Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smell/skudd

Startet av kuben, søndag 22. mai 2016, klokken 15:51

« forrige - neste »

tomrh

Et tips er å ordne vinterhjul selv på tredjeparts felger via dekkbutikk, sparer fort 8000 (be om tilbud på Tekna uten vinterhjul). Om dere vil/må få de "med på kjøpet", unngå for all del Gislaved som suuuger strøm men be om Nokian Hakkapeliitta R2 eller til nød ContiVikingContact6.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Sitat fra: kuben på tirsdag 29. mars 2016, klokken 16:00
Nå er vi hjemme etter en dag på biljakt.

Vi så på ny citroen c-zero og leaf, blev helt solgt på leafen.

Fikk tilbud om en leaf tekna 2015 Europa bil til 199 inkl vinterdekk og omreg.

Fikk tilbud på citroen på ny bil til 186 inkl vinterdekk.

Hvordan hade dere gjort? Vi ønsker nok leaf isteden men hvilken er best, nesten nu med masse garanti eller en som allerede tapt en del verdi og kanskje stabelisert seg litt?

Kjøp etter behov! Leaf er jo mye mere "bil" enn trilling, men også mere avansert på godt og vondt. Å betale 186' for ny Zero er jo nærmest et ran å regne da bilen ble solgt ny fra forhandler for 139' før jul. Med reg, matter og vinterhjul havnet man på 150 blank. At den nå har gått opp 36' er jo helt utrolig. Nei, da hadde jeg handlet Leafen.. MEN nå er det i gang - klarer man den, ja så klarer man litt til og enda litt osv.. Hvis du melder deg inn i Bondelaget (kr.800,-), kan du handle splitter ny Nissan og samtidig få mellom 14 og 16% rabatt på nybilprisen! Leaf har kommet med 30kwt-batteri nå - det dobbelte av trillingen - og da får du en Nordic med litt stash for ca 255'. Om du ikke dobler trillingrekkevidden, er det ikke mye om å gjøre.. Det er jo nærmest gratis å låne penger om dagen... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

pudderjagar

Hvis valget står mellom C-Zero og Leaf 24 kw så hadde da vorte Leaf for min del. Ville og tatt med 6 kw lader på Leaf. Mange selgere seie at da ikkje er nødvendig men med så kort rekkevidde så kan det lønne seg. Må du hurtiglade og da er megakø på ladaren så kan da vera kjappare å bruke ein type2 stolpe som finnst på dei fleste stasjonane. Ellers er Zoe ein redar på heimelading. Den enklaste modellen med hjemmelading startar på 199 000 kr

Men eg ville ha sett på eit par bilar til før eg bestemte meg. Kva med Kia Soul Egolf eller Renault Zoe?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Electrix

Med de prisene det er snakk om her, zero til 186k eller 2015 leaf til 199k så vil jeg mye heller anbefale Leaf 30kWt til 255k som nevnt her. Den er mye bedre på rekkevidde og har såpass rask lading at den er brukbar på langtur uten for mye pes. Les litt på Leaf-delen av forumet. Vi er en småbarnsfamilie på 5 og har kjørt Leaf i snart 4 år nå. Vi må ha 2 biler pga logistikk, men rundt 80% av kjøringen gjøres med Leafen. Hadde den vært større ville 30kWt vært god nok for oss til all kjøring, men når vi skal bort en ukes tid på vinteren er det ofte ikke nok plass så da måtte stasjonsvogna uansett fram.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

kuben

"Hei.

2015 modell Nissan Leaf Accenta ,  Stoffinteriør. Navigasjon. Carwings,Varmeseter foran og bak og varme i ratt osv.

Farge. Hvit

196.000 ferdig med vinterhjul på felg."

Siste tilbud fra selger på autonova, Europa bil, priset inkluderer alt som omreg mm.

Vi er på grensen for hva vi kan bruke på en til bil i måneden på 200.000:- desverre (betaler 40.000 kontant rente under 5%).

Setter virkelig stort pris på hjelpen fra dere:)

Denne leaf dekker mer en godt nok våre bil behov, 30 kwt føles litt overkill og den synker vel 50.000 i verdi så fort papprene er signert.
Nissan Leaf Accenta 2015

TB

Har erfaring med C-Zero frå 2012. I den tid kosta trilling nesten 200 k, og Leaf 280 k - dermed var det klart ein forskjell. Svak kronekurs kan forklare litt, men 186 k for ny C-Zero var stivt - skal dei klare å selge denne no må prisen ned.

Trillingene har sine kvaliteter som liten bil, enkel å parkere, suveren svingradius - men har og sine ulemper med 14 (16) kWh batteri, plass til 4, og lite bagasjerom.

Spørsmålet blir kva som er bruksområdet. Idag finnes det mange alternativ, Leaf 24, Leaf 30, Zoe, Soul, e-up, Golf, i3 - har aldri vore fleire å velge i.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TB

Sitat fra: kuben på tirsdag 29. mars 2016, klokken 23:09
Denne leaf dekker mer en godt nok våre bil behov, 30 kWt føles litt overkill og den synker vel 50.000 i verdi så fort papprene er signert.
Det er aldri feil med stort batteri :-) Etter erfaring, den største frykt er å ikkje lade. Større batteri = mindre frykt = meir bruk.
At ein bil går ned i verdi etter kjøp er normalt. Skal du unngå dette må du kjøpe bil som har (lang) venteliste. Då kan prisen gå opp etter kjøp. Har vore fleire slike eksempel, men må treffe rett tid.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

tomrh

Sitat fra: kuben på tirsdag 29. mars 2016, klokken 23:09
Denne leaf dekker mer en godt nok våre bil behov, 30 kwt føles litt overkill og den synker vel 50.000 i verdi så fort papprene er signert.
Synes det er et helt greit tilbud på 24 kWh Leaf. Det er titusener av andre Leaf-eiere i landet som kjører rundt med denne versjonen og er fornøyde, og som betalte betraktelig mer.

Men har den mulighet for 6,6 kW lading? Vi har ikke det på vår 2012 mod og det savnes!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

CitB59EL

Skjønner ikke hvordan C-zero koster 186000. Vår C-zero koster 164000 ferdig levert merkeforhandler i Trondheim med vinterdekk med dekktrykk sensor kjøpt via forhandler(13500). Vi har ny Pris 149+levering på vår.

Old Sparky

Har nettopp bestilt en iOn til 166.000 med registrering, understellsbehandling, klargjøring, vinterdekk, DAB-adapter og ekstra ladekabel (type-2), og synes det pristilbudet du har fått er helt i tåka!

Electrix

Sitat fra: kuben på tirsdag 29. mars 2016, klokken 23:09
Vi er på grensen for hva vi kan bruke på en til bil i måneden på 200.000:- desverre (betaler 40.000 kontant rente under 5%).

Setter virkelig stort pris på hjelpen fra dere:)

Denne leaf dekker mer en godt nok våre bil behov, 30 kwt føles litt overkill og den synker vel 50.000 i verdi så fort papprene er signert.
Jeg tror ikke en ny Leaf30 vil synke mer i verdi enn en ny Leaf24. Det er mange Leaf24 i markedet og veldig få Leaf30, mange etterspør litt ekstra rekkevidde og er villige til å betale ekstra for dette. Og leaf30 er som nevnt såpass god på rekkevidde og lading at den er god nok for langtur for mange.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

kuben

Nå venter vi på beskjed at vi kan komme og hente vår nye 2015 leaf 24 accenta hvit.

Vi er meget førnøyd med vårt valg og håper bilen infrir forventninger:)

Vil takke alle dere som kom med fine inspill, ska prøve og vare aktiv på forumet fremover med mine erfaringer som elbilist.
Nissan Leaf Accenta 2015

pudderjagar

Til lykke med Leafen. Trur ikkje dere vil angra på at dere tok den fremfor C-Zero slek du beskriv ditt ønske og bruk.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Olemann

Det beste med trillingen er bredden, lett å parkere der andre ga opp.
Det verste er kjøreegenskapene, dvs den mangler det meste av denslags.  Må kjøres meget varsomt i svinger, spesielt med lastet bil og litt fart.  Hadde den et par år, men ga opp og kjøpte heller en i3.

TB

Sitat fra: Olemann på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:47
Det beste med trillingen er bredden, lett å parkere der andre ga opp.
Det verste er kjøreegenskapene, dvs den mangler det meste av denslags.  Må kjøres meget varsomt i svinger, spesielt med lastet bil og litt fart.  Hadde den et par år, men ga opp og kjøpte heller en i3.
147 cm er supert for smale parkeringsplasser  ;D

Når det gjeld fart er nok ikkje dette den beste bilen. Men, det var med to trillinger på autoslalom i 2014, kom sist sammenlagt, men ikkje så langt etter. Etter det eg hugsar var det bakhjul som letta i svinger.  ;D
http://autoslalom.no/wp/?p=1626
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA