Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 43kW RIP?

Startet av mohpet, tirsdag 26. april 2016, klokken 10:34

« forrige - neste »

mohpet

Jeg oppdaget for en uke siden at kun den ene grønne lampen på dashbordet lyste etter å ha satt i ladekabel. Den ladet åpenbart ikke, da nålen sto helt nede. Tok ut ladepluggen fra bilen, satte inn igjen, da startet ladingen.
Dette skjedde igjen i dag. Da måtte jeg ta ut og inn pluggen fra bilen kanskje 15-20 ganger før begge lysene lyste, og ladingen startet.
Hva kan dette være tegn på? Om det er noe som må fikses så er jeg hypp på å få gjort dette nå, med ca 2 mnd igjen på garantien...
Takk for alle svar!
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Think1

Hei.
Det kan være hv laderen som begynner å bli dårlig, men husk at hvis du hadde kjørt bilen ned til under 20 hardt så kan du få problemer med lading for volten på batteriet er lavt så hv lader ikke klarer å lade batteriene riktig, men etter en stund kan den begynne å lade.
Lader den opp til 100% hver gang eller stopper den før hundre, kan være en soc på bilen da vil den prøve å lade batteriene Selvom de er fulladet og da vil du slite med å få igang lading, men den må taes en diagnose og teste hv laderen.

Go-carter

Sitat fra: mohpet på mandag 07. mars 2016, klokken 07:34
Jeg oppdaget for en uke siden at kun den ene grønne lampen på dashbordet lyste etter å ha satt i ladekabel. Den ladet åpenbart ikke, da nålen sto helt nede. Tok ut ladepluggen fra bilen, satte inn igjen, da startet ladingen.
Dette skjedde igjen i dag. Da måtte jeg ta ut og inn pluggen fra bilen kanskje 15-20 ganger før begge lysene lyste, og ladingen startet.
Hva kan dette være tegn på? Om det er noe som må fikses så er jeg hypp på å få gjort dette nå, med ca 2 mnd igjen på garantien...
Takk for alle svar!

Litt på siden, vil jeg anbefale å ta en garantiutløpstest hos NAF. Det har jeg gjort med tidligere biler, og det planlegger jeg å gjøre med Thinken og :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Sitat fra: Think1 på mandag 07. mars 2016, klokken 21:55
Hei.
Det kan være hv laderen som begynner å bli dårlig, men husk at hvis du hadde kjørt bilen ned til under 20 hardt så kan du få problemer med lading for volten på batteriet er lavt så hv lader ikke klarer å lade batteriene riktig, men etter en stund kan den begynne å lade.
Lader den opp til 100% hver gang eller stopper den før hundre, kan være en soc på bilen da vil den prøve å lade batteriene Selvom de er fulladet og da vil du slite med å få igang lading, men den må taes en diagnose og teste hv laderen.
Takk for dette. Jeg skal ha bilen til Elbilmek nå denne uken ifm noe annet - kan de måle seg frem til noe av dette? Du sier hv laderen - hva er det? Er det ladekladden eller er det laderen i bilen?
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Think1

Hv laderen sitter i pcu og er den som setter i gang lading til batteriet.
Det går Ann å prøve å koble på en data logger og se hele ladeforløpet og hvordan den lader.
Kan også se om det ligger noen historiske feilkoder for den registrerer 20 siste feil.
Når har du time.

mohpet

Sitat fra: Think1 på tirsdag 08. mars 2016, klokken 20:24
Hv laderen sitter i pcu og er den som setter i gang lading til batteriet.
Det går Ann å prøve å koble på en data logger og se hele ladeforløpet og hvordan den lader.
Kan også se om det ligger noen historiske feilkoder for den registrerer 20 siste feil.
Når har du time.
Takk. Skal inn fredag ettermiddag, til neste uke.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA