Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Slasto, onsdag 04. januar 2017, klokken 13:47

« forrige - neste »

Dokken

Takk, tuono.
Det var avklarende for det jeg lurte på :)

Slasto

Driver og ser litt rundt på diverse ladestasjoner og legger merke til at de fleste er 3fas enten 16A 11kwt eller 32A 22kwt.

Kan man kjøpe en 32A 3fas Type2-Type2 kabel og bruke den på 1fas også? eller må man ha 1fas kabel i tillegg?

zyp

Du trenger ikke kjøpe 3-fase-kabel i det hele tatt. Du kan bruke en 1-fase-kabel på en 3-fase-ladestasjon.

Den eneste forskjellen mellom 1-fase-kabel og 3-fase-kabel er at sistnevnte har to ledere ekstra for L2 og L3. Pluggene i hver ende er identiske. En bil med enfaselader vil kun benytte L1 uansett.

tuono

#18
Kan jo bare legge til at den laderen zyp skriver om er selveste laderen som er installert i bilen. Og på Ioniq, som på de fleste andre tilsvarende biler, er dette en 1 faselader. En trefaset kabel er derfor både unødvendig og tyngre for Ioniq og biler som ikke leveres med 3 fase lader..

Det vi vanlige dødelige omtaler som lader (veggladere, kladd, hurtigladere etc) er vel mer å regne som en styrt og sikret ekstern strømforsyning til selve laderen.....som igjen er installert i bilen fra skapelsen av.

Og om jeg er helt på jordet her.....så får jeg garantert høre det innenfor den neste timen :)

Elmo

Sitat fra: zyp på mandag 21. november 2016, klokken 15:05
Du trenger ikke kjøpe 3-fase-kabel i det hele tatt. Du kan bruke en 1-fase-kabel på en 3-fase-ladestasjon.
Men kjøp for all del 32A
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Vi er endelig på banen etter at Hyundai overrasket oss med rask levering av biler uten dertil egnet mode 3 kabel.

Har nå såkalt mode 3 kabler i 3 prisklasser, samtlige rimeligere enn "originalen"

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tuono

Den du linker til kan bare anbefales! Kvalitetsfølelse så det holder.

Men.....prisen mann. Du må gjøre noe med prisen  ;)
https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladekabler/products/jazzy2go-type-2-til-type-1-ladekabel-32a?variant=24275713478

elektrolux

Den du linker til er type 2 til type 1 som er rimeligere enn type 2 til type 2 versjonen.

Vi vil alltid være rimeligst og er det også her.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tuono

Blingsa....
Rett til sengs uten kveldsmat.

lenny36

Sitat fra: tuono på lørdag 12. november 2016, klokken 19:12
Sliter litt med å følge deg. Men vi prioriterer alle forskjellig. Om jeg har forstått deg rett da. Kan ikke se noen grunn for å ha to schukoladere i tillegg til type 2 kabel. Om man skal dublisere alt som kan gå i stykker.....

Hehe så enig [emoji23] Jeg har inntil nå kun brukt en "husmorlader" på min trilling og den funker da fortsatt. Den har da holdt 4 år og snart 120k [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

pfosland

Hei, jeg har et spørsmål vedrørende ladekabel til Hyundai Ioniq:

Min far eier en Tesla Model S med medfølgende Tesla-ladekabel og Type2-plugg.

På denne kabelen har han en adapter mot CEE-plugg slik at han kan lade hjemme på 32A 2-fase.

Iom. at begge biler har Type 2-inntak på bilen, vil jeg kunne lade med hans eksisterende originale Tesla-kabel, eller vil elektronikken i denne kabelen stoppe meg?

Jeg ønsker gjerne å kunne lade 32A på besøk til mine foreldre, men vil nødig kjøpe en helt egen kabel KUN til dette formålet. Noen som har peil på dette?

moby666

Den vil fungere (tror jeg). Vet at Tesla bruker en lask for å få mer effekt, men kjenner ikke så mye til det. Det er bare til å prøve :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Ladefabrikken

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 22. november 2016, klokken 17:40
Den du linker til er type 2 til type 1 som er rimeligere enn type 2 til type 2 versjonen.

Vi vil alltid være rimeligst og er det også her.  ;)

Kabelen til Elbilhjelpen er en kopi av Jazzy2go kabelen ikke Jazzy2Go kabel. Ser du på bilde så står det EV-Panda på kabelen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

tuono

#28
Piratprodukt.....? Etter å ha dobbeltsjekket bildene er kabelen ganske så forskjellig fra den originale som jeg har. Både kontaktene og kabelen ser ganske annerledes ut.

Kopi definerer jeg som f.eks. solbriller av merket Roy Ban og klær av merket Adadas.

Pirat er når produsenten ikke engang gidder å endre litt på navn/logo, men bare skamløst klatter I sammen noe som skal lure kunden til å tro at dette er "the real deal". Også er det noen som bvillig vekk selger, og tjener penger på dette uten å ha anstendighet til å spille med åpne kort.
Er dette noe Elbilhjelpen kan redegjøre nærmere for? Hva selger du egentlig og har du forbedringspotensiale I varebeskrivelsene dine?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA