Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bodø: "Kommunen taper seks millioner i året på gratis elbilparkering"

Startet av terhalbo, fredag 24. juni 2016, klokken 16:10

« forrige - neste »

Teslanewbie

Ser å være et globalt problem :

From highway showpiece to driveway ornament.

Venture capitalist Byron Deeter was one of the first owners of the Tesla Model X, an all-electric crossover SUV that Tesla Motors  TSLA -0.04%  began delivering last fall. But today he drove his 2011 Jeep Rubicon to work, following a series of software glitches that have reduced his Tesla to little more than an expensive driveway ornament.

There does not appear to be any roadside assistance option on the car's computer, so Deeter sent emails to three different customer service addresses listed on Tesla's website. The first email was sent after yesterday's troubles and, as of 12 hours later, he still had not received a reply. So he followed up with a phone call, but was told that Tesla is booked up for service issues through the third week in May.

http://fortune.com/2016/04/20/why-this-tesla-model-x-owner-can-no-longer-use-his-car/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

terhalbo

Betviler vel ikke teslas kundeservice når de først har påbegynnt servicen, det er vel heller det at de ikke ringer tilbake når man har problemer å da ønsker å kontakte dem. Er vel snart 1 måned siden jeg ringte 1. gang for å få vurdert en ulyd i forstilling. Har i ettertid ringt 3-4 ganger å hver gang snakket med en utenlansk person som lover at de skal ringe tilbake omgående. Når dette ikke skjer gang etter gang synes jeg det hele minner om en luguber utenlansk internettbutikk. Det er derfor denne delen av teslabåndet som absolutt før forbedres  for å sikre fornøyde kunder. Det skal ikke være nødvendig å ringe flere ganger, sende mail, eller kontakt på facebook for å få ordnet servicetime.
Blå Tesla Model S85(9/3-15)
hvit nissan Leaf(26/2-13)

Joachim@sancon.no

Bestilte service i forrige uke på Mail til tesla på Lade, og fikk beskjed i dag om time 31 AUG. Ikke så gærnt i forhold til andre sine opplevelser her inne.

xderia

Sitat fra: terhalbo på mandag 25. april 2016, klokken 21:30
Betviler vel ikke teslas kundeservice når de først har påbegynnt servicen, det er vel heller det at de ikke ringer tilbake når man har problemer å da ønsker å kontakte dem. Er vel snart 1 måned siden jeg ringte 1. gang for å få vurdert en ulyd i forstilling. Har i ettertid ringt 3-4 ganger å hver gang snakket med en utenlansk person som lover at de skal ringe tilbake omgående. Når dette ikke skjer gang etter gang synes jeg det hele minner om en luguber utenlansk internettbutikk. Det er derfor denne delen av teslabåndet som absolutt før forbedres  for å sikre fornøyde kunder. Det skal ikke være nødvendig å ringe flere ganger, sende mail, eller kontakt på facebook for å få ordnet servicetime.

Snakker du om Oslo North servicesenter?

Jeg skulle hatt service der snart men avbestilte i dag da de ikke svarer på mail selvom jeg sender kopi til 3-4 av de. Ingen svarer selv etter flere purringer.
70D Deep Blue

terhalbo

Nei, om du får en tilbakemelding er det innenfor, selv om det kan være ventetid på å få det ordnet☺ Mulig det er svikt i et ledd mellom kundebehandlerne i utlandet og de norske servicesentrene som svikter. Får bare håpe noen høye herrer i systemet leser på dette forumet og tar kritikken til følge.
Blå Tesla Model S85(9/3-15)
hvit nissan Leaf(26/2-13)

Muffinman

Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 25. april 2016, klokken 21:57
Bestilte service i forrige uke på Mail til tesla på Lade, og fikk beskjed i dag om time 31 AUG. Ikke så gærnt i forhold til andre sine opplevelser her inne.
Da har de kortet inn køen med 2-3 uker siden i fjor høst.

Brede

Leverte bilen til service hos Tesla i Trondheim i går for fire dagers 40k-service/garantireparasjoner.
Bestillte denne servicen helt tilbake i november og fikk time først i går klokka 07:30. De måtte ha bilen helt fra morgenen av for å få gjort unna alt.

Så jeg brøyt meg opp av senga klokka 03:30 i går for å være fremme ved åpningstid, bilen ble parkert og levert.
Nå er det altså dagen etter og klokka nærmer seg 12, ser for meg ikke ut til at bilen har vært flyttet en meter..  >:(
Liker ikke å stå opp klokka 03:30 jeg...

Gikk også gjennom arbeidsordrene med kundemottaker.
Skal blant annet bytte braketter på sidespeil til en type som ikke korroderer. Dette skulle egentlig gjøres på 20k-servicen. Jeg ble den gangen spurt om jeg ville oppgradere til elektrisk innfellbare speil, men takket nei til det. Da jeg hentet bilen opplyste de om at jobben ikke var gjort pga. delemangel og de hadde bestillt opp deler og ville ta det neste gang bilen var inne.
Da jeg bestillte service i november i fjor hadde denne jobben gått i glemmeboken i systemen deres og de lurte nok en gang på om jeg ville ha innfellbare speil (takket nok en gang nei) og at de ville bestille deler til timen i april.
Jaja.. Fikk i går igjen spørsmål om jeg vil ha innfellbare speil...  Tredje gangen nå, får bare gå ut i fra at de ikke har fått bestillt deler da..  ::)

Fikk så utdelt en lånebil. Forholdsvis ny Passat uten motor, men greit nok.
Det som imidlertid ikke er greit er at bilen så ut som en dass.. Nedsyltet av møkk utvendig og innvendig var det unger som hadde klatret over hele innredningen og gulvet var fullt av godt brukte porsjonsposer av snus. Og dette var etter at de tok en ekstra runde med støvsugeren før jeg fikk bilen.

Så i dag, men Tesla ikke har gjort noe med bilen min, har jeg brukt et par timer på å vaske Passat..

Joda.. Jeg skulle sikkert ha klaget og tatt det opp med Tesla der og da, men som kronisk konfliktsky er det enklest å klage på nett.  ;)

Hyperstress

Har min inne for årlig service på Grorud (hvor oppfølging og svaring på mail for såvidt har vært bra). Etter to uker fikk jeg melding om at de hadde ingen tidsestimat for når bilen var ferdig, pga stort press og delemangel. Nå har det gått 4 uker. Sist jeg hadde bilen inne (i Bergen) pga ladeproblem så tok det 6 uker. Kan ikke være særlig lønnsomt, så får håpe de får orden på sakene snart. Håper de vil bruke forhandlere når M3 kommer, hvis ikke går det dårlig tror jeg. Med så mange biler på veien så må de ha en sjappe i alle byer.

Får jo ikke veldig lyst til å bestille ny servicetime i desember når ting tar så fryktelig lang tid.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Brede

Sitat fra: Brede på tirsdag 26. april 2016, klokken 11:37

Så jeg brøyt meg opp av senga klokka 03:30 i går for å være fremme ved åpningstid, bilen ble parkert og levert.
Nå er det altså dagen etter og klokka nærmer seg 12, ser for meg ikke ut til at bilen har vært flyttet en meter..  >:(

Dag 4, bilen har fortsatt ikke flyttet seg en meter.  ::) Må snart fylle diesel på leiebilen..  :-\

RaBalder

Verkstedene til Tesla begynner å minne om slike brød-køer man har sett på film fra krigens dager.

Man måtte stå i kø i en halv dag for å få lov til å kjøpe et halvt brød.

Tilsvarende med Tesla, bilen må stå utenfor hos Tesla minst en arbeidsdag (eller en uke/måned, velg selv) før dem i det hele tatt  begynner på bilen.

Det er akkurat like meningsløst som å stå et døgn i kø for å få lov til å kjøpe en vare.

Mao

Wow, fikk du respons på mail? Det må jeg si er en meget stor fremgang.
Og ventetiden har de tydeligvis også kuttet ned en del (jeg bestilte time til service for 2 mnd siden ved personlig oppmøte, og har time i midten av august). De snakket om å prøve ut en 2-skiftsordning på Lade, så godt mulig det er den som begynner å gi effekt. Håper den positive utviklingen fortsetter  :D
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

hstad

4 mnd ventetid på service??? Og piss elendig kundebehandling. Der forsvant mine planer om å kjøpe Tesla ihvertfall!!
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Leiha

Sitat fra: Brede på torsdag 28. april 2016, klokken 09:52
Sitat fra: Brede på tirsdag 26. april 2016, klokken 11:37

Dag 4, bilen har fortsatt ikke flyttet seg en meter.  ::) Må snart fylle diesel på leiebilen..  :-\

Min sto fra Tirsdag kl 08.00 til fredag kl 09.00 så tok den den inn og tok 40k service + at jeg hadde meldt en del feil de skulle rette- Bremser, dugg i lykter, ut datert navi og ladeluke som ikke åpnes av UMC.

De tok service, byttet bremseklosser, fucket opp innerskjermene så de skraper borti dekkene ved stort rattutslag, gikk forbi bilen med en avslått høytrykkspyler (og kalte det utvendig vask). Resten ble ikke gjort noe med og jeg ble fortalt at de ikke kom til å gjøre noe med det på en laaaang stund heller.

Jeg spurte om jeg skulle bestille 60k service med det samme jeg var der- ja da får du tatt den i sept sa de..

Elsker bilen og kunne ikke tenkt meg å kjøre noe annet, men service må bli bedre veldig kjapt.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

fredag

Noen burde sette opp en webside med info om hvor lang ventetid det nå er på service hos de forskjellige Tesla servicesenterne i Norge.

Jeg tør ikke anbefale venner å kjøpe Tesla uten å si fra om laaaang ventetid på service. Det er ganske vesentlig forbrukerinformasjon som egentlig fortjener å bli lett offentlig tilgjengelig.

Hvordan skal det gå når Model 3 kommer? Er Teslas systemer forberedt på stort antall solgte biler i massemarkedet? Erfaringene fra Norge - der Tesla har vært i massemarkedet i et par år - lover ikke bra.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

o.b.lix

Min kom i gang innen en time etter jeg leverte den.

Er på service bestilt i god tid i forveien.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA