Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor ? og kan det afhjælpes ?

Startet av saxo_asker, lørdag 20. november 2010, klokken 19:08

« forrige - neste »

saxo_asker

Hei,

har nå fått tilbake min kjære Saxo fra ombygging til Litium hos Alternativ Energi, og sitter da med 20 brukte batterier jeg ikke har behov for, eller kunnskap om å få i god stand igjen. Da bilen var inne på test hos Enviro tidlig i vår fikk jeg høre at 9 av blokkene var døde, og 11 kunne leve videre om de fikk etterfyllt syre. Jeg bestilte time hos Alternativ Energi med en gang, så bilen har bare kjørt 2-3 turer siden april. Jeg vet ikke hvilken tilstand batteriene er i nå, og Enviro ga tidlig beskjed om at de hadde de batteriene de trengte og var ikke interessert i å kjøpe av meg. Om noen har lyst til å overta disse batteriene evt for en billig penge, gi beskjed!
2001 Citroen Saxo - ombygd til Lithium. Kjører t/r Asker-Oslo hver dag

Elmo

Hei Saxo_Asker og velkommen til forumet.

Erfaring med om bygging til lithium hos Alternativ Energi etterspørres i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2978.0

Hadde vært fint om du kan dele noen erfaringer du har så langt med ombyggingen og særlig etter hvert som du får erfaring med den "nye" bilen under kjøring.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

saxo_asker

2001 Citroen Saxo - ombygd til Lithium. Kjører t/r Asker-Oslo hver dag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA