Kontrollavgift, EL Bil ladeplass

Startet av karstrom, mandag 12. desember 2016, klokken 19:17

« forrige - neste »

KjellG

Hvordan var det nå igjen: "En sten kan ikke flyve, Mor Nille kan ikke flyve. Ergo er Mor Nille en sten!"

Logikken over synes grei. En kan imidlertid også spørre seg: hvorfor velger parkeringsselskapet å ikke hente inn inntekter fra noe som ellers kunne vært en ordinær p-plass? Nå er den et "parkområde".

karstrom

Sitat fra: KjellG på tirsdag 13. desember 2016, klokken 19:24
Hvordan var det nå igjen: "En sten kan ikke flyve, Mor Nille kan ikke flyve. Ergo er Mor Nille en sten!"

Logikken over synes grei. En kan imidlertid også spørre seg: hvorfor velger parkeringsselskapet å ikke hente inn inntekter fra noe som ellers kunne vært en ordinær p-plass? Nå er den et "parkområde".

Nå skal det sies at det er gratis parkering der for alle biler, med en begrensing på 3 timer.
På ladeplassene er det kun for ladende el-biler. Det er en type2 stasjon bak hver plass - bortsett fra denne. (Sikkert pga at det er et problem med å montere laderen på veggen der)
Når reglene sier at det et for ladende el-biler så tar jeg det som en selvfølge at det gjelder plasser med lademulighet.
Lykkelig eier av en Model S P85

aageaasved


Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

KjellG

Sitat fra: vivjohan på onsdag 14. desember 2016, klokken 15:21
synes dette hva helt greit

Jeg synes ikke det er greit. Her er en plass som ingen kan bruke. Den er til absolutt ingenting.

Nå er det slik at eieren av området gjør som han vil, en kan fritt velge å disponere deler av sin egen kjeller til hvasomhelst, men da burde en ikke laget en slik felle. Plassen burde vært inngjerdet og merket "plass til pynt".

RaBalder

La oss tenke oss følgende tilfelle.

  • en enkelt parkeringsplass avmerket blant flere
  • "reservert for ladende elbil" er den merket
  • og ingen ladestasjon eller kontakter innen rekkevidde

Hva slags logikk er det som slår inn når man tror man kan parkere der med en elbil?
Man kan jo som bilfører ikke oppfylle kravene til å bruke plassen.

Sandpusher

Hadde vært interessant å se hva som hadde skjedd om man hadde tatt med en liten generator hit og ladet med den.  :police:
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA