Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av hnrk, mandag 23. januar 2017, klokken 19:02

« forrige - neste »

lunitiks

Sitat fra: tk74 på tirsdag 13. desember 2016, klokken 12:01
Sitat fra: tk74 på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:54
Tesla Model X 90D

Bestilte bil på nettet 08-09-2016
Bekreftet ordren 20.09.2016
Fått beskjed om at bilen kan hentes i Drammen 13 desember klokken 14:00

Bilen har også blitt produsert med AP2 :-)

Model X 90D
Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package


Jeg syntes dette gikk veldig fort :-)

Bilen står nå klar til utlevering og blir henter i dag klokken 14:00 :-)


Fett, gratulerer!


PS: Post bilder i AP2-tråden!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kim Kim

Gikk inn på  http://www.itanywhere.no/Tesla.php for å sjekke populære farger,  stemmer denne så er Midnight Silver (grå) den nest vanligste fargen på Model S, og  helt på sisteplass på model X med kun 2 registrerte? 

Virker usannsynlig, så da er kanskje Silver på Model X både Silver Metallic og Midnight Silver Metallic?


Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Nasatech

Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 13. desember 2016, klokken 14:39
Gikk inn på  http://www.itanywhere.no/Tesla.php for å sjekke populære farger,  stemmer denne så er Midnight Silver (grå) den nest vanligste fargen på Model S, og  helt på sisteplass på model X med kun 2 registrerte? 

Virker usannsynlig, så da er kanskje Silver på Model X både Silver Metallic og Midnight Silver Metallic?

Deg stemmer. Vegvesenet registrerer alle som sølv. Vet ikke hvorfor.

Nasatech

Sitat fra: Rockerick på mandag 12. desember 2016, klokken 15:02
Sitat fra: Nasatech på onsdag 30. november 2016, klokken 13:28
Sitat fra: Parabuthus på onsdag 30. november 2016, klokken 13:22
Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 07:13
Jeg bestilte 6. oktober/bekreftet 16. Bilen ankommer Bremerhaven i disse dager, og forventet levering uke 51. Har meget god dialog med DS på mail, og hun sier at når det er bekreftet ankomst Bremerhaven kan vi planlegge eksakt leveringsdato. Normalt er det ca. 3 uker fra Bremerhaven til utlevering Trondheim, så det begynner å bli spennende mht om jeg kan dra på juleferie i ny bil eller ei... MyTesla har vært perfekt oppdatert hele tida, og DS følger opp fantastisk bra.

Ut fra det jeg hører er det nok svært ulik erfaring både mht DS og MyTesla, dessverre. Enig i at dette er merkelig - skal ikke så mye innsikt til for å forstå at god informasjon og kommunikasjon i perioden fra bestilling til levering både er viktig og smart. Du får bare pushe på DS. Som min DS skrev i siste mail: "Bare fortsett å mase, det er min jobb å svare ;-)"

Høres kjent ut og vi har nok samme DS, men hun har hatt en tendens til å være vel optimistisk i forhold til levering. Sent oktober for meg er til slutt blitt 15/12, og det står igjen å se om jeg faktisk får bilen da. Det har knapt blitt registrert noen X'er i Trondheim den siste tiden, men vi får håpe det tar seg opp snart.  Og som du sier, hun kommuniserer bra i forhold til det andre har rapportert.

16 Model X registrert hittil i dag, så kanskje en ny topp?

http://www.itanywhere.no/Tesla.php

@Nasatech Har Trondheim falt ut av systemet ditt? :)
Det har nesten ikke blitt registrert biler der på lang tid. Kjedelig lesing for oss som venter. Mangelfull informasjon i tillegg blir toppen av isfjellet.

Kanskje de samler opp bilene og kjører alle gjennom samtidig. "Vår beste mnd på veldig lenge"

Det er registrert en Model X i Trondheim i dag :) Det er også registrert en 5-seter nå. Den ble registrert i går :)

http://www.itanywhere.no/Tesla.php

Rockerick

Sitat fra: Nasatech på onsdag 14. desember 2016, klokken 17:57
Sitat fra: Rockerick på mandag 12. desember 2016, klokken 15:02
Sitat fra: Nasatech på onsdag 30. november 2016, klokken 13:28
Sitat fra: Parabuthus på onsdag 30. november 2016, klokken 13:22
Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 07:13
Jeg bestilte 6. oktober/bekreftet 16. Bilen ankommer Bremerhaven i disse dager, og forventet levering uke 51. Har meget god dialog med DS på mail, og hun sier at når det er bekreftet ankomst Bremerhaven kan vi planlegge eksakt leveringsdato. Normalt er det ca. 3 uker fra Bremerhaven til utlevering Trondheim, så det begynner å bli spennende mht om jeg kan dra på juleferie i ny bil eller ei... MyTesla har vært perfekt oppdatert hele tida, og DS følger opp fantastisk bra.

Ut fra det jeg hører er det nok svært ulik erfaring både mht DS og MyTesla, dessverre. Enig i at dette er merkelig - skal ikke så mye innsikt til for å forstå at god informasjon og kommunikasjon i perioden fra bestilling til levering både er viktig og smart. Du får bare pushe på DS. Som min DS skrev i siste mail: "Bare fortsett å mase, det er min jobb å svare ;-)"

Høres kjent ut og vi har nok samme DS, men hun har hatt en tendens til å være vel optimistisk i forhold til levering. Sent oktober for meg er til slutt blitt 15/12, og det står igjen å se om jeg faktisk får bilen da. Det har knapt blitt registrert noen X'er i Trondheim den siste tiden, men vi får håpe det tar seg opp snart.  Og som du sier, hun kommuniserer bra i forhold til det andre har rapportert.

16 Model X registrert hittil i dag, så kanskje en ny topp?

http://www.itanywhere.no/Tesla.php

@Nasatech Har Trondheim falt ut av systemet ditt? :)
Det har nesten ikke blitt registrert biler der på lang tid. Kjedelig lesing for oss som venter. Mangelfull informasjon i tillegg blir toppen av isfjellet.

Kanskje de samler opp bilene og kjører alle gjennom samtidig. "Vår beste mnd på veldig lenge"

Det er registrert en Model X i Trondheim i dag :) Det er også registrert en 5-seter nå. Den ble registrert i går :)

http://www.itanywhere.no/Tesla.php

Så bra! Da funker jo alt :)
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

Nasatech

Og, ikke minst. Da kommer det biler til Trondheim :)

Rockerick

Trøbbel med transport fra Drammen. Står mange biler der på vent. Blir et trykk nå før jul
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

hnrk

Sitat fra: Rockerick på onsdag 14. desember 2016, klokken 21:50
Trøbbel med transport fra Drammen. Står mange biler der på vent. Blir et trykk nå før jul

De har kjørt unna en god mengde biler i dag -det er mulig jeg har snust innom webcam på havna fra tid til annen i dag ;)

http://romeo.skybert.no/drammenh/k1/snapshot_pos12.jpg
http://romeo.skybert.no/drammenh/k1/snapshot_pos11.jpg
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Nasatech

Er over 30 biler registrert i Norge i dag, så blir nok mye fremover også!

jmt2016

Når du sier registrert? altså fått skiltnummer? ikke faktisk avhentede biler ikke sant``?

Vaagen

Sitat fra: jmt2016 på torsdag 15. desember 2016, klokken 11:40
Når du sier registrert? altså fått skiltnummer? ikke faktisk avhentede biler ikke sant``?

Stemmer det. Jeg fikk skilt for snart en uke siden, men bilen er fortsatt ikke klar.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

Nasatech

Sitat fra: Vaagen på torsdag 15. desember 2016, klokken 12:09
Sitat fra: jmt2016 på torsdag 15. desember 2016, klokken 11:40
Når du sier registrert? altså fått skiltnummer? ikke faktisk avhentede biler ikke sant``?

Stemmer det. Jeg fikk skilt for snart en uke siden, men bilen er fortsatt ikke klar.

1 uke før og fortsatt ikke noe? Shit! Min ble registrert samme dagen som jeg hentet bilen.

Rockerick

Sitat fra: Nasatech på torsdag 15. desember 2016, klokken 12:58
Sitat fra: Vaagen på torsdag 15. desember 2016, klokken 12:09
Sitat fra: jmt2016 på torsdag 15. desember 2016, klokken 11:40
Når du sier registrert? altså fått skiltnummer? ikke faktisk avhentede biler ikke sant``?

Stemmer det. Jeg fikk skilt for snart en uke siden, men bilen er fortsatt ikke klar.

1 uke før og fortsatt ikke noe? Shit! Min ble registrert samme dagen som jeg hentet bilen.

Desember, mange biler i omløp og vanskelig logistikk gjør dette til en vanskelig tid for oss som venter. Tar fort 14 dager lengre bare med logistikk. Ville ikke vært Tesla-ansatt nå om dagen...
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

jmt2016

det er kjipt. bestilte 10 juli og får den ikke før 21 desember.

Den står nede på kaja men det er til lite hjelp.  De sier de prioriterer de som har ventet lengst, men tviler på at det er mange som har så gammel bestilling akkurat nå.

men det teiteste med hele opplegget er at den ble produsert en uke før AP2 kom


Vaagen

Sitat fra: jmt2016 på torsdag 15. desember 2016, klokken 14:12
det er kjipt. bestilte 10 juli og får den ikke før 21 desember.

Den står nede på kaja men det er til lite hjelp.  De sier de prioriterer de som har ventet lengst, men tviler på at det er mange som har så gammel bestilling akkurat nå.

men det teiteste med hele opplegget er at den ble produsert en uke før AP2 kom

Og det er stor sjanse for at du på utlevering blir stående ved siden av AP2 biler  :(  #detstinkerlitt
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA