Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av hnrk, mandag 23. januar 2017, klokken 19:02

« forrige - neste »

lunitiks

Ouch. Snakker for meg selv, men jeg hadde angret og tatt tapet
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Nasatech

Vaagen

Sitat fra: lunitiks på torsdag 15. desember 2016, klokken 16:25

Hadde jeg ikke ventet på en 62,4kWh så hadde jeg nok vurdert det, men strakk meg langt da jeg hostet opp så mye penger til en bil.
Regnet litt på det da AP2 ble sluppet, og kom da til at jeg måtte ut med 142.000,- inkl. depositums tap for en tilsvarende X75, da var valget enkelt.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

Nasatech

Sitat fra: Vaagen på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:04
Sitat fra: lunitiks på torsdag 15. desember 2016, klokken 16:25

Hadde jeg ikke ventet på en 62,4kWh så hadde jeg nok vurdert det, men strakk meg langt da jeg hostet opp så mye penger til en bil.
Regnet litt på det da AP2 ble sluppet, og kom da til at jeg måtte ut med 142.000,- inkl. depositums tap for en tilsvarende X75, da var valget enkelt.

Det forstår jeg godt! Tror ikke det har såååå mye å si allikevel. Har AP1 selv og er veldig fornøyd :)

lunitiks

Presisering: Har AP 1.0 selv og klager IKKE.

Alldeles ikke meningen å spore deg på andre tanker. Jeg er en supernerd for denne nye teknologien, så i en verden hvor jeg hadde CA$H MONNY (for så vidt ikke noe problem, men prioriteringer er vel rette ordet) til å bla opp til å hente ut en ny MS/MX right now - i dag - hypoteserer jeg at det hadde vært vondt å få 1 (selv om jeg faktisk bestilte det) og plutselig dukket 2 opp. Men den følelsen er ugyldig, det vet jeg, så det betyr ikke noen ting. Det kommer AP 3, det kommer VW, Mercedes, Japser osv med full autonomi om relativt kort tid, og teknologien slår du aldri - uansett når du kjøper.

Til syvende og sist handler det om en super bil med alt man har behov for, til den pengesummen man kjenner man har å bruke. Trenger ikke ønske deg lykke til fordi jeg vet du blir fornøyd  ;D ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jmt2016

men fysisk utlevert? eller kun fått skilter?

ringte de akkurat og ble garantert at de ikke prioriterer ap2 biler.

Men at de har hatt omstrukturering i systemene deres og fått inn for mange biler på en gang, derfor det har tatt så lang tid.

Nesten like greit å vente til nyttår nå før man henter ut bilen.  2017 ser bedre ut i vognkortet :)

Nasatech

Kan ikke garantere at de er utlevert, men var en på Facebook som klaget over at bilen hans ikke bremset opp for biler foran. Det er vel AP2 som ikke er aktivert ennå?

eha

Sitat fra: jmt2016 på fredag 16. desember 2016, klokken 09:47
Nesten like greit å vente til nyttår nå før man henter ut bilen.  2017 ser bedre ut i vognkortet :)

Det kommer ikke automatisk 2017 i vognkortet hvis du venter med å hente ut bilen, vel? :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

nie

Sitat fra: eha på fredag 16. desember 2016, klokken 10:03
Sitat fra: jmt2016 på fredag 16. desember 2016, klokken 09:47

Det kommer ikke automatisk 2017 i vognkortet hvis du venter med å hente ut bilen, vel? :)
La være å tegne forsikring på den før over nyttår.
Da kan de ikke registrere den før nyttår.

borborson

Hva betyr følgnde status på My Tesla?

Your Tesla has been built and is in transit from our Fremont factory to the port within the United States. Learn about your Tesla. View walkthrough videos.

For en uke siden stod det noe om at bilen var i Nederland. Jeg er forvirret. DS håper på utlevering før jul...

eha

Sitat fra: borborson på fredag 16. desember 2016, klokken 10:59

Hva betyr følgnde status på My Tesla?

Your Tesla has been built and is in transit from our Fremont factory to the port within the United States. Learn about your Tesla. View walkthrough videos.

For en uke siden stod det noe om at bilen var i Nederland. Jeg er forvirret. DS håper på utlevering før jul...

Det betyr det som står. Se bort fra Nederland-statusen, det var en feil i noen dager for alle brukere (også min som ikke er bygget "var i Nederland").
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Isbjørn

Jeg skulle egentlig hatt levering i går. Men det var det ikke :-[

Nå er det 22.-29.12. som forventet leveringsdato. DS håper på levering innen 21.12., fordi da reiser vi på juleferie.

Har nå sett at det ligger en inventory bil som er veldig likt min på Tesla sin nettside. Den er t.o.m. med AP2 (min har AP1) og koster mindre enn den som jeg har bestilt. Vurderer nå å kansellere bestillingen og kjøpe den andre. Koster vel bare depositumet? Hvor lenge er det mulig å kansellere? Hvordan gjør man det rent teknisk? Skal man først kansellere og så bestille den nye eller omvendt?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Nasatech

Sitat fra: Isbjørn på fredag 16. desember 2016, klokken 13:37
Jeg skulle egentlig hatt levering i går. Men det var det ikke :-[

Nå er det 22.-29.12. som forventet leveringsdato. DS håper på levering innen 21.12., fordi da reiser vi på juleferie.

Har nå sett at det ligger en inventory bil som er veldig likt min på Tesla sin nettside. Den er t.o.m. med AP2 (min har AP1) og koster mindre enn den som jeg har bestilt. Vurderer nå å kansellere bestillingen og kjøpe den andre. Koster vel bare depositumet? Hvor lenge er det mulig å kansellere? Hvordan gjør man det rent teknisk? Skal man først kansellere og så bestille den nye eller omvendt?

Flere som har kansellert. Du mister depositum og du kan bli "svartelistet" hvis du gjør det mange ganger.

Gå til ditt lokale Tesla showroom og be om showroom rabatt. Kan være 20-40 tusen i rabatt nå. I tillegg kan du legge til referral rabatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA