Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bodø: "Kommunen taper seks millioner i året på gratis elbilparkering"

Startet av terhalbo, fredag 24. juni 2016, klokken 16:10

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: Brede på fredag 29. april 2016, klokken 09:34
På slutten av dag 4 har de iallefall kjørt bilen inn på verkstedet ser jeg  ;D
Nå får ikke appen kontakt lengre så da er det vel bare å glemme bilen til langt uti neste uke..


Dag 8:
De har nå funnet ut at de mangler deler.
Grei sak da de kun har hatt 6 måneder på seg til å bestille opp..  ::)

Brede

Dag 15...
Har fortsatt ingen anelse om når bilen blir ferdig.
Batteriet har vært eksemplarisk tatt vare på siden 2013, setter derfor liten pris på at den nå står med 2-3% og synkende..

Muffinman

Får du info underveis fra verkstedet? Når ting ikke går som planlagt bør det være en selvfølge.

fonberg

Sitat fra: Brede på tirsdag 10. mai 2016, klokken 09:45
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. mai 2016, klokken 09:28
Får du info underveis fra verkstedet? Når ting ikke går som planlagt bør det være en selvfølge.

"Du hører fra meg så snart jeg har mer informasjon til deg." har jeg fått to ganger. Sist fordi jeg selv etterlyste opplysninger.  ::) Batterinivået har de vistnok kontroll på..

For en som må belage seg på 40 mils kjøring så hadde det vært greit å ha en viss ide om bilen blir ferdig denne uka eller i august..

Si fra når den er ferdig så skal jeg kjøre den hjem for deg, Passaten du fikk låne av Tesla kan du beholde til tilhengerkjøring, som kompensasjon for tort og svie som det heter  ;D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Brede

Oppdatering fra meg:
Bilen ble ferdig etter to og en halv uke.
Får plutselig melding om at "bilen din blir ferdig i dag". Klokka er halv 12 og jeg sitter i møte og har straks et møte til, reiser til London utpå kveldingen. Tesla nekter å la meg beholde lånebil til uti neste uke (som er neste mulighet for meg å komme til Tr.heim). Jeg melder avbud fra møtet og hiver meg i bilen for å kjøre 20 mil, komme meg 20 mil hjem igjen, pakke og få kjørt 10 mil til flyplass og rekke fly. Jeg rakk det, men det ble en særdeles dårlig dag av det.
Hadde dere dagen før virkelig ikke en anelse om at bilen kunne bli ferdig følgende dag Tesla?  >:( Tror dere at at dere kan drøye tid alt dere vil, men at kunden må stå skjelvende på startstreken klar til å sette himmel og jord i bevegelse for å hente bilen og levere lånebil på dagen dere ringer med "overraskelsesbeskjeden" om at bilen nå er klar!?

På den positive siden så hadde verkstedet fått utbedret alt som skulle utbedres og mere til. De hadde oppgradert bremsene til en fantastisk standard i forhold til de gamle. De hadde skiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne, utført 4-hjulskontroll og justert hjulvinkler.
De monterte nye 12V punkt, satte på ny kromlist over lys bak, byttet klosser på park.brems og smurte opp denne, fikset setebeltealarmen i baksetene, byttet utevendige speil til nyere type, byttet hovedbrytere og bakerste deksel på hovedbatteriet, skiftet 12V batteri samt utførte 40k service.

Bilen ble helt fantastisk å kjøre etter besøket og føltes som en ny bil igjen.  :)

De hadde også vasket bilen innvendig og utvendig. En god tanke, men så dårlig utført at jeg må gå over hele bilen (iallefall innvendig) når anledningen byr seg. Vaskestriper over hele interiøret, møkkete bakseter, sorte fingermerker i taket.. Skal be om at de ikke vasker neste gang.
Eller.. Mulig de vasker bedre i Ålesund? For det er dit jeg drar neste gang, Tr.heim er jeg forhåpentligvis ferdig med.  :(

xref

Det skal sies at de siste gangene jeg har hatt bilen min på service har jeg ikke hatt mulighet til å hente bilen på dagen når jeg får melding om at den er klar. Det har aldri vært noe problem og selv når jeg har holdt på leiebilen i over en uke etter bilen min var klar har de aldri mast eller vært vanskelige på det. Man MÅ altså ikke storme avsted til servicesenteret for å hente bilen med en gang den blir klar.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Brede

Sitat fra: xref på mandag 23. mai 2016, klokken 12:01
Det skal sies at de siste gangene jeg har hatt bilen min på service har jeg ikke hatt mulighet til å hente bilen på dagen når jeg får melding om at den er klar. Det har aldri vært noe problem og selv når jeg har holdt på leiebilen i over en uke etter bilen min var klar har de aldri mast eller vært vanskelige på det. Man MÅ altså ikke storme avsted til servicesenteret for å hente bilen med en gang den blir klar.

Vel.. Det måtte jeg, Tesla ville ikke betale for lånebil inn i neste uke.
Problemet med Tesla er vidt forskjellige måter å drive kundebehandling fra SC til SC og mulignes fra kundebehandler til kundebehandler også.

o.b.lix

Nja, jeg også hadde lånebil i en uke ekstra fordi jeg var på arbeidsreise, tross alt var ikke bilen ferdig på avtalt dag siden de fant mere garantirep. enn planlagt.

Det er bare å ikke levere tilbake, tenker jeg. Kommer de med regning, sendes skriftlig innsigelse, kommer det inkasso, sendes kopi av innsigelse, så må saken droppes eller til forbrukertvistutvalget.

Men i Bergen var de greie slik. De ville gjerne ha igjen lånebil, men forstod at det ikke var mulig før.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

#68
Sitatskiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne
Hmm, det var en bulletin på at styringen skulle sjekkes for vanninntrenging, og noe endres slik at slik at vann ikke kunne komme inn. Var det noe i den dur på din bil? Jeg har siden bilen var nesten ny bemerket at en til tider ekkel følelse i rattet av at man drar rattet over en treghet ved sving til venstre i visse hastigheter. Det er stabilt og har ikke utviklet seg, men teknikerene har ikke klart å kjenne det. Og min bil hadde ikke vann i snekka. Så det blir i likhet med mobilstøy i høyttalerene og et par andre ting jeg har godtatt at de ikke klarer å utbedre, jeg orker ikke stå der som en dust etter å ha klaget enda en gang,  så finner man ikke feilen.

P85``en er inne i Ålesund i dag for utbedring av diverse, og der er det ikke noe å si på servicen. Hyggelige folk som har orden i sysakene virker det som. De hadde ingen problemer med å kjenne ustabiliteten, og hørte klikkingen bakfra bedre enn meg. Veldig spent på om det blir ny kromlist på bakluka denne gangen - den  ble vel satt på ordrelista i september 2015, men det var tomt ved besøket i vinter.  Nuvel, tålmodighet er fremdeles en dyd. Gutta på servicesenteret virket ihvertfall veldig opptatt av at det skulle bli et godt resultat. Kjørte hjem i dag med en nydelig ny 90D loaner.

Brede

Var nok i forbindelse med den bulletinen tannstang ble oppgradert ja. "Potensiale for vanninntrenging funnet" eller noe i den duren stod det i papirene.
Bedre og "tyngre" styrefølelse etter utbedring. Til og med fruen bemerket at bilen var mye bedre å kjøre nå.

Touring

Tesla med følgere gjør et stort nummer ut av de ikke har forhandlere og den store fordelen det gir. Kan liksom ikke helt se fordelen annet enn at du ikke kan forhandle om rabatter. Eller hva synes dere som eiere?  får ikke min før om et par uker.

rmr

Heisann Muffinman

Kan du si noe mer om klikkingen bakfra? Vet du hva dette er? Har en eller annen ubeskrivelig klikking i min bil også , 85D juni -15 , men Tesla opptrer som om de ikke vet hva det er. Jeg har avtalt en kjøretur med mekaniker på torsdag , har time da. Hjelper veldig om du har tips :)

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. mai 2016, klokken 12:59
Sitatskiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne
Hmm, det var en bulletin på at styringen skulle sjekkes for vanninntrenging, og noe endres slik at slik at vann ikke kunne komme inn. Var det noe i den dur på din bil? Jeg har siden bilen var nesten ny bemerket at en til tider ekkel følelse i rattet av at man drar rattet over en treghet ved sving til venstre i visse hastigheter. Det er stabilt og har ikke utviklet seg, men teknikerene har ikke klart å kjenne det. Og min bil hadde ikke vann i snekka. Så det blir i likhet med mobilstøy i høyttalerene og et par andre ting jeg har godtatt at de ikke klarer å utbedre, jeg orker ikke stå der som en dust etter å ha klaget enda en gang,  så finner man ikke feilen.

P85``en er inne i Ålesund i dag for utbedring av diverse, og der er det ikke noe å si på servicen. Hyggelige folk som har orden i sysakene virker det som. De hadde ingen problemer med å kjenne ustabiliteten, og hørte klikkingen bakfra bedre enn meg. Veldig spent på om det blir ny kromlist på bakluka denne gangen - den  ble vel satt på ordrelista i september 2015, men det var tomt ved besøket i vinter.  Nuvel, tålmodighet er fremdeles en dyd. Gutta på servicesenteret virket ihvertfall veldig opptatt av at det skulle bli et godt resultat. Kjørte hjem i dag med en nydelig ny 90D loaner.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Hyperstress

Sitat fra: Brede på mandag 23. mai 2016, klokken 11:56
Oppdatering fra meg:
Bilen ble ferdig etter to og en halv uke.
Får plutselig melding om at "bilen din blir ferdig i dag". Klokka er halv 12 og jeg sitter i møte og har straks et møte til, reiser til London utpå kveldingen. Tesla nekter å la meg beholde lånebil til uti neste uke (som er neste mulighet for meg å komme til Tr.heim). Jeg melder avbud fra møtet og hiver meg i bilen for å kjøre 20 mil, komme meg 20 mil hjem igjen, pakke og få kjørt 10 mil til flyplass og rekke fly. Jeg rakk det, men det ble en særdeles dårlig dag av det.
Hadde dere dagen før virkelig ikke en anelse om at bilen kunne bli ferdig følgende dag Tesla?  >:( Tror dere at at dere kan drøye tid alt dere vil, men at kunden må stå skjelvende på startstreken klar til å sette himmel og jord i bevegelse for å hente bilen og levere lånebil på dagen dere ringer med "overraskelsesbeskjeden" om at bilen nå er klar!?

På den positive siden så hadde verkstedet fått utbedret alt som skulle utbedres og mere til. De hadde oppgradert bremsene til en fantastisk standard i forhold til de gamle. De hadde skiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne, utført 4-hjulskontroll og justert hjulvinkler.
De monterte nye 12V punkt, satte på ny kromlist over lys bak, byttet klosser på park.brems og smurte opp denne, fikset setebeltealarmen i baksetene, byttet utevendige speil til nyere type, byttet hovedbrytere og bakerste deksel på hovedbatteriet, skiftet 12V batteri samt utførte 40k service.

Bilen ble helt fantastisk å kjøre etter besøket og føltes som en ny bil igjen.  :)

De hadde også vasket bilen innvendig og utvendig. En god tanke, men så dårlig utført at jeg må gå over hele bilen (iallefall innvendig) når anledningen byr seg. Vaskestriper over hele interiøret, møkkete bakseter, sorte fingermerker i taket.. Skal be om at de ikke vasker neste gang.
Eller.. Mulig de vasker bedre i Ålesund? For det er dit jeg drar neste gang, Tr.heim er jeg forhåpentligvis ferdig med.  :(

Ikke helt fornøyd med innvendig vask i bilen min etter årlig service oslo nord(som for øvrig tok 4 uker). Tror bilen må ha stått åpen mens de har pusset opp lokalet eller noe, for den var full av støv/skitt :(



e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Toonster

Sa du ifra til Tesla når du hentet den (eller etter du hentet), om at du var misfornøyd med vasken?
Hva svarte de eventuelt på din klage/tilbakemelding?

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA