Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla innfører 0,4 $ pr min på SC fra bilen er ferdig ladet! Bra løsning?

Startet av knut.aulie, lørdag 17. desember 2016, klokken 11:28

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: mb-lynet på onsdag 02. november 2016, klokken 23:25
Poenget er vel å kjøpe en bil man trives med slik at man ikke har lyst å selge etter kort tid. Vurderer faktisk å kansellere Tesla bestillingen da vi foreløpig er så fornøyd med B-electricen.

Om man bekymrer seg for annenhåndsverdi bør man egentlig ikke kjøpe bil. Eventuelt kjøpe en veteran porsche /  Lotus eller lignende.

Helt enig. Folk bør kjøpe den bilen de liker. Blir litt matt av det evige jaget etter rekkevidde som nærmest eneste kriteria. Folk kjøre tros alt stort sett 3-4 mil om dagen 95% av tiden.

Blir litt som å gå etter damer med størrelse som eneste kriteria - blir helt feil  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

sylwester

Men for å klare 4 mil på en lading og ta høyde for kapasitetstap og ha 30% for buffer, så trenger man jo 10 mil reelt, på vinterføre. Dvs. man må kjøpe en bil med NEDC 200km eller bedre. Kan man lade på jobben på vinterstid
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

mb-lynet

Har ikke noe problem med å greie 10 mil på en vanlig lading. Bor riktignok på vestlandet med relativt mildt klima, men har vel bare ladet fullt en gang (range+). Har ca. 36 km tur/retur jobb og kjører lett 2 dager uten å lade. Lader nå ca. 4 ganger i uken nå når det er 0 til 5 grader. Bruker endel på bykjøring, så rekkevidden øker så fort man legger ut på litt langtur. Dette gjør at man uten problem greier rekkevidden som er oppgitt i displayet om man ikke resetter telleverket for langtur.
Mercedes B-electric

mb-lynet

Ser at du skriver NEDC rekkevidde på 200 km og det er jeg forsåvidt enig i, selv om regnestykket er vel konservativt. Men de fleste el biler i salg idag har vel NEDC på over 200 km ? unntaket er kanskje trillingene, men her er det vel mange som setter inn en dieselvarmer og dermed har grei rekkevidde på vinteren også.
Mercedes B-electric

S4e

Dieselvarmer?????? Disse burde ikke fått avgiftsfordeler...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

cra

Sitat fra: S4e på fredag 04. november 2016, klokken 08:05
Dieselvarmer?????? Disse burde ikke fått avgiftsfordeler...

Hvorfor ikke? De utnytter i det minste dieselen til noe det er godt egnet til; å produsere varme!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Jepp, nesten 100% utnyttelsesgrad av diesel som varmekilde. Mot 25-30% som drivstoff. Burde ikke det premieres? ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA