Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av HPSE, torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:44

« forrige - neste »

HPSE

Dette skal være Marina Blue, men den virker jo ekstremt lys?

Dette og:

Håper og tror det er den siste...

Her og ser man...

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Crown

Det øverste er jo en BMW, de har sikkert en annen fargekode for sin Marina Blue :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

HPSE

ja takk gud for det :D

På denne filmen (første minutt spesielt) ser man bilen i flere farger.. Blant annet rød, svart, hvit og sølv.

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Ronald Dunk

Sitat fra: Crown på fredag 23. september 2016, klokken 19:55
Sitat fra: Ronald Dunk på fredag 23. september 2016, klokken 19:22
Crown: Står det i kontrakten at du får med 32A type 2 til type 2? Jeg er verre enn en nybegynner på området, men det er en slik kabel man behøver hos f.eks. Fortum for å lade halvkjapt?

Ja :)
Står bare Mode3 32A 4M ladekabel på en egen linje over utstyr. Er jo ikke mer enn et par tusen i tilfelle det ikke er standard med, men kjekt å slippe å kjøpe utenom, ettersom Leafen er type 1 og Ioniq'en type 2 og jeg ikke kan bruke de jeg har til den.

Hjertelig! Kronen på verket. Et nødvendig supplement til en ellers stødig bil. Slik må det bli. Jeg får høre med forhandleren om det kan skvises inn ei linje til på kontraken.

Ronald Dunk

Sitat fra: HPSE på fredag 23. september 2016, klokken 21:58
Sitat fra: Ronald Dunk på fredag 23. september 2016, klokken 18:00
Sitat fra: HPSE på fredag 23. september 2016, klokken 17:18
Aha. Har ikke unger, men katter :P men sjeldent de er med i bilen hehe...

Lurte litt på om eg skulle ha med skinn eller ikke, men landa på det. Så blir en Marina Blue Ioniq med Skinn :-)

Hehe, ser den. Marina blue ser kul ut. Likte den fargen godt, men det ble til syvende og sist svart. Kjøpte du forresten ladestasjon?

Eg vurderte ladestasjon, men droppa det etter å ha snakka både med forhandler og elektriker. Eg kjører ikke mer enn ca 150 km pr uke med noen få turer pr år da eg kanskje kjører til Bergen (18 mil).... I tillegg ville ladestasjonen sannsynligvis blitt en del dyrere enn de 11850,- siden det måtte bli strukket opp en god del ekstra meter kabel ut til carport.. Ville nok kommet på 15-20000.... Sannsynligvis trenger eg bare å lade en gang pr uke. Kontakten i carporten delte sikring med oppvaskemaskinen.. Fikk en elektriker til å komme å sette carporten på ny sikring (10A med egen jordfeilutløser (eller hva man nå kaller det :P) Så nå kan eg lade på 9 A.. eller 6 om eg ønsker det. På medfølgende ladekabel kan man velge mellom 6, 9 og 12.

Er egentlig litt usikker på om jeg har valgt riktig selv  ::). Kjører omtrent like langt i uka, og arbeidsplassen har en ladestasjon fra Fortum med gratis påfyll. Burde vel strengt tatt latt være å bruke penger på hjemmestasjon. Vi bygger en ny garasje, og tenkte at det i så måte kunne være et framtidsrettet valg, men lading om natten i stikk burde jo holde, slik du sier. Jeg må grunne litt på dette fram til november.

HPSE

Eg har ikke noe lade mulighet på jobben hvis ikke de lager til no. Vi får snart ny parkeringsplass :-) uansett har eg 1.5 mil til jobb så ikke noe problem om eg må lade 1-2 ganger hjemme om natten i vanlig kontakt. Er andre ting eg heller vil bruke 12000 +++ enn ladestasjon.. Hadde eg hatt behov for daglig lading så hadde eg nok gått for det.

Fordel med å bestille ladestasjon sammen med bilen er at man sparer mva, men dette er vel ikke den billigste ladestasjonen på markedet... Tror man kan få en annen som er mer enn god nok for under 12000 med mva og montering på et seinere tidspunkt om man føler man trenger/vil ha det.

HPSE

Crown

Flott farge ja!
Regner med det er Aurora Silver vi ser et glimt av til venstre her, mye bedre enn jeg turde håpe på :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

W.A.

Er det noen som har bestilt noe extra utstyr sammen med bilen?

Jeg har bestilt
folie bakfanger og  baggasjeromsmatte. Bestilte dem usett. Noen andre som har bestilt det samme eller noe annet utstyr. Legg bildene takk
Første elbil. Signerte kontrakten 29.aug.2016:
Hyundai IONIQ EV med teknikk og skinn, Phantom black, utlevert den 13.des. 2016

Skedsmokorset

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA