Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LED fjernlys

Startet av Klykken, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 14:56

« forrige - neste »

tutti

På lørdag kom jeg kjørende bort til ladeplassen utenfor Tinghuset i Drammen. Her er det fire ladepunkter og mulighet for å parkere på begge sider av stolpene.

Jeg telte 6 elbiler som stod på begge sider. Ingen ladet. (teslaer, leafer og en e-up).
I tillegg var det en fossilbil foran en av stolpene. Han hadde betalt for parkeringstid, men ikke lest skiltene ordentlig.

Hva er poenget med ladeplasser når ingen elbiler bryr seg om å lade seg og i tillegg sperrer for andre elbiler?

Den siste plassen ved stolpene var heldigvis ledig, men svært kronglete å kjøre inn da en taxi hadde parkering dobbelt ved siden av. Jeg plugget inn etter mye om og men.

Når jeg kom tilbake hadde en ondsinnet person dratt ut plugget rett etter at ladingen startet.

Det ble en lang tur tilbake med ende flere opplevelser ved hurtigladere senere på dagen..

Helt håpløst!

Ingeniøren

Noen ganger føler man seg som fritt vilt som elbilist. Mulig samme som nappet din kontakt hadde nappet de andre og....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Chivas

Helt utrolig. Kanskje kameraovervåking ved ladeplasser bør bli standard?

ruppert

I helgen var det vel Elvefestival og generelt trafikkaos i Drammen  :)

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tutti

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 29. august 2016, klokken 07:16
Noen ganger føler man seg som fritt vilt som elbilist. Mulig samme som nappet din kontakt hadde nappet de andre og....
Nei, de andre elbilene hadde ikke engang prøvd å koble til en ladekladd.

Øystein16

Sitat fra: tutti på mandag 29. august 2016, klokken 10:56
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 29. august 2016, klokken 07:16
Nei, de andre elbilene hadde ikke engang prøvd å koble til en ladekladd.
Det er vel med elbilar som med andre bilar, folk parkerar primært der det er lov og plass. Er det lov å parkera utan å lada, er det heilt greit. Er det ladeplikt, så er det skilt/opplysningar om det. Å ha elbil er ingen sjukdom.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA