Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Til oss med levering (sent i) desember

Startet av Rico, fredag 16. desember 2016, klokken 12:51

« forrige - neste »

Rico

Beslutningsvegring på høyt nivå her nå :-\

Skulle i utgangspunktet overdra firmabilen; en Kia Soul excl. 2016 (reg. 2015) gått drøye 12.000 km for ca 220.000
Men har brått blitt i tvil her. Har plutselig begynt å titte på e-Golf, uten at jeg egentlig vet hvorfor :P Og så tenkte jeg at en Nissan Leaf gen.2  (altså med varmepumpe, ikke 30 kWt) vil kanskje bli mye rimeligere.

Hjelp meg litt her da :)

mvh
Rico

Bjoris

Vår erfaring er at det er veldig mye bedre med 30 kwh enn 24 kwh. Rekkevidden er ca 4 mil lengre og med så kort rekkevidde denne bilen har så er det i praksis veldig stor forskjell. Tesla tar som kjent 70-80.000 for tilsvarende rekkevidde økning som jo i % er mye mindre...

Ergo, mener jeg det i dag er for liten forskjell på f.eks Leaf 30 og 24 kwh... Soulen er mer eller mindre lik 30 kwh Leaf på rekkevidden, jeg har testet begge grundig og kom 10 km lengre med Leafen 30 kwh da i lav hastighet, kanskje forskjellen hadde vært større i høy fart... Uansett, ville ALDRI gått tilbake til 24 kwh, da skulle jeg hatt den billig...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

hnrk

Jeg har straks en i-MiEV til salgs ;)
(du kan få den for mindre enn 220.000 også altså!)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Rico

He he... har 3 barn så 4.-seter er utelukket  :P

Hører for øvrig med til historien at jeg bruker Soulen i dag, og har tidligere hatt Leaf 1.gen. og forskjellen er jo formidabel. Soulen har jo også 6 års garanti igjen.....

Bjoris

EGolf går ikke mye lengre enne Leaf 24, litt, men ikke mye... Men ellers er den jo en flott bil!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eha

Sendte rapport til moderator om at tråden bør flyttes bort fra Model X-forumet.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

tutti

Jeg tror Soul til 220 000 er ok, litt dyrt, men markedet bestemmer. Mange av de bedre alternativene vil koste deg fort 50-100 000 mer.

Rico

Sitat fra: tutti på torsdag 27. oktober 2016, klokken 12:27
Jeg tror Soul til 220 000 er ok, litt dyrt, men markedet bestemmer. Mange av de bedre alternativene vil koste deg fort 50-100 000 mer.

Ja enig litt dyrt. Problemer er at jeg skal kjøpe ut denne fra jobben, og revisor er veldig streng på at den kjøpes ut til markedspris. Nå kan man jo diskutere hva det er og jeg mener 220 er i overkant av markedspris.

mvh
Rico

Vollis47

Sitat fra: Rico på torsdag 27. oktober 2016, klokken 13:04
Sitat fra: tutti på torsdag 27. oktober 2016, klokken 12:27

Ja enig litt dyrt. Problemer er at jeg skal kjøpe ut denne fra jobben, og revisor er veldig streng på at den kjøpes ut til markedspris. Nå kan man jo diskutere hva det er og jeg mener 220 er i overkant av markedspris.

mvh
Rico
Ser tilsvarende biler på Finn er priset litt høyere, men de får kanskje ikke ønsket pris ved salg. Synes nok revisor bør akseptere 210 000. Hva med å legge den ut på Finn for 220000 og se om du får noen interressenter?
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Rico

Sitat fra: Vollis47 på torsdag 27. oktober 2016, klokken 14:49

Ser tilsvarende biler på Finn er priset litt høyere, men de får kanskje ikke ønsket pris ved salg. Synes nok revisor bør akseptere 210 000. Hva med å legge den ut på Finn for 220000 og se om du får noen interressenter?

Noen av de har stått lenge ja. Skal høre med Buskerud bilsenter til uken hva de mener den bør kjøpes for.

knut.aulie

Sjekk med Leaseplan kanskje?

Hvis du er interessert i å få en offisiell lav pris på bilen. Så er det et firma som har en kalkulator som gir latterlig lav pris basert på bilens reg nr.

http://smartepenger.no/kalkulatorer/2461

elektrolux

Eller ta den til en forhandler og be om innbyttepris mot en lik bil. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nr1rayner

Har jo overhodet ikke peiling på behovet ditt..
Angrer nesten litt at jeg ikke kjøpte Soul den gangen, mye bedre rekkevidde enn 24-Leaf, og stilig interiør og virker som den går bedre.
Hadde den bare i tillegg hatt like romstort bagasjerom som Leafen så..

Skal du bare ha elbil vil jeg si Leaf er et sikkerstikk. Klarer du deg med rekkevidden som 24kwh gir, kjøp billigst mulig Leaf  ;)
Skal du ha best mulig rekkevidde, dropp den Soulen og kjøp en brukt 30kwh Leaf eller går for Ioniq eller vent til de nye bilene kommer..
Aldri prøvd e-Golfen, e-Up hadde ikke kommet til forhandlerne da jeg kjøpte bil. Men skulle e-Golfen virkelig være aktuell kan det vel være fornuft å vente til oppgradert utgave kommer.
Da har du valget i en ny med bedre rekkevidde, eller mest sannsynlig lavere pris på de nesten nye som selges brukt..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Carl Anton Stenling

Leaf er jo en velprøvd bil produsert i stort antall og er et trygt valg selv om utseendet er diskutabelt.

eGolf har høyere opplevd kvalitet i interiøret og bedre kjøreegenskaper (understell).

Hvis rekkeviddebehov ikke er avgjørende kan eGolf være et meget bra valg.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA