Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

olepw

Jeg tror de bilene som ble produsert før 14. Oktober er på en båt som heter "parsifal". Den er i følge marinetraffic utenfor Guatemala nå. Kommer til Bremerhaven 13. november. Dette er basert på at dette er den første båten som går fra Long Beach til Bremerhaven etter at bilen min ble produsert. Så, jeg kan også ta feil...
Bestilt X90D
Bestilt og bekreftet 03.08
VIN 186XX

Rockerick

Du får vel din noen få dager før meg da :)
Men "snart" bare en måned igjen!!
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

ogj


eha

En liten notis om MyTesla og oppdatering av status.

I MyTesla fikk jeg "i produksjon" om kvelden 11. oktober.
Jeg fikk deretter "i transitt" om kvelden 18. oktober.

Da jeg snakket med Tesla på telefon viste det seg at min bil faktisk hadde "end of line", altså produksjonsslutt, den 10. oktober. Dermed er det trygt å si at MyTesla er svært "veiledende".

Min bil ble produsert en uke for tidlig for å få AP2, så den er kansellert og ny bestilling er foretatt. Tapet på 15K skal jeg klare å bære; mest ergerlig er det å måtte vente ekstra lenge på ny bil.

(For at en Model X skal ha AP2 må den ha "end of line" 17. oktober eller senere, og for Model S er datoen 10. oktober.)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

boyo

Opplysningene i min My Tesla er ikke til å stole på ihvertfall.
Står fortsatt "i produksjon", men er i virkeligheten ferdig produsert for ca. 1 uke siden UTEN AP2.
Blir sannsynligvis kansellert.
Skulle hatt levering som 5-seter først til våren, men ble overtalt (lurt) av Tesla til å endre til 6-seter med tidligere levering.
Ikke mye moro å betale 1 mill. for utdatert teknikk i tillegg til stor risiko for utallige feil og mangler.
Audi E-Tron quattro 55
Audi A3 E-Tron
TMX 75D

eha

Surt, men du ble garantert ikke "lurt" av dem på bakgrunn av at AP2 skulle komme. Dette var det nok ingen i Tesla Norge som visste noenting om. Elon Musk har holdt på denne hemmeligheten svært godt. At 6-seteren er en meget god konfigurasjon for X er jeg heller ikke i tvil om.

Men nå kan du vel bestille 5-seter med ny teknologi og vite at du ikke bare får det du ville ha, men en enda bedre bil? Ventetiden blir verre, men ikke så fryktelig mye.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Mancala

Ser ut til at "Parsifal" har lagt til kai i en havn i Panama. Forsyninger eller feil skip?

Vaagen

#457
Neste stopp er Savannah i Georgia den 27/10, så blir det vel over til Europa.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

Ellemelle

Sitat fra: Nasatech på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:41
Kan følge med på hvilke VIN som er registrert her:
http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=TESLA%20MOTORS%20MODEL%20X&mnd=%25&year=%25

Denne fungerer ikke lengre? Finner ihvertfall flere Teslaer som er registrert de siste dagene som ikke finnes i oversikten din.

Mancala

Forferdelig mange stopp denne båten skulle ha før den krysser!

Vaagen

Sitat fra: Mancala på mandag 31. oktober 2016, klokken 16:24
Forferdelig mange stopp denne båten skulle ha før den krysser!

Har du fått bekreftet at din er på Parcifal?
Trodde først at min rakk den båten, men da den seilte gjennom Karibien fikk jeg beskjed om at bilen fortsatt var i California.
Noen som vet når neste båt går/gikk?
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

sven erik

min il ble satt til transitt i dag vor lang  tid tar det da og få den  va er deres erfaring ?

Leafy

Sitat fra: Vaagen på mandag 31. oktober 2016, klokken 17:51
Sitat fra: Mancala på mandag 31. oktober 2016, klokken 16:24
Forferdelig mange stopp denne båten skulle ha før den krysser!

Har du fått bekreftet at din er på Parcifal?
Trodde først at min rakk den båten, men da den seilte gjennom Karibien fikk jeg beskjed om at bilen fortsatt var i California.
Noen som vet når neste båt går/gikk?

Tijuca gikk fra Long Beach 21. oktober og er fremme i Bremerhaven den 23. november. Neste etter dette er Tamerlane som går 4. november og er fremme 4. desember.
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

sven erik

Sitat fra: Leafy på mandag 31. oktober 2016, klokken 20:49
Sitat fra: Vaagen på mandag 31. oktober 2016, klokken 17:51
Sitat fra: Mancala på mandag 31. oktober 2016, klokken 16:24
Forferdelig mange stopp denne båten skulle ha før den krysser!

Har du fått bekreftet at din er på Parcifal?
Trodde først at min rakk den båten, men da den seilte gjennom Karibien fikk jeg beskjed om at bilen fortsatt var i California.
Noen som vet når neste båt går/gikk?

Tijuca gikk fra Long Beach 21. oktober og er fremme i Bremerhaven den 23. november. Neste etter dette er Tamerlane som går 4. november og er fremme 4. desember.

så er det derfra til norge  hvor lang tid er det

hnrk

Sitat fra: sven erik på mandag 31. oktober 2016, klokken 21:25
Sitat fra: Leafy på mandag 31. oktober 2016, klokken 20:49
Sitat fra: Vaagen på mandag 31. oktober 2016, klokken 17:51
Sitat fra: Mancala på mandag 31. oktober 2016, klokken 16:24
Forferdelig mange stopp denne båten skulle ha før den krysser!

Har du fått bekreftet at din er på Parcifal?
Trodde først at min rakk den båten, men da den seilte gjennom Karibien fikk jeg beskjed om at bilen fortsatt var i California.
Noen som vet når neste båt går/gikk?

Tijuca gikk fra Long Beach 21. oktober og er fremme i Bremerhaven den 23. november. Neste etter dette er Tamerlane som går 4. november og er fremme 4. desember.

så er det derfra til norge  hvor lang tid er det

Bilen min er vel straks ferdig bygget og jeg antar den blir satt på neste båt som går 4.11. DS har sagt at den er klar for utlevering mot slutten av desember, noe som vel passer med tidsskjema her. Et par dager opp med båt, litt logistikk i begge ender og klargjøring i drammen, så fort vekk 14 dager </villtipping>
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA