Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde

Startet av Kim Kim, tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:21

« forrige - neste »

Kim Kim

Tipper det er en del som har ventet på disse :)

De kunne skjult foldemekanismen i setene bedre kanskje.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

petersv


Go-carter

Sitat fra: petersv på torsdag 01. desember 2016, klokken 07:57
Hva er under den fremre plata som er der fortsatt på bilde 2?

Motor og inverter.

Ser bra ut! Akkurat som forventet
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Kim Kim

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

georglu

Ingen mulighet for helt flatt bagasjeromgulv? Hadde vært praktisk om den bakerste platen kunne ligge like langt nede som den over motor og inverter.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Go-carter

Sitat fra: georglu på torsdag 01. desember 2016, klokken 08:53
Ingen mulighet for helt flatt bagasjeromgulv? Hadde vært praktisk om den bakerste platen kunne ligge like langt nede som den over motor og inverter.

Det kan den.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

chimay1969

Sorry to say men konstruksjonen ser skikkelig jalla ut. Kjøpe bil for nærmere 1 mill og det ser slikt ut... :(

Bjoris

#7
Sitat fra: chimay1969 på torsdag 01. desember 2016, klokken 09:19
Sorry to say men konstruksjonen ser skikkelig jalla ut. Kjøpe bil for nærmere 1 mill og det ser slikt ut... :(

Mja, enig, men er dette den ferdig versjonen, her mangler planten som skal gjøre at det blir flush og det ser for meg ut til også å mangler punkter for denne til å hvile på...

Fant ett bildet til som ikke viser så mye, men kommer nok mye her om kort tid...

Her er ett par problemer jeg verker etter å finne ut av, de ser jo veldig bratte ut i ryggen og det ser ikke ut til å være allverden med plass for å vippe dem bakover heller.

Ingen tvil om at Tesla mangler kompentanse/fokus på smarte løsninger interiørmessig... Gjelder jo alle versjonen av X. Tenk her om de kunne lagt til en lasteluke i midtsete f.eks... så enkelt og ville jo gjort løsningen mange ganger bedre...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

jlan

Sitat fra: georglu på torsdag 01. desember 2016, klokken 08:53
Ingen mulighet for helt flatt bagasjeromgulv? Hadde vært praktisk om den bakerste platen kunne ligge like langt nede som den over motor og inverter.
Det er vel slik at når begge platene ligger i øvre stilling og setene ligger nede så er det flatt hele veien. Med setene oppe så kan det gjøres flatt bakenfor med begge platene i nedre stilling.

Hvis de hadde laget et venstre sete som det høyre, så kunne det blitt en bra 6 seter løsning.

Fortsatt mangler det bagasjesikring når setene ligger nede.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

georglu

Mulighet for hattehylle, bagasjenett eller -trekk hadde vært ålreit. Synes løsning Toyota har i min nåværende bil er ålreit. Her har Tesla noe å lære. Eller er dette kanskje typisk for amerikanske biler?

https://www.naf.no/globalassets/forbrukertester/provekjort/toyotaauristouringsportshybrid/bagasjerom.jpg
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Kim Kim

#10
Sitat fra: bjoris på torsdag 01. desember 2016, klokken 09:33
Sitat fra: chimay1969 på torsdag 01. desember 2016, klokken 09:19
Sorry to say men konstruksjonen ser skikkelig jalla ut. Kjøpe bil for nærmere 1 mill og det ser slikt ut... :(

Mja, enig, men er dette den ferdig versjonen, her mangler planten som skal gjøre at det blir flush og det ser for meg ut til også å mangler punkter for denne til å hvile på...



Kanskje den er ment å hvile på baksetene i fremkant? Vanskelig å se det på bildene, men kan vel ikke helt utelukkes

Edit: Jeg tror det er platen som skal gjøre det flush som ligger på gulvet foran på begge bildene, og at det ikke er selve gulvet man ser på disse bildene

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Bjoris

#11
Kan være, men jeg syns det er rart å ha lastesikringer i en løs plate... Tror fortsatt noe mangler her. Det blir jo litt sprøtt om en bare kan ha gulvet flatt på øverste trinn om setene ligger nede. Om en da må ta ned platen bak setene når de vippes opp får en jo mange slags utfordringer. Faller platen bare ned i forkant når du vipper opp setene f.eks?

Kjenner jeg er litt glad bilen enda ikke er produsert... haster å få en oversikt over hvordan dette faktisk blir i praksis...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

chimay1969

Ja, dette er kanskje ikke endelig versjon og ikke ment å være så negativ. Jeg har syv seter og synes den er skikkelig fin som det. Men funksjonelt er det ikke så bra. Jeg hadde nok også kunne tenkt meg 5 seter og i tillegg spart 35 tkr men jeg synes ikke setene ser like bra ut i fem seters versjonen.

Kim Kim

Sitat fra: bjoris på torsdag 01. desember 2016, klokken 10:06
Kan være, men jeg syns det er rart å ha lastesikringer i en løs plate... Tror fortsatt noe mangler her. Det blir jo litt sprøtt om en bare kan ha gulvet flatt på øverste trinn om setene ligger nede. Om en da må ta ned platen bak setene når de vippes opp får en jo mange slags utfordringer. Fallter platen bare ned i forkant når du vipper opp setene f.eks?

Kjenner jeg er litt glad bilen enda ikke er produsert... haster å få en oversikt over hvordan dette faktisk blir i praksis...

Tror det er håndtak for å løfte platen og ikke lastesikringspunkter
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

jlan

Sitat fra: Kim Kim på torsdag 01. desember 2016, klokken 10:16
Tror det er håndtak for å løfte platen og ikke lastesikringspunkter
De ligner da veldig på lastsikringspunktene som sitter på sidene bak, og på ryggen av tredjerad. Merk også at det er egne ISOFIX fester på seteryggene.
http://thecarseatlady.com/wp-content/uploads/2016/06/Screen-Shot-2016-07-03-at-8.29.21-AM.png

Jeg har sett en video hvor de bruker lastsikringspunktene til barnesetets "Top Tether", det er altså feil.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA