Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjemmelader

Startet av Gusse, tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Muffinman

Per Spellemann

Sitat fra: Toonster på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58
Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:55
Sitat fra: Toonster på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:53
Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:49
Sitat fra: Toonster på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:46
Du har garantert ikke eid en Tesla - den stien trenger du ikke prøve deg på.

Du kan kommentere akkurat hvor du vil, men det blir liksom ikke noe snært i innlegget ditt når det kommer i en humoristisk tråd :)

Også rart at du vil "sosialisere" deg med folk du ikke liker, eller har du som vane å gå bort til alt og alle for å fortelle at du ikke liker dem? ;)

Imponerende at du kan, utifra et par innlegg på en nettside, fortelle hva som er fakta eller ikke vedrørende mitt eierforhold til biler. Du bør snarest ringe VG, de er glade i "Snåsamannen-type" mennesker. Det skrives forøvrig "snert".

Jeg legger bare frem hvor elitisk hele Tesla-menigheten fremstår. Det er kanskje vanskelig for dere å se, dere som sitter midt oppi det. Slik er det gjerne med sekter og lignende ;)

Rest my case!

Du har ingen case. Jeg har som sagt eid Tesla. Jeg var en av de heldige som faktisk tjente penger på den, nettopp pga. diltere som deg.

Vet om mange som har tjent på Tesla, så du er ikke særlig spesiell - selv om liker å tro det selv.
Kan heller ikke se hvordan du kan ha tjent penger på meg eller "diltere som meg". Har aldri kjøpt en brukt bil (i Norge)

Jeg nevnte aldri at antallet som tjente penger på diltere var verken få eller mange, så det får stå for din egen regning. Men ja, jeg tjente på den, noe en som selger i dag ikke vil gjøre, nettopp pga. "menigheten" som var villig til å betale mer for å få produktet før andre. Slik sett var jeg heldig da jeg fikk et middelmådig produkt til en høy pris, men tapte ikke noe på det. Var det noe mer du lurte på?

Per Spellemann

Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mai 2016, klokken 22:02
Gjesp.

Og der har vi innlegget som kommer fra folk som ikke har mer å komme med men gjerne vil ha siste ord. Takk.

Amoss

Du kan kommentere akkurat hvor du vil, men det blir liksom ikke noe snært i innlegget ditt når det kommer i en humoristisk tråd :)

Synes tvert i mot det er svært passende. Innleggene passer jo definitivt ikke inn i noen seriøs tråd. :)  *gomle popcorn*
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Toonster

Nå venter jeg fremdeles på en Tesla, men kjenner jo flere som har.

Og jeg gleder meg som en unge til å la andre få prøve bilen - jeg vet at alle vil smile og tenke "wow".
Det "farligste" man gjør er å prøve en Tesla, dersom det ligger latent ønske om ny bil :)

Per Spellemann

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:59
Skal vi si at det var nok fra "elbiler dit peppern gror" folk for i kveld og komme oss tilbake til topic?

I dag fikk jeg tommelen opp av hyttenaboer her på feltet. Usikker på om det var fordi jeg kjørte pent, eller fordi de likte bilen. Men Model S er ikke like vanlig som melk og brød her i Sverige, så jeg antar sistnevnte.
En endring i adferden etter at jeg fikk Tesla er at jeg ivrer etter å la folk prøve bilen. Årsaken er at resultatet alltid er det samme; de ender opp med å ønske seg elbil eller Tesla. Og som ivrig syklist er jeg veldig opptatt av å få bort eksobilene som forgifter luften for syklister. Det er så mange fordommer blant folk at det eneste som funker er opplevelsen :)

Igjen, dette med peppern gror kjenner jeg meg ikke igjen i så jeg vet ikke helt hvor du vil. Fint at du får tommel opp fra naboer men jeg står fortsatt ved at, godt representert i dette forumet, Teslaeiere er elitiske.

Per Spellemann

Sitat fra: Toonster på lørdag 07. mai 2016, klokken 22:04

Og jeg gleder meg som en unge til å la andre få prøve bilen - jeg vet at alle vil smile og tenke "wow".
Det "farligste" man gjør er å prøve en Tesla, dersom det ligger latent ønske om ny bil :)

Fint for deg! Jeg gjorde også det samme, men ble dessverre meget skuffet over kvaliteten. Får håpe du får en bedre opplevelse enn meg.

Toonster

Sitat fra: Amoss på lørdag 07. mai 2016, klokken 22:04

Synes tvert i mot det er svært passende. Innleggene passer jo definitivt ikke inn i noen seriøs tråd. :)  *gomle popcorn*

Selvfølgelig har du rett :)  Tror jeg tar frem litt popcorn selv og lar Spellemann syre fra seg :)

Øyvind.h

Bare å flytte innlegg til humor og kanari  ;D

Har advart en kamerat som plutselig er blitt heltent på Tesla etter at han oppdaget Model 3.
"Vær forberedt på at alle har en mening om deg og bilen din". Og det er mye sannhet i dette. Det finnes ikke grenser for hva man må kunne noe om når man kjører Tesla.
LCA, strømproduksjon, eksos, Teslas finansielle situasjon, rammevilkår, dokumentasjon bak incentivordning osv. Det er langt mer tidkrevende å lese seg opp for å konstatere at haters fortsatt er kunnskapsløse fjols, enn det er å lese seg opp for å se om dette er bilen man bør kjøpe.

Sånn sett har Teslaen ført til adferdsendring der også. Jeg er blitt langt mer kunnskapsrik og belest både på Tesla og bilbransjen generelt. Sikkert lest tusenvis av artikler, rapporter mm siste 4 år. Og titusenvis av poster.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Per Spellemann

Hva med innleggene er useriøst egentlig? Det at jeg synes Tesla-eiere står på en pidestall?

Per Spellemann

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. mai 2016, klokken 22:08

Bare å flytte innlegg til humor og kanari  ;D

Har advart en kamerat som plutselig er blitt heltent på Tesla etter at han oppdaget Model 3.
"Vær forberedt på at alle har en mening om deg og bilen din". Og det er mye sannhet i dette. Det finnes ikke grenser for hva man må kunne noe om når man kjører Tesla.
LCA, strømproduksjon, eksos, Teslas finansielle situasjon, rammevilkår, dokumentasjon bak incentivordning osv. Det er langt mer tidkrevende å lese seg opp for å konstatere at haters fortsatt er kunnskapsløse fjols, enn det er å lese seg opp for å se om dette er bilen man bør kjøpe.

Sånn sett har Teslaen ført til adferdsendring der også. Jeg er blitt langt mer kunnskapsrik og belest både på Tesla og bilbransjen generelt. Sikkert lest tusenvis av artikler, rapporter mm siste 4 år. Og titusenvis av poster.

Her ser man igjen et klassisk tegn på elitisme - når man har noen som er uenige med menigheten blir det avfeid som "humor" og det skal gjerne flyttes vekk fra "de seriøse kanalene". Takk for at du understreker poenget mitt.

Øyvind.h

Innlegg blir avfeid når de er så til de grader generaliserende. Argumenter fulle av hull, sviktende grunnlagg og svært negativt fokus.

Kom tilbake i edru tilstand. Her finner du alt fra blodfans som fornekter alt, til de som kjører en negativ spin på alt de poster. God spredning med andre ord :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 22:09
*gomle popcorn*

Hva med innleggene er useriøst egentlig? Det at jeg synes Tesla-eiere står på en pidestall?

Beklager, men har lært å ikke snakke med mat i munnen - eller i dette tilfellet fingrene ;)  Men leser du tråden så kanskje du forstår det selv etterhvert :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Per Spellemann

Fantastisk svar, gutter. Imponert nå.

DagfinnN

Per Sprellemann er et nett-troll. Jeg kjenner igjen stilen. Den beste måten å få kvalt slike er å ignorere.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA