Hovedmeny

Brann i Reva

Startet av Dag A., lørdag 11. juni 2016, klokken 21:52

« forrige - neste »

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

JEG


edyrli

Det har bare blitt solgt 10 stk L-ion Reva i norge så sjangsen er liten. Det jeg tror har skjedd er at det har vært en løs kobling en eller annen plass. Enten på batteriet eller på kablene inn etter ut fra controlleren. Her snakker vi strømstyker på opp til 370A. En vakkelkontakt her vil gi mye varme. Noen nyere reva hadde sveisete koblinger på batteriene. Dette var det nok en grunn til. Ellers er alle kablene skrudd. Dette blir rundt 20 koblingen som potensielt kan lage høy varme. Nå vi ser at plast dekselet rundt batteriene ligger nesten helt inntill kablene vil varmen fort kunne sette fyr på dette.

2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA