Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok ett TPMS spørsmål

Startet av OleI, tirsdag 20. september 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

xry

Ei som har fått registrert bilen på seg i FB-gruppen, men så har frontruten hennes knust under transport, så hun må vente enda lenger pga levering fra USA :-\

Siggen

Sitat fra: nie på mandag 03. oktober 2016, klokken 08:48
Sitat fra: Larvik på mandag 03. oktober 2016, klokken 07:29
Noen som har fått 60 levert som kan si noe om hvor lang faktisk kjørelengde man kan forvente i det daglige?
Ingen som har fått den enda.
Det står en del X60 rundtom i Norge men Tesla kan ikke levere dem til kunden da bilen ikke er typegodkjent enda.

Det er jo rett fucking amazing at man kan bæsje slik på legge som Tesla gjør gang etter gang. Hvorfor ikke bruke ruter fra Saint Gobain eller Pilkington som så å si hele bilbransjen bruker. Neida, her skal vi finne opp kruttet på ny!

Bjoris

Sitat fra: Siggen på onsdag 05. oktober 2016, klokken 08:13
Noen som har fått 60 levert som kan si noe om hvor lang faktisk kjørelengde man kan forvente i det daglige?
Det står en del X60 rundtom i Norge men Tesla kan ikke levere dem til kunden da bilen ikke er typegodkjent enda.

Det er jo rett fucking amazing at man kan bæsje slik på legge som Tesla gjør gang etter gang. Hvorfor ikke bruke ruter fra Saint Gobain eller Pilkington som så å si hele bilbransjen bruker. Neida, her skal vi finne opp kruttet på ny!
Hvem lager frontruta til X da? Enig i at de burde hatt på lager i det første X ble levert...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bonk3rs

Det var frua som klagde sin nød på FB :(
Ikke akkurat oppløftende å få beskjed om å vente i enda 3 uker for å få utlevert bilen. MINIMUM!
De hadde bestilt ny rute da det ble oppdaget, men den var knust ved ankomst.
Kan hende han i Trondheim er heldigere enn oss og kan si noe om rekkevidden.
Men han har ikke postet noe på FB enda. Det var han som postet om typegodkjenningen.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Steffen Grøhn

Det er ikke det at de bare trenger tid til å fikse andre problemer med bilen? ;)

Bonk3rs

Sitat fra: Steffen Grøhn på onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:38
Det er ikke det at de bare trenger tid til å fikse andre problemer med bilen? ;)

Selvfølgelig har tanken streifet meg, men hvorfor lage DEN dekkhistorien.
Men med så mange X'er som er utlevert, føler jeg meg som han som ikke slipper inn på festen  ;) ...riktig enda.

OT alarmen har gådt her nå...

Siggen

Sitat fra: bjoris på onsdag 05. oktober 2016, klokken 08:30
Sitat fra: Siggen på onsdag 05. oktober 2016, klokken 08:13

Hvem lager frontruta til X da? Enig i at de burde hatt på lager i det første X ble levert...

Har ikke anelse. Tenkte ikke på å sjekke det når vi prøvekjørte. Men både Saint-Gobain og Pilkington har levert ruter til bl.a Opel Zafira og Citroen Grand C4 Picasso som har akkurat samme løsningen som Model X på frontruta. Når sant skal sies så går Model X sin noen cm høyere opp og har litt brattere stigning, men lengden er nesten lik som på Citroen. Men poenget mitt var vel mer det at panoramafrontruter er ikke noe nytt.. Og to av bransjens største leverandører i EU har slike ruter på lager hos sine respektive grossister til overnvnte biler.

eha

Sitat fra: Bonk3rs på onsdag 05. oktober 2016, klokken 10:22
Men med så mange X'er som er utlevert, føler jeg meg som han som ikke slipper inn på festen  ;) ...riktig enda.

Ja, dekkhistorier skal i tråden om hjul og felg.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

petersv

Bonk3rs

Sitat fra: eha på onsdag 05. oktober 2016, klokken 15:03
Sitat fra: Bonk3rs på onsdag 05. oktober 2016, klokken 10:22

Ja, dekkhistorier skal i tråden om hjul og felg.

Ja, har man ikke noe smart å si, så er det bare å fleipe det bort ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA