Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Importere Mercedes B?

Startet av ElTorro, torsdag 16. februar 2017, klokken 19:50

« forrige - neste »

Ipadjove

Sitat fra: Arha på mandag 26. juni 2017, klokken 23:36
I OnStar står det "Start batteriforberedelse" på knappen jeg regner med er til forvarming.  Antar dette betyr at både kupe og batteri varmes ved bruk av denne, men er ikke så lett å teste når batteritemp ikke er mulig å se.  Noen som vet dette?

Såg det ivertfall på den 'kaken' som viser hvor strømmen har blitt brukt. (Ikke dette bilde, det var bare for å vise) Har gjordt det en gang og da ble det et voldsomt utslag på kondisjonering.

bno

Kan da ikke ha det slik at det skal fortone seg som en  gjettelek.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Olemann


Noen som har funnet ut hvordan man forvarmer kupeen (batteri cond er ikke så viktig), fra appen, både når bilen er tilkoblet strøm og når den ikke er det?
Regner med at Amperaen ikke er noe dårligere enn min 3 år gamle i3 på dette feltet?

bno

#18
Appen er ikke noe intuitiv. Min oppfatning er å bruke fjernkommando - forbehandling. Om man på forhånd må ha stilt inn ønsket temp. må da tas for gitt antar jeg. Kan ikke gjøre det inni app. som i min tidligere nå 8 år gamle Leaf.

Glemte - må være online med mobilen. Ellers via Keypass som er lite relevant. Usecase for den funksjonen lurer jeg på.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Olemann

Takker, skal teste dette ut etterhvert, men håper de kommer med en oppdatering på denne funksjonen, slik at det gis status, samt at man kan stille inn temp etc.


Sitat fra: bno på søndag 13. august 2017, klokken 18:16
Appen er ikke noe intuitiv. Min oppfatning er å bruke fjernkommando - forbehandling. Om man på forhånd må ha stilt inn ønsket temp. må da tas for gitt antar jeg. Kan ikke gjøre det inni app. som i min tidligere nå 8 år gamle Leaf.

Glemte - må være online med mobilen. Ellers via Keypass som er lite relevant. Usecase for den funksjonen lurer jeg på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA