Hovedmeny

Nye battericeller

Startet av Djur1, fredag 29. juli 2016, klokken 18:11

« forrige - neste »

Djur1


Om ikke så lang tid vil en gå fra 18650 standarden til 20700 standard som er mer optimalisert for bilbatteri.

De sier mindre plass
- vil de også være lettere?
Bedre effekt?
Mindre overoppheting ved hard kjøring?
Vil de tåle høyere lade effekt?

Dette blir vel det neste kvantespranget for Tesla?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MeTesla

Sitat fra: Djur1 på fredag 29. juli 2016, klokken 18:11

Om ikke så lang tid vil en gå fra 18650 standarden til 20700 standard som er mer optimalisert for bilbatteri.

De sier mindre plass
- vil de også være lettere?
Bedre effekt?
Mindre overoppheting ved hard kjøring?
Vil de tåle høyere lade effekt?

Dette blir vel det neste kvantespranget for Tesla?

Håper på 100 batteri som kan selges som 90, 95 og 100!

Tenk å kjøpe 90 batteri med rask lading høyt opp...


Øyvind.h

90'en har allerede  105-110kW ved 50%. 93-94kW ved 60%. Ca 71kW ved 70%.

Kunne alltids ønsket enda mer, eks 115kW hele veien til 100%, men i praksis vil det meste av ladingen min nå foregå med over 100kW effekt. Typisk fra rundt 10-20% opp til 60-70%.

Videre har jeg i sommer ved et par anledninger ikke hatt bil som begrensning, men tilgjengelig effekt pga deling med annen bil. Da hjelper kun to ting: tålmodighet (dvs lang tids bruk av supercharger) eller å begrense behovet for energi. Enten ved maks lading før avreise hjemmefra, pen kjøring eller unngå belastede superchargers.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA