Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: må bytte cee støpselet, men er usikker om jeg har kjøpt riktig støpsel

Startet av nagela, tirsdag 07. februar 2017, klokken 00:45

« forrige - neste »

nagela

Side3 / DinSide har lagt ut en ny test av Model X.

http://www.side3.no/motor/test-tesla-model-x-p90d-ludicrous-6-seter/3423284212.html

Mye positivt, men tester mener setene er ubehagelige.

Har ikke kjørt langt med en Model X, men har ca 75000km erfaring med gamle Model S Performance setene som jeg selv mener er gode.

Og prøvesitting i X har da følt som en markert forbedring i forhold til S.

Noen med X som kan bekrefte / avkrefte at tester har rett ?

Eller er dette altfor personavhengig ?
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Kanutten

Sammenlignet med andre premiumbiler synes jeg personlig at Teslas seter er vesentlig enklere (dårligere) - spesielt justeringsmulighetene.

Det kan også virke som holdbarhet/slitestyrke er dårligere pga. materialvalg, men det er bare en gjetning fra min side basert på kommentarer fra eiere i andre tråder her inne.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Kilroy

Jeg er veldig fornøyd med setene i X-en, har hvite vegan seter og de er vel litt ekstra myke i forhold til skinn. Har kjørt flere langturer og merker stor forskjell i komfort fra 1.generasjon seter i S og Nextgenseter i S. Mangler litt støtte under lår/kne som jeg var vant med fra BMW X5, men merker ikke slitasje på kroppen ved langkjøring på grunn av den mangelen. Jeg er 179 CM og har vel normal(?) lengde på rygg og føtter :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jlan

Det er jo bra med justeringsmuligheter. Det eneste ankepunktet jeg har er at jeg ikke ser speedometeret når jeg har ratt og sete slik jeg ønsker det. Men nå passer jo bilen stort sett farten selv.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Nasatech

Har selv kjørt noen langturer med min Model X og ikke hatt ubehag med det. Vært i Danmark 2 ganger og skal dit nå igjen i helgen.

Jeg var dere også noen ganger med Model S (tidlig 2014 modell) og det merket jeg bra! Den syntes jeg var kjip bare jeg kjørte 3-4 timer.

Øyvind.h

Han som skrev artikkelen har hatt et horn i siden til elbiler, blant annet fordi han er blitt arrestert for en del av innholdet i kommentarfelt.
Han skriver krast og kommer ofte med merkelige påstander.

Personlig tror jeg dette skyldes at han vet artiklene da genererer klikk fra både de som er positive og negative til innholdet. Artikkelen sprer seg raskere om den engasjerer. Feilaktige påstander engasjerer :)

For øvrig synes jeg setene i Model X er gode. Sitter godt både i X og S. Hverken S eller X er i toppen av hva man kan finne av seter på markedet etter mitt syn, men de er definitivt ikke dårlige! Skinnkvaliteten har riktignok skuffet, men jeg kan kjøre hele dagen i S``en uten å bli sliten.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. desember 2016, klokken 10:04
Personlig tror jeg dette skyldes at han vet artiklene da genererer klikk fra både de som er positive og negative til innholdet. Artikkelen sprer seg raskere om den engasjerer. Feilaktige påstander engasjerer :)

Men det er slett arbeid, og undergraver hele bransjen han jobber for. Greit nok; alle kan gjøre feil, men klikkhoreri som med vilje er basert på feilaktige utsagn kommer til å bli bransjens endelikt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tiger``n

Øyvind.h

Sitat fra: tiger``n på fredag 09. desember 2016, klokken 12:20
Det er altså ulovlig å skrive noe negativt om TMX?

Hva mener du? Vi snakker Side3.no her. Jeg tror mange av leserne vet hva de kan forvente av innholdet :)
Han er den første jeg ser som klager hardt på setene, noe som er merkelig. Men Blaker har en rekke andre gode poeng som trekker i negativ retning i artikkelen, om det er en trøst :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

CarlGT

X P90D Ludi
6 seters
Få 8000 i rabatt på din neste Tesla
http://ts.la/carl7103

Tullebukk1

Har hatt X´n i 3 måneder nå, noen langturer.

Synes setene er gode.

Ett stort minus er at nakkestøtten ikke går spesielt høyt. Så hvis du er høy, eller har lang rygg som meg, så treffer den deg øverst på ryggen.
eGolf  (Pussywagon)
Model X (Fleskekjerra)

Tesla91

Setene til Tesla suger generelt om man er vandt til andre premium merker. Om man kommer fra Ford eller Toyota er de nok grei nok..

ogj

Kommer nok litt an på hvordan kroppen er utformet. Jeg har en relativt smal rygg, og har hatt Audi Allroad og Volvo XC70. Begge disse syns jeg er altfor brede for min rygg. Volvo får jo gjerne mye skryt for setene, men jeg synes setene i Model X er bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA