Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problem med Car-net

Startet av gamer73, mandag 07. mars 2016, klokken 14:56

« forrige - neste »

gamer73

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. februar 2016, klokken 11:39
Har alltid slitt med at jeg får hold når jeg jogger, og jeg synes det er kjedelig. På sykkelen holder jeg god intensitet mens tankene vandrer, og jeg bruker kortere tid til/fra jobb enn jeg ville brukt med kollektivtransport.
Man trenger ikke frykte for livet om man sykler med hodet, men ser at jogging er hakket mindre risikabelt.

Det finnes ett sted bilene er veldig flinke til å holde korrekt avstand ved forbikjøring (minimum 1,5 meter), det er.......gjennom bomstasjonen :D Der er de til gjengjeld gjerne helt over i motgående.

ja det er mange som syntes jogging er kjedelig og mange ganger er det folk som ikke har jogge-kropp. NO offense altså, men man kan være supertrent å ikke ha joggekropp...noen egner seg rett og slett ikke for den treningsformen over tid. Jeg vet om mange som har fått varige slitasjeskader av jogging. Sykling er mye bedre for kroppen mht slitasje etc og passer i utgangspunktet langt flere mennesker enn jogging gjør.

MEN..det spørs hvor man bor mht om sykling er farlig eller ei. Har man gode sykkelveier så er jo sykling omtrent ufarlig, men stort sett så er det enten farlig for en selv som syklist..elelr livsfarlig for fotgjengere (fordi man ved sykkeltrening ønsker å holde tett opp til 40km/t). Jeg bor i bergen og det er riktignok gode sykkelstier men det er mange som sykler altfor fort på delt sykkelsti/gangsti...så en del sykler i bilveien.

Jeg snakket med 2 kollegaer som kjører scooter til jobben. Og begge to har vært i mange livsfarlige nestenulykker og han som kjører lengst sier man skal være ufattelig på bittet hele turen og alltid prøve å tenke potensielle farlige situasjoner.....dette gjør jo også at jeg ikke vil sykle for å trene for jeg er av natur ganske sloppy på oppmerksomhet...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA