Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøre Oslo - Dombås m. Tesla P85

Startet av satheesh.net, onsdag 10. august 2016, klokken 15:53

« forrige - neste »

Øggen

#45
Godt spørsmål, heilt ærlig tenkte ej ikkje på det scenariet da den delen e ferdig for min del. Men om det ikkje e den største type vogn vil det nok gå. Vi hadde Teutonia(8år sia) og trur den ville gått samenslått på høgkant. Men ingen garantier.....
Tok ingen bilder av bagasjerommet desverre, men legge ved et bilde fra nett. Ser ut som det hadde gått.

@Satheesh, yes you did
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

petersv

Det kommer helt an på vogna. Er kanskje halvparten av S' bagasjerom i dybde.

fonberg

Er jo bare å putte barnevogna i tilhengeren om trunken er litt liten ;D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

SigX

Bagvogn er det bare å glemme om en benytter bakre seterad. Sportsvogner, om en ikke velger de største, burde gå greit, men det blir lite plass til annen bagasje.

KrW

Var å prøvekjørte i dag  ;D
Fikk testet lyden både i bil med oppgradert lydpakke og en med standardanlegg.
Spurte om det på TMC-forumet en gang og der var det en som mente lyden på standardanlegget var lik som i Model S. Har selv ikke bestilt med lydpakken, så ble veldig positivt overrasket over lyden. Synes den var betydelig bedre enn i Model S faktisk. Han jeg kjørte med fra Tesla, sa at det var et bedre anlegg i denne enn i S-en og at det nå produseres hos Tesla selv. Så nå er jeg veldig fornøyd selv om jeg bestilte uten lydpakken  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

tjomswrx

Prøvde den hvite (90d) i Trondheim. Hadde ingen planer om å bytte ut S``en før denne litt tilfeldige testturen...... hmmmm.

Tesla har igjen tilført noe "nytt" i bilverdenen. Penere enn på bilder(!!), virker som en bedre gjennomtenkt bil mtp gummilister, støydemping osv. Std lydanlegg (DAB+ inkl) har blitt bra, herlig frontrute, meget gode seter og mye bedre sittestilling enn i min gamle S! Ellers mye likt som i S med samme ratt, skjerm, dasj osv. Gjennomført kul bil. Bra drag i bilen, og kanskje en anelse mer futt enn i min std s85. Lå klistret på veien i modus low og selvsagt også i very low. Stødig, ingen vandring på trøndersk møkkaasfalt. Bilene som var på rundtur i Norge er nå sendt tilbake til USA. Lurer fælt på hvordan 5-seterløsningen blir. Skiluke i midten/3 delt baksete hadde vært ypperlig. Alternativet for oss er 6 seter for å få med ski innvendig. Litt dumt (men logisk) at 3 rad er montert oppå en forhøyet "boks". Lange ting kan ikke ligge flatt. Ideelt sett skulle siste rad hatt samme flyseteløsning som andre rad, men da hadde det vel vært vanskelig å få lagt ned setene. Skulle hatt det beste fra begge verdener, men både 5 og 6 seter hadde nok fungert for oss. Opplevd bagasjeromsplass virket ved første øyekast mindre enn i S, men skal visstnok være større. Samme gamle løsning for lukking av frunk. Dette er litt kjipt for en som digger blanke overflater og hater når skitne pølsefingre/kjerringfingre med ringer og dilldall skal klemme på lakken >:(.

Mitt største dilemma nå, som fikk tak i en billig S for 2-3 år før alle prisoppganger, er at spranget opp til X tilsvarer en ny model 3. Og den gamle S``en er fremdeles en nydelig bil! Ny S i dag skiller bare noen få 10.000 lapper opp til X. Da hadde valget vært enkelt for denne familien. Mulig jeg går på en smell likevel :-X
S85

Øyvind.h

Hei. Kan du gi noen eksempler på mer gjennomtenkte gummilister? Jeg så på en blå demobil på Alna i mars. Der fikk jeg motsatt opplevelse. Veldig store gummipakninger for å kompensere for designvalg. Eks fremme ved A-stolpen og rundt fwd. Panseret var også helt uisolert.

Men det var en litt eldre demobil, og jeg kan ha oversett forbedringer andre steder.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 30. juni 2016, klokken 11:31
Hei. Kan du gi noen eksempler på mer gjennomtenkte gummilister? Jeg så på en blå demobil på Alna i mars. Der fikk jeg motsatt opplevelse. Veldig store gummipakninger for å kompensere for designvalg. Eks fremme ved A-stolpen og rundt fwd. Panseret var også helt uisolert.

Men det var en litt eldre demobil, og jeg kan ha oversett forbedringer andre steder.

Det er faktisk utrolig teit av Tesla og vise frem den blå "Alna-bilen" og la folk lage seg en oppfatning av bilen. Den bilen de hadde der (og i Genève) er hverken en produksjonsbil eller "release candidate" bil, men faktisk en "alpha".  Fit and finish på disse typer biler er milevis unna produksjonsbilene.

Ta dere tid til å se litt på de som ble utlevert i går f.eks. hvis dere treffer på dem på en Superlader eller liknende. Kvaliteten og produktet i sin helhet er mye bedre. Men som vi alle vet; de har fortsatt litt til å gå på for å nå de store gutta i BMW, Mercedes, etc. ;)

fonberg

Tesla Trondheim regner med å ha en X90 demobil på plass på tirsdag, godt utstyrt seks-seter.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

lunitiks

#54
Så var det lunitiks sin tur å kommentere X etter dagens event i Tromsø.

Inntrykk:

       
  • Crazy frontrute. Største pluss av alle. Vanskelig å beskrive med ord. Må bare oppleves. Elsker.
  • En helt annen sitteopplevelse enn S. Klart mer "big american SUV"-følelse. Liker.
  • Gode seter. Ikke så enormt bra som de var "hypet opp" til, men litt bedre enn S. Ok.
  • Midtkonsoll. Bra.
  • Artig at frontdørene åpner/lukker automatisk. Fancy.
  • Mektige Falconwing-dører. Impressive når de går opp og igjen, sett fra utsiden. Really something else.
  • Frontlyktene og vindusviskerne (spylerfunksjonen). Sikle!
Så de negative eller nøytrale inntrykkene:

       
  • Trunk-plassen er en hysterisk dårlig vits med de bakerste setene oppe. Samme feeling som facelift D-frunk. Talentløst ubrukelig lite plass. Klart største minus. (Rommet under "gulvet" i trunken er veldig dypt, though.)
  • Med de bakerste setene nede er det _grei_ plass i trunk. (Er jo ikke egentlig "trunk" da, men...) Virker nesten litt mindre enn S, men det er kanskje ikke riktig. Hm.
  • Under panseret mangler et trekk av ett eller annet slag. Ikke pent.
  • Begge displayene fremsto mystisk nok som mindre ("krympet") enn i S'en. Antakelig bare en subjektiv psykologisk greie fordi hele bilen er større. Hm.
  • Ganske sikker på at "wow"-faktoren av FW-dørene forsvinner rimelig kjapt, i alle fall for bileier.
  • Model S Legacy er fortsatt den vakreste av alle! Punktum!
Verdt pengene? Aner ikke, har de ikke for øyeblikket  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Joachim@sancon.no

Sitat fra: fonberg på fredag 01. juli 2016, klokken 18:02
Tesla Trondheim regner med å ha en X90 demobil på plass på tirsdag, godt utstyrt seks-seter.

Er dette en bil som skal stå "permanent" i Trondheim, eller som som bare er innom noen dager?

Dama så se/prøve før Det kan bli aktuelt å legge en kvart mill mellom vår 85d og en ny X.

thilo

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 03. juli 2016, klokken 15:22
Sitat fra: fonberg på fredag 01. juli 2016, klokken 18:02
Tesla Trondheim regner med å ha en X90 demobil på plass på tirsdag, godt utstyrt seks-seter.

Er dette en bil som skal stå "permanent" i Trondheim, eller som som bare er innom noen dager?

Dama så se/prøve før Det kan bli aktuelt å legge en kvart mill mellom vår 85d og en ny X.

Det er vel den hvite som er i Tromsø til i dag
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

kristmara

Sitat fra: lunitiks på fredag 01. juli 2016, klokken 19:58
Crazy frontrute. Største pluss av alle. Vanskelig å beskrive med ord. Må bare oppleves. Elsker.

Jeg er enig i denne, ble virkelig positivt overrasket. Det var også det jeg var mest spent på siden det ikke kommer fram av å se videoer på nett. Jeg fikk ikke helt følelsen av hvordan solskjermingen funket siden sola stod høyt på himmelen, men jeg er ikke redd for at det blir ille.
Jeg gleder meg ikke til å tiltrekke meg mye oppmerksomhet med bakdørene på parkeringsplasser og høre på alle som er overbevist om at de går i stykker og er dyre og tungvinte, men jeg gleder meg veldig til å slippe å lirke nesten-3-åringen inn mellom sete og tak, slippe å bekymre meg for at de skal dunke døra i noe og at det nå er mulig å smyge seg forbi bilen på et trangt sted selv om døra er åpen. Dessuten blir de største ungene så store at det blir fint med en fullverdig 7-seter.
Bortsett fra at jeg satt så høyt føltes det virkelig som å kjøre en S.

satheesh.net

Sitat fra: kristmara på mandag 04. juli 2016, klokken 12:36
Sitat fra: lunitiks på fredag 01. juli 2016, klokken 19:58
Crazy frontrute. Største pluss av alle. Vanskelig å beskrive med ord. Må bare oppleves. Elsker.

Jeg er enig i denne, ble virkelig positivt overrasket. Det var også det jeg var mest spent på siden det ikke kommer fram av å se videoer på nett. Jeg fikk ikke helt følelsen av hvordan solskjermingen funket siden sola stod høyt på himmelen, men jeg er ikke redd for at det blir ille.

Litt usikker på om du fikk prøve den avtagbare solskjermen som følger med bilene, men den er faktisk ganske effektiv. I Norge tror jeg uansett ikke det nødvendigvis blir et kjempeproblem, men folk er forskjellige...

Tønsberg

Noen som vet når vil det være mulig å prøvekjøre en X for oss som ikke har reservert?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA