Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Min Tekna!

Startet av nilsen_79, mandag 23. januar 2017, klokken 11:44

« forrige - neste »

nilsen_79

Vurderer sterkt Ioniq. Kan den lades med Tesla Wall Connector uten bruk av overgang e.l. Har 230v trefas IT-nett.

TB

Hyundai Ioniq har type 2 kontakt, så Tesla Wall Connector bør fungere.
Maks ladeeffekt er 6.6 kW, dvs 32A 1-fase. Ingen støtte for trefase 230 V, dvs. ein av faseledere vil være ubrukt.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

autopass

Har hatt Tesla wall connector en stund nå. Kan bekrefte at den virker. Hadde en del kluss i starten. Men etter hjelp fra Tesla support ser det ut til at det virker. Måtte endre DIP-2 ned for å slå av noe Tesla kommunikasjon som IONIQ ikke likte. Ser OK ut nå.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Heffo

nilsen_79. Kan du si noe mer om dine problemer? Jeg har problem med at lading ikke starter på nytt når den programmerte forvarmingen starter på en BMW i3. Jeg lader med en Tesla Wall Connector.

Elmo

#4
Sitat fra: Heffo på torsdag 23. februar 2017, klokken 14:48
nilsen_79. Kan du si noe mer om dine problemer?
Han har vel ikke problem, når han vurderer å kjøpe Ioniq ??

Sitat fra: nilsen_79 på onsdag 23. november 2016, klokken 21:09
Vurderer sterkt Ioniq.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

pej

Raito 7,4Kw ladeboks fra Elbilhjelpen. Under 7000,- inkl B vern. Veldig bra pris og bra boks.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Heffo

Sitat fra: Elmo på fredag 24. februar 2017, klokken 12:21
Sitat fra: Heffo på torsdag 23. februar 2017, klokken 14:48
nilsen_79. Kan du si noe mer om dine problemer?
Han har vel ikke problem, når han vurderer å kjøpe Ioniq ??

Sitat fra: nilsen_79 på onsdag 23. november 2016, klokken 21:09
Vurderer sterkt Ioniq.

Sorry denne var et spørsmål til autopass

autopass

Sitat fra: Heffo på tirsdag 28. februar 2017, klokken 10:33
Sitat fra: Elmo på fredag 24. februar 2017, klokken 12:21
Sitat fra: Heffo på torsdag 23. februar 2017, klokken 14:48
nilsen_79. Kan du si noe mer om dine problemer?
Han har vel ikke problem, når han vurderer å kjøpe Ioniq ??

Sitat fra: nilsen_79 på onsdag 23. november 2016, klokken 21:09
Vurderer sterkt Ioniq.




Sorry denne var et spørsmål til autopass


Hei

Hadde problemer med at Wall connector:

Ikke ladet om bil ikke hadde under 93% på batteri. Bil ga feilmelding

Om man tok ut kontakt når batteri er fullt så låser den ikke kabel mot bil

Ved endring av DIP2 ned forsvant alt av problemer og lading startet umiddelbart.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA