Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av tothoren, fredag 26. august 2016, klokken 23:14

« forrige - neste »

tothoren

Har tenkt meg en tur til Trondheim i sommer og lurer på om jeg kommer få rekkevidde angst eller ikke?
Plan er å kjøre Bergen - Aurland - Dombås - Trondheim men er litt usikker på om en må kjøre på sparemodus for å ha nok strøm mellom Tesla SC.

Tesla P85+ 2014

krister461

Det lengste strekket er vel Aurland - Dombås som blir ca 30 mil om du kjører over Valdresflya. Jeg kjørte det strekket i vinter, siste helgen før det ble vinterstengt og kom frem uten stress (dog med bare 1 km igjen på telleren). Men, på sommerføre bør dette gå veldig fint så sant det ikke er forferdelig vær. I så fall kan man stoppe på en 22Kw lader på veien. I fint vær holder det helt sikkert også med lading til 90%.

På sommeren er det vel også mulig å kjøre Sognefjellet som er litt kortere men med litt dårligere veier uten at jeg har kjørt der selv.

THE

Jeg vil anbefale å kjøre Sognefjellet. Kjør til Øvre Årdal og over Tindevegen til Turtagrø (privat bomvei). Fra Vågå kjører du over til Sel (ikke kjør helt ned til Otta). Ca 255 km fra Aurland til Dombås via Turtagrø.

Tar nok litt kortere tid enn å kjøre om Valdresflya, og det er en kjempefin tur over fjellet. Kjører alltid denne vegen selv når jeg skal nordover på E6 fra Lærdal.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

Kan anbefale Valdresflya også nå om sommeren.

Husk også at mesteparten av vei mellom Borlaug og Vang er ny, og dermed er neppe sognefjellet raskere lengre.

Er vel 292 km mellom Aurland og Dombås.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

THE

Det er vegarbeid over Filefjell med en del lengre strekninger med lysregulering, men tror de skal prøve å få fjernet disse flaskehalsene før fellesferien starter.

Valdresflya er også en fin tur. Kan jo eventuelt ta ene veien på tur opp til Trondheim og den andre på returen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

Vi kjørte Stryn opp pg Valdresflya hjem igjen.

Stort sett tar alle veier mellom Bergen og Trondheim like lang tid.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

tothoren

Takk for tips.
Da er det bare å vente på at ferien skal starte. :-)

Tesla P85+ 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA