Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva kommer i Unveil Part ≡ ?

Startet av Chivas, onsdag 02. november 2016, klokken 11:43

« forrige - neste »

Chivas

På miljø og klima kategorien på vgd.no har det stort sett gått i diskusjon om klima og co2.
I det siste har elbiler oftere blitt omtalt - og da som parasittbil, snyltebil osv.
Det er helt utrolig å lese mange av fordommene  og motstanden mot elbiler der.
Poenget er, det trengs noen av elbilforum sine gode debattanter til å nyansere litt i disse diskusjonene. Så ta gjerne turen dit :-)

Edit:
Legger ved link http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima

JorgenM

Å gi dem ekstra blod på tann?

Bedre å la dem holde på. Vi vinner i lengden, blir elbil på dem også etter hvert :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bosonic

Samme hetsingen her: "Vi som ønsker elbilen dit pepperen gror" på facebook.

God underholdning, men ganske deprimerende at så mange er imot elektrifisering av transportsektoren.
De fleste leser bare overskrifter og velger å tro ukritisk på disse "hetserene"

Usanne og usaklige påstander finnes i mange varianter hos disse herrene som har vært svært aktive i  media de siste årene:
Dag Oppegaard, Vi som ønsker elbilen dit pepperen gror (Dag Oppegård er "all-in" i fossilbilforhandler, busselskaper etc)
Paul Oscar Rosenquist (Ikke helt oppdatert på dagens teknologi....)
Magnus Blaker(Spesialist i å følge elektronene som strømmer til alle elbilene)
Bjart Holstmark (Signerer private artikler med SSB)
Dagfinn Danielsen,( "sivilingeniør med fokus på usannheter")


Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

OlafGTE

Sitat fra: JorgenM på torsdag 15. september 2016, klokken 10:16
Å gi dem ekstra blod på tann?

Bedre å la dem holde på. Vi vinner i lengden, blir elbil på dem også etter hvert :)
Enig. Best å bare la dem holde på der man vet hvor man har dem.

Noe må de bruke overskuddsenergien sin på. På vgd.no kan de omdanne den til varmeenergi uten at skadepotensialet er spesielt stort.

Litt som når man skal kaste (gjenvinne) en litium-celle. Koble den på en 100 ohms motstand i en dag eller to først, så går energien stille og rolig over i varme uten noe spetakkel, og brannfaren i elsøppelkurven reduseres betraktelig.

larsk

At folk ikke har evne til å forholde seg til fakta, er det ikke så mye å gjøre med.

Internett  ble dømt nord og ned det også. Det var visst umulig å bruke til noe fornuftig, og ihvertfall klin umulig å bruke ifm forretning....

Det er de samme som lurer på hvor det ble av videobutikken på hjørnet, og hvorfor de ikke lenger blir oppringt på hjemmetelefonen sin.
De samme som sa: "folk vil ALDRI slutte å gå i banken!! Man ønsker et ansikt å forholde seg til når man skal betale regninger"

Oppvoksende generasjon forstår bedre at lydløs bil er behagelig. At å slippe å puste inn dieseleksos er en klar fordel, osv... at Netflix er bedre enn vhs, og at kolonial.no er i ferd med å revolusjonere dagligvare...

Gamle sure gubber skal vi bare la holde på, der de sitter i kjellerleiligheten sin og klager på nav...

2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

Bondeknøl

La dem holde på. De hjelper oss jo bare. Jo mer de svartmaler, jo færre kjøper og politikerne holder lenger på fordelene for oss elbilister. De har jo lovet å senke utslippene.
Hvis alle anbefaler elbiler og alle kjøper de så er fordelene borte på et blunk.

arnejorg1

Ikke bare her hvor elbilen pepres med uriktige påstander. Under hver elbilreportasje på broom.no pepres det med usaklige å uriktige påstander. "Hiv skjiten i pressa" har det for eksempel blitt sagt om modell 3
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA