Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Webasto og alternativer

Startet av Mats, fredag 20. januar 2017, klokken 11:31

« forrige - neste »

Mats

Har i dag kun en 10a kurs ut til garasjen. Dette har gått helt fint så lenge jeg bare hadde e-upen, men nå som Teslaen er i hus har jeg behov for noe mer. (bilene vil aldri lades samtidig)

Har snakket med elektriker om å få lagt opp en ny 32a til kun lading av teslaen. (må trekkes ny kabel, men det er ikke noe problem)

Hva er det smartest at jeg ber han installere? Kan godt kjøpe en veggboks om jeg trenger det, men ønsker jo gjerne å ikke bruke mer penger enn nødvendig.

Elektrikeren mente at det kun var lov å lade elbil med 10a, men det kan vel ikke stemme? Er vel mange her som lader med vesentlig mer enn det.
TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

RaBalder

Veldig mange har spurt det samme spørsmålet før deg på forumet. Og fått svar.

Søk litt så finner du svar på det du spør om  ;)

Mats

Føler jeg har lett mye, men er kanskje ikke den beste til å lete :)
Vil du peke meg i riktig retning 8)
TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

RaBalder

Sitat fra: Mats på mandag 21. november 2016, klokken 20:43
Føler jeg har lett mye, men er kanskje ikke den beste til å lete :)
Vil du peke meg i riktig retning 8)
Du bør ikke titte bare i forumet Lading av Tesla. For det er ikke bare Tesla du skal lade  :)

Gå til forumet, Ladeplasser og ladekabel.
Tipper omtrent hver 5. tråd er om å sette opp egen ladestasjon.

Ingen handler om akkurat det du spør om. Men de fleste er borti samme problemstilling.

jkirkebo

Sitat fra: Mats på mandag 21. november 2016, klokken 20:33
Har i dag kun en 10a kurs ut til garasjen. Dette har gått helt fint så lenge jeg bare hadde e-upen, men nå som Teslaen er i hus har jeg behov for noe mer. (bilene vil aldri lades samtidig)

Har snakket med elektriker om å få lagt opp en ny 32a til kun lading av teslaen. (må trekkes ny kabel, men det er ikke noe problem)

Hva er det smartest at jeg ber han installere? Kan godt kjøpe en veggboks om jeg trenger det, men ønsker jo gjerne å ikke bruke mer penger enn nødvendig.

Elektrikeren mente at det kun var lov å lade elbil med 10a, men det kan vel ikke stemme? Er vel mange her som lader med vesentlig mer enn det.

Siden elektriker må levere og montere B-vern i skapet om du skal ha et uttak (schuko eller CEE) blir det faktisk ofte billigere med veggboks da mange elektriker skal ha en mild formue for B-vernene.

Jeg får straks inn disse:http://ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

10A begrensningen gjelder kun nye schuko-uttak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

GOS

Sitat fra: Mats på mandag 21. november 2016, klokken 20:33
Har i dag kun en 10a kurs ut til garasjen. Dette har gått helt fint så lenge jeg bare hadde e-upen, men nå som Teslaen er i hus har jeg behov for noe mer. (bilene vil aldri lades samtidig)

Har snakket med elektriker om å få lagt opp en ny 32a til kun lading av teslaen. (må trekkes ny kabel, men det er ikke noe problem)

Hva er det smartest at jeg ber han installere? Kan godt kjøpe en veggboks om jeg trenger det, men ønsker jo gjerne å ikke bruke mer penger enn nødvendig.

Elektrikeren mente at det kun var lov å lade elbil med 10a, men det kan vel ikke stemme? Er vel mange her som lader med vesentlig mer enn det.

Jeg har en nesten ubrukt Ratio B3200RD till salgs. Det er en meget hendig liten superportabel veggboks bygget for både mobilt og stasjonært bruk. Den leveres med 2 meter tilkoblingsledning med rødt 400V 32A støpsel, men kan kobles til alt av 230v eller 400v og du kan justere strømtrekket på boksen.
B3200RD kommer med Chint jordvern type B tilpasset de nye reglene for lading av Elbil. Ladestyrken justeres i trinnene 10A -16A-24A og 32A. IP grad 65 på kabinettet. Størrelse 230 x 220 x 130 mm + bærehåndtak.

Denne kan du koble/kable direkte opp som om den er permanent eller du kan bruke overganger til CEE, rød eller blå industrikontakt for å ha den som flyttbar.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,30313.msg516923.html#msg516923
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

krister461


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA