Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Motstand mot Opel

Startet av dif, torsdag 29. desember 2016, klokken 13:57

« forrige - neste »

tuono

Det fine med den nettbutikken det er linka til er at den har en chatfunksjon der han/hun svarer godt og tilsynelatende ærlig (mht. egne produkter) på spørsmål fra oss som er litt på luggeføre med hensyn i å få sortert alle begrepene innen lading.

dif

Sitat fra: Crown på mandag 07. november 2016, klokken 18:28
Jeg har en 32A spiralkabel som ser helt ut som den som er lenket til, bare til type 1 (Leaf), og den fungerer helt utmerket. Jeg kjøpte vel min via torshovbil.no. Veldig greit med spiralkabel i forhold til å mest mulig unngå bakkekontakt og kabelsalat.
Det høres bra ut. Da satser jeg på en slik fra Grønne Mil.

Jeg har forøvrig fått 20A på kursen til Salto-boksen. Så da lader jeg vel fortere hjemme enn på mange av de offentlige stasjonene..

Sitat fra: DaX på mandag 07. november 2016, klokken 23:20
Fin oversikt finnes her: https://www.elbilgrossisten.no/pages/ladeguiden-hyundai-ioniq-electric
Takk.
Akershus

jornhd

Forhandler skulle ha 2500 for 32A kabel, men ser mange selger billigere kabler.
Noen som har tips til bra og billig kabel? En fordel at den ikke blir stiv i kulda.

jkirkebo

#18
Sitat fra: jornhd på torsdag 10. november 2016, klokken 09:57
Forhandler skulle ha 2500 for 32A kabel, men ser mange selger billigere kabler.
Noen som har tips til bra og billig kabel? En fordel at den ikke blir stiv i kulda.

Type 2 kabel? De jeg selger er veldig fleksible og blir ikke stive i kulda. Produsert i EU (ikke Kina-kabler) og med Cannon ITT støpsler.

http://ladespesialisten.no/index.php/type-2-kabler
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

400VDC

Har fått montert en Salto 572 32A ladestasjon og tenker på å bestille kabler for å kunne lade både Ioniq og Leaf. De kablene jeg har sett på er Salto kabler som selges av Elektrikerkjeden Norgeseliten. Noen som har gjort seg noen erfaring med disse? Se vedlagt bilde.
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

jkirkebo

Sitat fra: 400VDC på søndag 08. januar 2017, klokken 19:22
Har fått montert en Salto 572 32A ladestasjon og tenker på å bestille kabler for å kunne lade både Ioniq og Leaf. De kablene jeg har sett på er Salto kabler som selges av Elektrikerkjeden Norgeseliten. Noen som har gjort seg noen erfaring med disse? Se vedlagt bilde.

Du kan få vesentlig rimeligere kabler av meg. Har på lager, både 5m og 10m.

http://www.ladespesialisten.no/index.php/type-2-kabler
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no


turfsurf

Lurt å kjøpe 3fase kabel med det samme , kostnadsforskjellen er veldig liten.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

elektrolux

Ratio sin kan bestilles i 6m lengde, samt at 3 fase versjonen leveres i 6m lengde fra lager.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

zbk

Sitat fra: turfsurf på mandag 09. januar 2017, klokken 06:49
Lurt å kjøpe 3fase kabel med det samme , kostnadsforskjellen er veldig liten.
Støtter ikke bilen din mer enn enfase, så er enfasekabelen mye enklere å håndtere.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på søndag 08. januar 2017, klokken 20:13
Og enda rimeligere hos oss:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-2-ladekabel-32a-3fase?tm=ladekabler/mode-3-til-type-2-ladekabler

Jeg hadde den Dostar-typen tidligere, men gikk bort fra de da man fikk så mye bedre kvalitet for bare litt ekstra penger med Cannon ITT. Dostar-pluggene var litt trange på enkelte elbiler så det krevdes kraft for å sette de inn/ta de ut, samt at kabelen var relativt tykk og stiv i forhold til den som er på ITT-kablene. Nå er det riktignok noen måneder siden jeg var borti de, kan jo hende de har blitt bedre etter navneskiftet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: zbk på mandag 09. januar 2017, klokken 07:29
Sitat fra: turfsurf på mandag 09. januar 2017, klokken 06:49
Lurt å kjøpe 3fase kabel med det samme , kostnadsforskjellen er veldig liten.
Støtter ikke bilen din mer enn enfase, så er enfasekabelen mye enklere å håndtere.

Enig hvis det er en kabel som skal ligge i bilen, eller som skal henge fast på en 1-fase ladestasjon. Kun om man har montert en 3-fase ladestasjon ville jeg anbefalt 3-fase kabel selv om bilen er 1-fase, siden kabelen sikkert vil overleve til neste bil. Kabler som ligger i bilen vil derimot ofte følge med bilen.

Så enig, 1-fase kabelen er tynnere, mer fleksibel, billigere og enklere å håndtere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Laddern

#28
Jeg hadde også en xxxxx-kabel tidligere, som var forferdelig trang både å få på plass og trekke ut. Jeg kjøpte nylig en ny xxx til kr. xxxxx,- som jeg er kjempefornøyd med (den støtter dessuten både 3-fase og 32A, som er et must for meg):
http://www.Spamlink.no/lading

Div. slettet av forum admin

...

Er egentlig på jakt etter en rimelig 32A spiralkabel, er lei av møkkete kabler som ligger langs bakken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA