswagen-car-net.com/, se under "Guide & Inform" og "Mine spesial mål". Det var enkelt å opprette lister der, og litt mer innfløkt å få importert disse i bilen. Det som skulle til var å få bilen på nett, velge Carnet fra menyen, velge oppdatere programvare (menypunktnavn er fra hukommelsen). Jeg vet ikke om dette er tilgjengelig for 190km modellene også.

:)

e-curious

1.versjon av 2016 modellen  har ikke Guide and inform :(
Må laste ned filen, enten ferdig konvertert som filen over,
eller som gpx som en laster opp til VW sin tyske side for konvertering til "VW-format",
så må en laste ned den konverterteringen og legge det inn på et SD-kort,
_så_ kan en importere i bilen.

e-curious

Fant en NOBIL-fil fra 14.mai.  Denne er konvertert til VW (kun MIB2high) og  med Nobil-symbol.  Endre .txt. til .zip.
Litt usikker på om den inneholder nyere data enn den fra april, men Grønn kontakt i Eikangervåg er i allefall med.

Erik Kristiansen

Hei. Jeg får heller ikke lastet inn filen QC20170408.txt. Min gjorde som Espen Karlsen skriver, henger en stund så sier den at det ikke fant noen filer. Prøvde så  Nobil-14mai2017-MIB2high-zip.txt, som e-curious la ut og den fungerte helt topp. Vet ikke om det har noe å si men den filen jeg ikke fikk lagt inn manglet WMPInfo.xml filen.

Takk til alle som gidder å bidra til oss som bare mottar:)

Erik

kajh

Sitat fra: e-curious på søndag 16. juli 2017, klokken 15:01
Fant en NOBIL-fil fra 14.mai.  Denne er konvertert til VW (kun MIB2high) og  med Nobil-symbol.  Endre .txt. til .zip.
Litt usikker på om den inneholder nyere data enn den fra april, men Grønn kontakt i Eikangervåg er i allefall med.

Flott, hvor fant du denne NOBIL fila?

Jeg vil gjerne finne den originale gpx fila og laste opp vis Carnet.

Takk for hjelpen!

:)

e-curious

Her er gpx-filen, ser ut som at den er fra slutten av april, lastet ned 2.mai.

kajh


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA