Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Meet Model X – Prøvekjøringsevent

Startet av satheesh.net, torsdag 02. juni 2016, klokken 17:19

« forrige - neste »

Nasatech

Kult  :) Må prøve å ta turen dit. Booket meg ikke på prøvekjøring i mailene vi fikk. Er det fullt?

sigurdi

Sitat fra: eltoro på onsdag 08. juni 2016, klokken 11:20
Sitat fra: sigurdi på tirsdag 07. juni 2016, klokken 22:19
Bør jo lokke de som har reservasjon men IKKE har bestilt til å faktisk fullføre reservasjonen.
Reservasjon nå er meningsløst siden det ikke er noen kø å forsere. Kan derfor ikke være særlig mange igjen å lokke.
Lokke til å faktisk bestille.
Blir ikke så mye penger i kassa på en reservasjon, sammenlignet med bestilling. :-)
Så reservasjons holdere burde vært prioritert på prøvekjøring og ikke de som har bestilt.
Mange som ønsker å prøvekjøre før man bestiller en bil til 1million. ;-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Ellemelle

Det er mulig jeg formulerte meg dårlig :-)

Designeren er åpen for alle nå, så det begynner å bli en stund siden at en reservasjon hadde noen som helst verdi.
De som ikke allerede har benyttet reservasjonen til å bestille en bil bør derfor ha kansellert reservasjonen nå. Derfor tviler jeg på at det finnes så mange reservasjonsholdere igjen å overtale.

Hvordan er det forresten med bestillingsbeløpet for res.holderne? Hvis jeg går inn og bestiller en X nå, så må jeg betale inn 15.000 kroner. Må reservasjonsholderne betale hele reservasjonsbeløpet, dvs 31.000 kroner?
Dvs at hvis jeg kansellerer bestillingen så har jeg tapt 15.000, mens en res.holder taper 31.000?

koffeld

Jeg er en av de som sitter på en gammel reservasjon og ikke har bestilt.  Mange gode grunner til at det har blitt sånn men jeg sitter vel fortsatt og teller på knappene og heller mot å avbestille.  Nå for en halvtime siden ble jeg imidlertid oppringt av Tesla som vil ha meg på prøvekjøring.  Det virket som jeg kunne velge fritt tidspunkt mellom 07 og 12 både tirsdag og onsdag neste uke på Alna. 

Så da booket jeg en slot og så får vi se :)
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Blip

Er det ingen som vil fortelle om prøvekjøring? Det må da være opptil flere som har prøvekjørt de siste dagene....

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Ellemelle

boyo

Har også sett model X ; overveldet, og prøvekjørt;  like bra som model S, bestilte omgående på eventet.
Kan ikke være så "bakom"at man ikke kjøper denne overdådige bilen uten avgift og moms hvis man har mulighet.
Fossilgjengen er totalt utkonkurrert.
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

Torkils

Prøvekjørt i dag. Som forventet etter å ha lest div på forum og sett Bjørns videoer. Første inntrykk er at det er en stoor bil! Det er nok en tilvenningssak.
Jeg vil nok kjøpe en, men jeg må koble ut litt av økonomiprogrammet i hjernen og slå over på hjertet.
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

Øggen

No e det berre ei veke til ej skal prøvekjøre vidunderet. Har avbestillt ette at ej var i Oslo og fikk prøvesitte bilen. På den tia va det en del "quality issues" og va ikkje heilt overbevist. Det he vel blitt bedre med tiden slik ej forstår på ami forum.
MEN, har no dei siste ukene prøvekjørt et par biler. XC90 "twin engine hybrid", BMW X5 hybrid. En ting som slo meg var at ej syns tesla'n (MS) e bedre å kjøre.( I X'n får du i tillegg høgere sittestilling, som ej savna)
For all del, gode biler, der X5 ga best inntrykk. Volvo minnte meg på en båt i lett sjøgang, da dei 3 motorane e litt usynkronisert. Men dei bruka MASSE BENSIN.
Likevel, med det utstyret Tesla kan levere, som e en del mindre enn dei andre forøvrig, så blir en 90D billigere. Savna da bla. rear entertainment og litt "luksus følelse"
No e ikkje planen å bytte bil igjen, men ken veit. Litt rart forøvrig at ingen skrive anna enn at dei e mållaus om prøvekjøring som e utført.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Torkils

Selve kjøreopplevesen er omtrent som en S. Dører, seter, lastemuligheter, kvalitet er behørig rapportert/diskutert tidligere. FW Dørene fungerte utmerket i dag og automatic presentation av frontdørene var deaktivert. Har du penga og lyst så er det ikke noe å vente med:)
Jeg sammenligner ikke med andre biler i samme prisklasse da jeg ikke vil bruke så mye penger på en fossilbil.
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

Blip

Jeg kikket på bilene i Kristiansand i går. Fine biler... Angret litt på at jeg avbestille for 4 uker siden, men det gikk over da jeg satte med inn i S-en og kjørte hjem.

Jeg fikk prøvesitte litt mellom to turer. Når jeg satt framme på førerplassen var inntrykket nesten som å sitte i en S, men med litt høyere sete. Gode seter bak også. Ulempen var at bilene var 6-setere, så jeg fikk ikke sjekka bredden på det midterste baksetet. Dette er litt smalere enn de andre.

Ellers er jeg spent på hvordan alle de 1000-vis av småmotorene kommer til å fungere etter hvert, spesielt på de første bilene som blir levert. Det er mye som skal fungere for at bilen ikke skal blir totalt håpløs. Det ene bakre setet på en av demobilen hadde kunne f.eks. ikke legges ned pga. en elektrisk/mekanisk feil.

Jeg er også spent på hvor lang tid det vil ta før det kommer bagasjeløsninger for nordmenn, dvs. bagasjesikringsnett, (brukbar) løsning for ski osv. Tipper vi kommer til vite mer om ett år når de første leverte bilene har overvintret.

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Bjoris

Øggen

Da var det gjort.
Prøvekjørte den røde med 22", og der blei ej positivt overraska. Støysvake pirelli dekk, og relativt lavt forbruk.
En opplevelse å kjøre med den frontruta.
Seta e en drøm, det va svarte sete i den røde ej kjørte, men faktisk var ej innom idag også for å prøve dei kvite seta også. Dei e mjukere å sitte i, og har no endra til kvite. For ja, det blei bestilling av bil.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

satheesh.net

Touring

Sitat fra: Øggen på lørdag 25. juni 2016, klokken 17:30
Da var det gjort.
Prøvekjørte den røde med 22", og der blei ej positivt overraska. Støysvake pirelli dekk, og relativt lavt forbruk.
En opplevelse å kjøre med den frontruta.
Seta e en drøm, det va svarte sete i den røde ej kjørte, men faktisk var ej innom idag også for å prøve dei kvite seta også. Dei e mjukere å sitte i, og har no endra til kvite. For ja, det blei bestilling av bil.....

Åssen vare m plass baki?  Ære muli å fåi en barnevågn me folk som sitter på i siste radn?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA