Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feilmeldinger

Startet av lunitiks, mandag 23. mai 2016, klokken 10:40

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 31. mars 2016, klokken 11:03
9 tall og 2 bokstaver . Er det bare tilfeldig tall eller kan man faktisk se om man er nr 100 eller 1000 i Norge ?

Det er nødt å bare være tilfeldig tall. Jeg reserverte 2, og de ble jo da begge reservert da han trykket enter. Begge er i RN108 serien, men ellers så er det altså 409.238 i differanse mellom disse. Tror ikke det er reservert så mange på verdensbasis enda.........
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

model3citizen

Sitat fra: Schumachern på torsdag 31. mars 2016, klokken 11:49
"In order to be as fair as possible, there will be a different queue for reservations in each region. And as a thank you to our current owners, existing customers will get priority in each region (one priority reservation for each Tesla you own)."

Så hva skal jeg gjøre i dag? - Ingenting. Jeg for min del skal nok benytte meg av den siste setningen der sammen et glass rødvin i morgen ettermiddag etter å ha sett bilder og specs, samtidig som jeg vet bestillingen blir prioritert ;)

Ikke at jeg trengte en grunn for å ikke reservere en plass i køen.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

krister461

Så hva skal jeg gjøre i dag? - Ingenting. Jeg for min del skal nok benytte meg av den siste setningen der sammen et glass rødvin i morgen ettermiddag etter å ha sett bilder og specs, samtidig som jeg vet bestillingen blir prioritert ;)
Du blir prioritert foran de som ikke har en Tesla fra før, men vil tror mange av de som bestiller tidlig er eksisterende eiere.

TRM

Sitat fra: Amoss på torsdag 31. mars 2016, klokken 11:35
Sitat fra: MFJG1981 på torsdag 31. mars 2016, klokken 11:26
Jeg var også på Alnabru, reservert min ca. kl. 09:15 og jeg hadde kø nr. 21 !!

Men det som jeg ikke forstår at hvorfor mitt RN nr. er større enn ditt selv om jeg reservert før deg!!
RN10846xxxxx

Det er litt rart :)

På MyTesla står det oppgitt dette RN nr. og dato for reservasjon. Antar at "kø nummer" først og fremst går på reservasjonsdato/klokkeslett (selv om klokkeslettet ikke vises på siden). Dette nettopp for at ingen skal klage på "jammen jeg har lavest reservasjons-nummer, hvorfor får han bilen først?". Som oppgitt fra Tesla er det andre kriterer som kan vekte mer enn når du reserverte, som om du er ansatt, er eier av tidligere Tesla biler og hvilken konfigurasjon du velger, antagelig også når du bekrefter en bestilling, og som kjent også hvilken region du tilhører.
Tviler på at Tesla følger bestillingsrekkefølgen slavisk. Det blir isåfall uforholdsmessig (?) mye arbeid dersom reservasjonsholder nr 21 skal ha hvit Model 3 med 4x4, uten pano, svart skinn med matt abache, mens nr 22 skal ha svart Model 3 med rwd, med pano, hvit skinn og karbon.

Forhåpentligvis kommer alle bilene som er reservert i dag på samme båt. Da blir det isåfall utleveringssted som avgjør hvem som får først.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Slettet profil

Reserverte på Skøyen i dag. Mye folk!

Bilder og artikkel på TV2 nå: http://www.tv2.no/broom/8176543/

Lassen

Reserverte på Kokstad, men ved en feil har jeg fått to reservasjoner! :O
Ene på RN1071xxxx og andre på RN1078xxxx så ser nok ut til å være litt bingo. Må bare få Tesla til å kansellere den ene nå!
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

krister461

Ang. rekkefølge står følgende på MyTesla: "You'll be invited to configure based on the date of your reservation."

Jon123

Sitat fra: krister461 på torsdag 31. mars 2016, klokken 12:38

Du blir prioritert foran de som ikke har en Tesla fra før, men vil tror mange av de som bestiller tidlig er eksisterende eiere.

Joda det vet jeg, men nå er det ikke akkurat mange Tesla-eiere per i dag sett opp mot den kapasiteten ved kommende Giga Factory som taler for at egentlig hverken nåværende eller nye eiere behøver å løpe til mølla for å bestille bil dagen før den i det hele tatt er vist. At så mange i det hele tatt bestiller en bil i denne prisklassen usett får den økende fanscaren i Tesla til å minne veldig om et annet ikke ukjent teknologiselskap.
S85. Levert 2013.

Einride

Svinga innom Tesla på Minde i dag morges på veg til jobb, klokka var vel like over ni når eg kom dit. Tippar det stod ca 15-20 personar inne i butikken då. Det tok meg vel kanskje 20 min å få reservert, så nokon ekstrem pågang var det jo ikkje  ;D

Forøvrig ingen overraskelse at ca 100% av dei oppmøtte var menn, i hovudsak i alderen 25-40 :)

Veldig spent på kva Tesla lanserar i natt/morgon tidleg, men mest bekymra for om eg klarar å vente til 2018 om det kjem andre alternativ før den tid :P

rullemann

Ble ikke den morgenen jeg hadde sett for meg hjemme (2 småtasser som ikke ville samarbeide på vei til barnehage), så kom meg ikke innom forhandler før jobb.

Når og hvor kan en bestille på nett? Noen som har formening i hvor stor grad det vil være viktig å være tidlig ute med bestilling?

Erazor

Sitat fra: Einride på torsdag 31. mars 2016, klokken 13:02
Svinga innom Tesla på Minde i dag morges på veg til jobb, klokka var vel like over ni når eg kom dit. Tippar det stod ca 15-20 personar inne i butikken då. Det tok meg vel kanskje 20 min å få reservert, så nokon ekstrem pågang var det jo ikkje  ;D

Forøvrig ingen overraskelse at ca 100% av dei oppmøtte var menn, i hovudsak i alderen 25-40 :)

Veldig spent på kva Tesla lanserar i natt/morgon tidleg, men mest bekymra for om eg klarar å vente til 2018 om det kjem andre alternativ før den tid :P

Jeg observerte tre kvinner på den tiden jeg var der. Ut over det stemmer det godt at det var mange menn fra midten av tyveårene til kanskje midten av førtiårene, men det var vel omtrent som forventet.

larsk

Sitat fra: Einride på torsdag 31. mars 2016, klokken 13:02

Det var en overraskelse for meg, jeg hadde gjettet at nær 100% ville være i alderen 40+
:)
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

knutht

Sitat fra: rullemann på torsdag 31. mars 2016, klokken 13:14
Ble ikke den morgenen jeg hadde sett for meg hjemme (2 småtasser som ikke ville samarbeide på vei til barnehage), så kom meg ikke innom forhandler før jobb.

Når og hvor kan en bestille på nett? Noen som har formening i hvor stor grad det vil være viktig å være tidlig ute med bestilling?

Man kan bestille på nett på lanseringstidpunktet, kl 05:30 i morgen tidlig. Jeg regner med at det betyr en del om regjeringen innfører avgifter eller moms på el-biler fra 01.01.2018. Ved tidlig reservasjon, er det en viss mulighet til å få bilen før årsskiftet 2017/2018 og kan dermed slippe unna avgiftene. Hvis ikke, har det jo ingenting å si. Da ønsker jeg bilen selv i 2018.

Guybrush

Sitat fra: Schumachern på torsdag 31. mars 2016, klokken 13:00At så mange i det hele tatt bestiller en bil i denne prisklassen usett får den økende fanscaren i Tesla til å minne veldig om et annet ikke ukjent teknologiselskap.

Tror du blander bestiller og reserverer (som i mine øyne er en stor forskjell).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA