Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjemmelader

Startet av Gusse, tirsdag 05. juli 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Per Spellemann

Sitat fra: Toonster på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:34
Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:28
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:23
Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:18
Så du registrerte deg på elbilforum.no for å generalisere på grunnlag av en persons innlegg?

Gratulerer, du tok nettopp premien for årets idiot. Google "stereotypier" og lær noe.

Rekk opp hånda de som aldri har vært uenig i politiets vurdering av en situasjon i trafikken :)

Har fått en rekke fartsbøter. Ingen av dem i Teslaen. Alle under gode og trygge forhold, men teknisk sett over fartsgrenser og således korrekt håndtert av politiet :) Ingen klager fra meg annet enn at jeg fortsatt kjører etter forholdene, ikke etter fartsgrenser.

Det handler vitterlig ikke om hvorvidt man har vært uenige med lovens lange arm eller ikke, det handler om hele den idiotiske holdningen som er gjengående på denne nettsiden; at man på en eller annen måte er en bedre borger fordi man har kjøpt en bil (en middelmådig sådan), som tilfeldigvis går på strøm og at man derfor man kan forskjellsbehandles enda mer enn man allerede gjør. Det er såpass mange Tesla-eiere som av en eller annen grunn går rundt med nesa i sky og tror man redder verden at jeg nesten blir litt skremt. Nesten.

Haha... for en klovn

Hadde du i det minste gått i angrep i en tråd som var seriøs - denne er med humoristisk vri, så du kan ikke ta et oppgjør i denne tråden hvertfall.

(du har vel aldri hatt en Tesla, verken kjørt en heller tenker jeg - så at du uttaler deg om at det er en middelmådig bil er jo litt festlig. Må ikke glemme at alle som har en Tesla garantert har kjørt en fossil bil før - mange av dem fossilbiler i premium klassen)

Jeg kan velge selv hvor jeg kommenterer, kan jeg ikke? Jeg kan fortelle deg som så at jeg har eid Tesla og jeg står ved mitt - middelmådig bil.

Per Spellemann

Sitat fra: Kristian O på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:36
Det er såpass mange Tesla-eiere som av en eller annen grunn går rundt med nesa i sky og tror man redder verden at jeg nesten blir litt skremt. Nesten.
Vi er nesten like ille som BMW- eigere  ;)
Hvilke bil kjører du sjøl forresten?

Nei, det synes jeg ikke "dere" er. Det er ingen BMW-eiere som går rundt og ser ned på folk som ikke kjører BMW, i hvert fall har jeg aldri opplevd det slik. Jeg kjører selv tysk for tiden, men ikke BMW.

Må forøvrig gi honnør til idioten som prøver å innføre hilseplikt for Tesla-eiere, haha. Utrolig bra.

Toonster

Du har garantert ikke eid en Tesla - den stien trenger du ikke prøve deg på.

Du kan kommentere akkurat hvor du vil, men det blir liksom ikke noe snært i innlegget ditt når det kommer i en humoristisk tråd :)

Også rart at du vil "sosialisere" deg med folk du ikke liker, eller har du som vane å gå bort til alt og alle for å fortelle at du ikke liker dem? ;)

Per Spellemann

Sitat fra: Toonster på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:46

Du kan kommentere akkurat hvor du vil, men det blir liksom ikke noe snært i innlegget ditt når det kommer i en humoristisk tråd :)

Også rart at du vil "sosialisere" deg med folk du ikke liker, eller har du som vane å gå bort til alt og alle for å fortelle at du ikke liker dem? ;)

Imponerende at du kan, utifra et par innlegg på en nettside, fortelle hva som er fakta eller ikke vedrørende mitt eierforhold til biler. Du bør snarest ringe VG, de er glade i "Snåsamannen-type" mennesker. Det skrives forøvrig "snert".

Jeg legger bare frem hvor elitisk hele Tesla-menigheten fremstår. Det er kanskje vanskelig for dere å se, dere som sitter midt oppi det. Slik er det gjerne med sekter og lignende ;)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Per Spellemann

Sitat fra: lunitiks på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:51
ARRH **ishodepine****

Bare vent til du skal ha service på Teslaen så får hodepine en helt ny betydning.

Toonster

Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:49

Imponerende at du kan, utifra et par innlegg på en nettside, fortelle hva som er fakta eller ikke vedrørende mitt eierforhold til biler. Du bør snarest ringe VG, de er glade i "Snåsamannen-type" mennesker. Det skrives forøvrig "snert".

Jeg legger bare frem hvor elitisk hele Tesla-menigheten fremstår. Det er kanskje vanskelig for dere å se, dere som sitter midt oppi det. Slik er det gjerne med sekter og lignende ;)

Rest my case!

Kristian O

Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:42
Sitat fra: Kristian O på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:36
Det er såpass mange Tesla-eiere som av en eller annen grunn går rundt med nesa i sky og tror man redder verden at jeg nesten blir litt skremt. Nesten.
Vi er nesten like ille som BMW- eigere  ;)
Hvilke bil kjører du sjøl forresten?

Nei, det synes jeg ikke "dere" er. Det er ingen BMW-eiere som går rundt og ser ned på folk som ikke kjører BMW, i hvert fall har jeg aldri opplevd det slik. Jeg kjører selv tysk for tiden, men ikke BMW.

Må forøvrig gi honnør til idioten som prøver å innføre hilseplikt for Tesla-eiere, haha. Utrolig bra.
Kom med detaljene no, hvilke tysk bil? Vi kan sikkert hoste opp noen fordommer til den gruppen mennesker du tilhører  ;)
Idioten som prøver å innføre hilseplikt er sikkert samme idioten som har innført hilseplikt for MC, bobil og 2CV.

Imponerende at du også, basert på noen innlegg på en nettside, kan gi presise personlighetsbeskrivelser av en gruppe mennesker. Du bør kanskje slå følge til VG?  ;)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

turfsurf

Som både BMW og Tesla eier har jeg opplevd minst like mye elitisk holdning blant Bimmers som Teslaister. Men dette kommer stort sett fra noen få i begge leire. De fleste er ganske nøkterne. Å kalle noe middelmådig uten å kvalifisere det er jo bare sprøyt. Model S går utenpå alle andre biler når det gjelder noen ting, samtidig som det er soleklart at de har gjort skikkelig skivebom på andre ting. Ingen biler er perfekte. For meg har ihvertfall Tesla gjort at andre biler føles som forrige generasjon, selv om byggekvaliteten kan diskuteres...

Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Per Spellemann

Sitat fra: Toonster på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:53

Rest my case!

Du har ingen case. Jeg har som sagt eid Tesla. Jeg var en av de heldige som faktisk tjente penger på den, nettopp pga. diltere som deg.

Muffinman

Skal man hevde at en gruppe fremstår som elitistisk og samtidig rette stavefeil kunne det kanskje være en ide å rette sine egne feil først. Et godt sted å starte kan være i området hvor man hevder å være godt bevandret i det norske språk. "Følgt", hehe.

Nuvel, nok mat fra meg. Skjønner at lørdagskvelden kan være kjedelig.

Per Spellemann

Sitat fra: turfsurf på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:54
Som både BMW og Tesla eier har jeg opplevd minst like mye elitisk holdning blant Bimmers som Teslaister. Men dette kommer stort sett fra noen få i begge leire. De fleste er ganske nøkterne. Å kalle noe middelmådig uten å kvalifisere det er jo bare sprøyt. Model S går utenpå alle andre biler når det gjelder noen ting, samtidig som det er soleklart at de har gjort skikkelig skivebom på andre ting. Ingen biler er perfekte. For meg har ihvertfall
Tesla gjort at andre biler føles som forrige generasjon, selv byggekvaliteten kan diskuteres...

Sent from my iPad using Tapatalk

Se her, en fornuftig person! Takk. Vel, jeg kan si som så at min opplevelse av kvaliteten på bilen var ganske dårlig. Dette da sammenlignet med andre biler jeg har eid. Jeg opplevde at hele bilen føltes "dårlig sammenskrudd". Det er en kjensgjerning at Tesla ikke har top-notch kvalitet, det vet du sikkert selv.

Toonster

Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:55
Sitat fra: Toonster på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:53

Rest my case!

Du har ingen case. Jeg har som sagt eid Tesla. Jeg var en av de heldige som faktisk tjente penger på den, nettopp pga. diltere som deg.

Vet om mange som har tjent på Tesla, så du er ikke særlig spesiell - selv om liker å tro det selv.
Kan heller ikke se hvordan du kan ha tjent penger på meg eller "diltere som meg". Har aldri kjøpt en brukt bil (i Norge)

Øyvind.h

Skal vi si at det var nok fra "elbiler dit peppern gror" folk for i kveld og komme oss tilbake til topic?

I dag fikk jeg tommelen opp av hyttenaboer her på feltet. Usikker på om det var fordi jeg kjørte pent, eller fordi de likte bilen. Men Model S er ikke like vanlig som melk og brød her i Sverige, så jeg antar sistnevnte.
En endring i adferden etter at jeg fikk Tesla er at jeg ivrer etter å la folk prøve bilen. Årsaken er at resultatet alltid er det samme; de ender opp med å ønske seg elbil eller Tesla. Og som ivrig syklist er jeg veldig opptatt av å få bort eksobilene som forgifter luften for syklister. Det er så mange fordommer blant folk at det eneste som funker er opplevelsen :)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Per Spellemann

Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:55
Skal man hevde at en gruppe fremstår som elitistisk og samtidig rette stavefeil kunne det kanskje være en ide å rette sine egne feil først. Et godt sted å starte kan være i området hvor man hevder å være godt bevandret i det norske språk. "Følgt", hehe.

Nuvel, nok mat fra meg. Skjønner at lørdagskvelden kan være kjedelig.

Innerst inne vet du at jeg har rett - og det irriterer deg litt ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA