Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Indre skader?

Startet av pappaen til El-Bjørg, tirsdag 12. juni 2007, klokken 09:11

« forrige - neste »

pappaen til El-Bjørg

Kunne man ikke lese om at minibussens fremtid (sammen med mc-biler, ATVer ol.)
skulle ut av kollektivfeltet og at dette skulle behandles den 23.mai?
Hva er skjedd?  Tipper det blir bra omsettning i el-bilmarkedet fremover hvis minibuss folka
skal komme seg like fort frem. Børtraktorer med minibusslapp-krav vil gå for en billig penge...

Noen som vet?

-Pappaen til El-Bjørg
Jeg har for tiden en c zero, men selger og kjøper ny om kort tid...

cra

Har ikke hørt noe mer, men jeg tar gjerne en billig (og ny) minibuss, takk. Ikke for å komme fram i kollektivfelter o.l. (som ikke finnes her), men for å kunne ta med hele familien.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Ja så er det bestemt at private minibusser skal ut av kollektivfeltene. men først fra 2009. 
I vedtaket til den nye skiltforskriften heter det at minibusser uten løyve kun gis adgang til kollektivfelt dersom de transporterer minst seks passasjerer i tillegg til føreren.
Har derimot minibussen løyve kan den fritt kjøres i bussfilene. Drosjer blir heller ikke berørt av forskriftsendringen.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2164787.ece
http://www.hegnar.no/okonomi/innenriks/article243264.ece
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Pappaentilelbjørg

Endelig så jeg i Dagsavisen nylig selv!
Skulle vært morro om åage en "sticker" som sier:

-Sayonara "minibusser"
kun ett år igjen...

Helt klart at mange av disse vil sikre seg en el-bil snart.
Har man først fått glede seg i en ekpressfil vil man aldri tilbake...

-Pappaen til el-bjørg

Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

Griffel

Sitat fra: Pappaentilelbjørg på fredag 28. desember 2007, klokken 10:30

Helt klart at mange av disse vil sikre seg en el-bil snart.
Har man først fått glede seg i en ekpressfil vil man aldri tilbake...


Ja, bedre timing i forhold til oppstart av nye Think salget er det vell vanskelig å tenke seg?

Nå har folk et år på å bytte inn børstraktoren i en Think, eller kanskje noen tar seg rå til en Fiat Doblo fra Enviro.

Flaks eller politikk?

Who car(e)s

Godt Nytt ÅR
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ilmarw

Sannelig på tide. Synes en overgangsperiode på et år er vel drøyt mye. Minubusseierne må ha sett dette komme forlengst. Tenk å premiere folk for å kjøpe større bil enn de trenger for å kjøre matpakka si!

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA