Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ConnectedDrive

Startet av FinallyElectricYeah, mandag 07. november 2016, klokken 16:49

« forrige - neste »

FinallyElectricYeah

Hoi, ser for meg at jeg kommer til å bli en "henger mann" når X'en er i hus. Sykler og barnevogn + bagasje når ut på tur og IKEA, hageavfall og annet forefallende i hverdagen. Så da er spørsmålet; hva er rette henger til en X med dette bruket. Vi ser vel på en eller annen hardtop, ikke for stor, ikke for liten, må såklart også se grei ut (hvert fall rime litt med bilen) og aero / designet for lite drag. Forslag, hva tenker folk?? 
P85 sept 2013, C Zero sept 2014, Model X #1342

Øggen

Den til TeslaBjørn e vel grei til det meste:



P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Go-carter

Hvis noen investorer vil være med på lasset, så kan vi jo alltids realisere denne :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

janegils


o.b.lix

Tysse har middels hengere mener jeg. Grei nok men heller ikke mer. Gammeldagse og kjedelig løsninger. Simpelt elektrisk anlegg. Om du bruker henger mer enn 2 ganger er det meste bedre. Etter min mening.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rico

#5
Jeg har denne, 250 cm lang:
Veldig fornøyd. Eneste ulempen med slike lokk er frakt av høyere ting som ikke kan legges. Lokket, på min i hvert fall, er ikke noe man tar av i en fei.

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=44364285

TpGn

Vær obs på at X ikke støtter LED lys på hengeren. Da trengs det ekstra motstander. Forhåpentligvis noe Tesla kan fikse med en update, det blir for teit på en elbil at den ikke støtter LED.  :P

http://www.teslatheory.com/blog/2016/9/10/tilhenger-til-model-x
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

janegils

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 20. september 2016, klokken 12:16
Tysse har middels hengere mener jeg. Grei nok men heller ikke mer. Gammeldagse og kjedelig løsninger. Simpelt elektrisk anlegg. Om du bruker henger mer enn 2 ganger er det meste bedre. Etter min mening.

Mnja... at de er gammeldagse og "kjedelige" kan man jo alltids meine, men at det er bra kvalitet kan det ikkje være noko tvil om.
Den eg har blir mykje brukt, og at den har tipp gjer den ekstra praktisk.
Og så er de ein av veldig få som produserer i Noreg...

o.b.lix

Sitat fra: janegils på tirsdag 20. september 2016, klokken 16:50
Mnja... at de er gammeldagse og "kjedelige" kan man jo alltids meine, men at det er bra kvalitet kan det ikkje være noko tvil om.

Når det gjelder standard henger, så er det ikke den store forskjellen mellom hengerene, men kvaliteten på Tysse er ikke mer enn middels. Har flere Tysse stående, og alltid mye behov for service. Verst er det på baklys og støpsel, men nesehjul, hjuloppheng (torsjonsgummi), hjullager, og de evinnelige popnaglene som løsner. Lukene og karmene er vinglete og tar du de av er de vanskelig å ta på igjen. Og skulle du være så heldig å ha en litt eldre utgave, koster en ny bremsevaier 3.500 kroner originalt! For de må byttes alt for ofte.

Og båthengere er nok de verste jeg noensinne har brukt. For å ikke snakke om maskinhengere til Tysse, de er simpel de.

Men kjenner man ikke til andre merker, virker de med første øyenkast greie.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

HolyDiver

Hvis du har vært så "heldig" å oppleve punktering i fart med henger, så kjøper du boogiehenger. Det kjører jeg selv ;)

Tredal har spiralfjæring, det er flott. Tysse og Gaupen har torsjonsaksel. Funker fint med last, men hopper veldig rundt når den er tom. Selv har jeg Gaupen A2030 og den er jeg veldig fornøyd med.

o.b.lix

Sitat fra: HolyDiver på onsdag 21. september 2016, klokken 01:00
Tredal har spiralfjæring, det er flott. Tysse og Gaupen har torsjonsaksel.

Og Ifor Williams har bladfjær.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA