Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utleverte 30 kwh - har du fått fikset Nissan Connect?

Startet av spigney, torsdag 17. mars 2016, klokken 18:58

« forrige - neste »

Elmo

Selvfølgelig !  Gleder meg til den gang jeg blir stoppet med barnebarnet i barnesete ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

thawi

Sitat fra: TMDF80 på mandag 20. februar 2017, klokken 17:53
Teller barn som passasjer?

Absolutt, ble selv stoppet med datteren min i "bagasjerommet". Noe politiet selvfølgelig ikke kunne se da de hadde kontroll etter påbudet langs E18 vestfra var tredd i kraft :) Forklarte bare at hun var så bråkete den morgenen, at jeg hev henne i bagasjerommet.

TMDF80

Jeg er spent på hvordan det blir når brynstunnelen åpner, og Vålerengatunnelen stenger.. Det har blitt klart økt trafikk etter at Brynstunnelen stengte, og jeg mistenker ytterligere økning når Vålerenga stenger. Det går så vidt jeg vet flere biler gjennom der, enn det gjør gjennom Bryn..
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

ZOEbarnes

Nettopp kjøpt med elbil for første gang og forsøker lese meg opp på ulike kjøreregler. Noe jeg ikke klarer å få bekreftet 100% hva som gjelder den dag i dag, er reglene for kjøring med elbil i kollektivfeltet ned Skulleruddumpa.

Er det lov å kjøre der alene i bilen?
Til alle døgnets tider eller kun utenom rush?
Når man kommer ned i dumpa må man ta turen via rundkjøringen antar jeg?

Takk på forhånd for eventuelle oppklaringer her, har forsøkt å "google" mye men finner kun eldre saker.

Elmo

Det handler jo bare om å lese skiltene til enhver tid da.
Er det kollektivfelt-skilt uten underskilt så kan du kjøre det alltid (en av de tre blå under).
Er det underskilt som sier noe om begrensning for elbil så må du forholde deg til det (to eksempler under).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

brako79

Sitat fra: Elmo på onsdag 23. august 2017, klokken 09:02
Det handler jo bare om å lese skiltene til enhver tid da.
Er det kollektivfelt-skilt uten underskilt så kan du kjøre det alltid (en av de tre blå under).
Er det underskilt som sier noe om begrensning for elbil så må du forholde deg til det (to eksempler under).

Hva om det står "gjelder kun høyre felt" under det skiltet i midten?
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Elmo

Sitat fra: brako79 på onsdag 23. august 2017, klokken 10:04
Hva om det står "gjelder kun høyre felt" under det skiltet i midten?
Da kan du kjøre der.
Det er bare en understrekning om hvilket av feltene som er kollektivfeltet. De fleste steder er det underskiltet ganske unødvendig, men feks når det er midtfeltet eller venstrefeltet som er kollektivfeltet så kan det være opplysende.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA