Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Punktering

Startet av Frumor, tirsdag 28. juni 2016, klokken 22:37

« forrige - neste »

Ferry

Jeg vil helst ha CEE på ladeburken. Da kan jeg enkelt ta den med på tur og koble til både her og der. Bl.a. er det CEE hos foreldrene mine.

espenvp

CEE kontakten er mye bedre konstruert og tåler 16A kontinuerlig belastning over lengre tid. Argumentet for elbil-eiere er at en CEE kontakt tåler vekten av en hengende lade-kladd i kombinasjon med 16A kontinuerlig belastning over flere timer mye bedre enn Shuko. På shuko er vel man strengt tatt anbefalt å ikke trekke mer enn 10A.
Tesla Model ≡ LR, FSD, 2019
eGolf 2016
Merida E-Spresso Steps 900 2016

jkirkebo

Sitat fra: espenvp på søndag 24. april 2016, klokken 21:17
CEE kontakten er mye bedre konstruert og tåler 16A kontinuerlig belastning over lengre tid. Argumentet for elbil-eiere er at en CEE kontakt tåler vekten av en hengende lade-kladd i kombinasjon med 16A kontinuerlig belastning over flere timer mye bedre enn Shuko. På shuko er vel man strengt tatt anbefalt å ikke trekke mer enn 10A.

Anbefalingen (fra DSB) er på maks 8A kontinuerlig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

espenvp

Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. april 2016, klokken 21:28
Sitat fra: espenvp på søndag 24. april 2016, klokken 21:17

Anbefalingen (fra DSB) er på maks 8A kontinuerlig.

Takk for oppklaringen :)
Tesla Model ≡ LR, FSD, 2019
eGolf 2016
Merida E-Spresso Steps 900 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA