Brukte NiCD selges

Startet av saxo_asker, mandag 01. november 2010, klokken 18:33

« forrige - neste »

saxo_asker

Hei,

har nå fått tilbake min kjære Saxo fra ombygging til Litium hos Alternativ Energi, og sitter da med 20 brukte batterier jeg ikke har behov for, eller kunnskap om å få i god stand igjen. Da bilen var inne på test hos Enviro tidlig i vår fikk jeg høre at 9 av blokkene var døde, og 11 kunne leve videre om de fikk etterfyllt syre. Jeg bestilte time hos Alternativ Energi med en gang, så bilen har bare kjørt 2-3 turer siden april. Jeg vet ikke hvilken tilstand batteriene er i nå, og Enviro ga tidlig beskjed om at de hadde de batteriene de trengte og var ikke interessert i å kjøpe av meg. Om noen har lyst til å overta disse batteriene evt for en billig penge, gi beskjed!
2001 Citroen Saxo - ombygd til Lithium. Kjører t/r Asker-Oslo hver dag

Elmo

Hei Saxo_Asker og velkommen til forumet.

Erfaring med om bygging til lithium hos Alternativ Energi etterspørres i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2978.0

Hadde vært fint om du kan dele noen erfaringer du har så langt med ombyggingen og særlig etter hvert som du får erfaring med den "nye" bilen under kjøring.

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

saxo_asker

2001 Citroen Saxo - ombygd til Lithium. Kjører t/r Asker-Oslo hver dag

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA