Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TeslaSCAN: Betatest av CANBUS Android-app

Startet av TM, mandag 12. desember 2016, klokken 17:52

« forrige - neste »

TM

VW har i dag åpnet for forhåndsbestilling av nye e-Golf. Etterspørselen ser ut til å være veldig stor. I løpet av 15 minutter økte antall reservasjoner med depositum med 67 biler. Jeg har registrert at mange har dobbelt-booket Ampera-e og e-Golf, så det vil bli litt kamp om å omgjøre reservasjoner til bindende kontrakter.  Selv om e-Golf ikke vil være i nærheten av Ampera-e i rekkevidde, så er det et stort kundegrunnlag i annengangs-elbil kjøpere med Leaf, Trillinger og "gamle" e-Golf.

Ipadjove

E-Golf blir kanskje sett på som 'det trygge' av noen, altså at Ampera-e er helt ny.
For meg er det kun Opelen som gir nok rekkevidde av dem til at jeg kan klare meg med bare en bil.

Gurba

Sånn tenker jeg og. Skal jeg ha bare én bil må det bli Opel Ampera e.

TM

Sitat fra: Ipadjove på fredag 21. oktober 2016, klokken 18:18
E-Golf blir kanskje sett på som 'det trygge' av noen, altså at Ampera-e er helt ny
Jeg tror e-Golf blir sett på som det trygge av veldig mange. Det virker som om mange hundre har reservert e-Golf førstr dagen etter at de startet med forhåndsreservasjoner. Det blir uansett spennende hvordan begge bilene vil prises.

tiger``n

Sitat fra: TM på fredag 21. oktober 2016, klokken 19:24
Sitat fra: Ipadjove på fredag 21. oktober 2016, klokken 18:18
E-Golf blir kanskje sett på som 'det trygge' av noen, altså at Ampera-e er helt ny
Jeg tror e-Golf blir sett på som det trygge av veldig mange. Det virker som om mange hundre har reservert e-Golf førstr dagen etter at de startet med forhåndsreservasjoner. Det blir uansett spennende hvordan begge bilene vil prises.
Det ryktes 20-30 opp, da er man vel fort på 300, uten en eneste option omtrent.
Noen vil uansett kjøpe den da Golf er en meget sterk merkevare.
Jeg hadde nok likevel tenkt meg meget, meget godt om før jeg hadde valgt ``17 E-Golf foran ``17 Opel AE dersom begge er omtrent likt priset.

S4e

Anbefaler alle som er foran meg i køen om å vurdere Golf nøye  ;)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TM

Sitat fra: S4e på lørdag 22. oktober 2016, klokken 08:15
Anbefaler alle som er foran meg i køen om å vurdere Golf nøye  ;)
Planen min er å kjøpe ny e-Golf og selge den når Ampera-e er leveringsklar (hvis den svarer til forventningene) så jeg tror ikke det hjelper deg  ;)

epsilone6

TM

Sitat fra: epsilone6 på lørdag 22. oktober 2016, klokken 13:12
Hva gjør du med bimmern?  :P
Hvem vet ?  Kanskje jeg avbestiller både e-Golf og Ampera og satser 100 % på bmw. Det finnes jo ikke kulere bil enn i3, men hvis man skal klare seg meg med bare en bil så er den kanskje ikke helt optimal  ;) Det enenste jeg vet sikkert er at jeg ikke skal ha Tesla  8)

Amoss

Sitat fra: TM på lørdag 22. oktober 2016, klokken 15:00
Det enenste jeg vet sikkert er at jeg ikke skal ha Tesla  8)

Hmm... Du heter ikke tilfeldigvis "Jonas Gahr Støre"?
;)

Sitat– Jeg skal i hvert fall ikke gjøre som min forgjenger og kjøpe Tesla, sa Jonas Gahr Støre i en het budsjettdebatt.
http://elbil.no/statsbudsjettet-elbilen-og-store/
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TM

He, he...M3 blir sikkert en flott bil, men jeg har vel ikke helt tiltro til amerikansk bilindustri. Dessuten har jeg jobbet så lenge i amerikanske bedrifter at jeg har lært meg hvor mye de overselger produktene sine. Ampera-e helt på grensen av hvor amerikansk jeg kan godta  ;)

knut.aulie

Sitat fra: TM på lørdag 22. oktober 2016, klokken 17:47
.........Ampera-e helt på grensen av hvor amerikansk jeg kan godta  ;)
Siden den er 100% US [emoji12]

TM

Ja, men jeg kan jo skjule meg bak dekknavnet Opel. Dessuten lages vel Opel logoen i Europa ;)

knut.aulie

Sitat fra: TM på lørdag 22. oktober 2016, klokken 20:40
Ja, men jeg kan jo skjule meg bak dekknavnet Opel. Dessuten lages vel Opel logoen i Europa ;)
Skjønner hva du mener, men det er mange klassikere fra USA
Kanskje Ampera-e(Bolt) også blir det[emoji1360]

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA