Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reversj aktiverer kurvelys

Startet av olaover1, lørdag 28. januar 2017, klokken 23:51

« forrige - neste »

olaover1

Er det i det hele tatt mulig å koble på en turteller av noe slag på en elbil som Leaf?
Har absolutt ikke bruk for det men lurer bare på det av ren nysjerrighet :)
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Ebe

Etter hva jeg har skjønt, så gir hastigheten turtallet direkte? Men mulig jeg tar feil... :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kodalse

Mange av oss kjører med turteller i form av LeafSpy.
Her får du visning av blant annet RPM - hva det kan brukes til får noen andre svare på :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

olaover1

Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Olee


JBS

#5
Sitat fra: olaover1 på mandag 28. november 2016, klokken 19:35
Fungerer Leaf Spy på Iphone?

Så er det LEAFStat som du kan bruge.
LeafSpy pro er ved at blev godkendt til iOS ?
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

AppleKnocker

Har hatt LeafSpy pro på IOS en god stund nå
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

olaover1

Hvor får man tak i OBD adapter til dette?
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Olee


Bondeknøl

Nei du har absolutt ikke bruk for noe turteller. Vil du justere tomgangsturtallet? ;)

Blip

Siden gearet er fast, er turtallet gitt av hastighet * k, hvor k er en konstant omregningshastighet. Tipper Google har svaret.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

olaover1

hehe. Har absolutt ikke bruk for dette, men kun for pur nysjerrighet og kansje enda en duppeditt å følge med på :)
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

BE

Ut fra spesifikasjonene er maks turtall på Leaf 10390 rpm, og den er sperret til 140 km/t.

Det betyr at motor har følgende turtall

50 km/t = 3710 rpm
60 km/t = 4452 rpm
80 km/t = 5937 rpm
110 km/t = 8164 rpm

På Leaf spy appen kan du lese av motorturtallet, og det bør bli omtrentlig verdiene over her. I motsetning til en tradisjonell forbrenningsmotor med helt grusomt dårlig virkningsgrad utenfor et snevert turtallsområde, så har elmotoren veldig høy virkningsgrad nært sagt over hele registeret. Den er vel faktisk så nær ideell motor som det er mulig å komme med dagens teknologi.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Burger

Er leafen sperret til 140km/t? Da kan det ikke være speedometerfart men reell fart. Måtte over 140 da noen venner bomma på togtider og måtte få de levert kjapt.

Bla bla sikkerhet bla bla tørt føre, motorvei, alene på veien bla bla. Onkel politi får stå for ev reaksjon, moralpoliti går i /dev/null
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

jkirkebo

Sitat fra: Burger på onsdag 30. november 2016, klokken 22:51
Er leafen sperret til 140km/t? Da kan det ikke være speedometerfart men reell fart. Måtte over 140 da noen venner bomma på togtider og måtte få de levert kjapt.

Bla bla sikkerhet bla bla tørt føre, motorvei, alene på veien bla bla. Onkel politi får stå for ev reaksjon, moralpoliti går i /dev/null

145km/t skal den klare, og da viser speedometeret fort 160km/t. Ihvertfall 1.gen Leaf.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA