Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norske priser er ute!

Startet av sjokomelk, søndag 06. mars 2016, klokken 22:37

« forrige - neste »

sjokomelk

Hei!

Er det flere enn meg som har hatt problemer med ladeluka på Ampera? Min begynte å trøble seg i jula. Man hører at det sier klikk i reléet under panseret, men ingenting skjer i "lea-mikken" inni luka. Jeg antok at det var blandingen av våt snø, kulde og at bilen hadde stått parkert tre dager i minusgrader som gjorde at den ikke ville åpne seg. Tok frem hårføner og etter 10 minutters varming ville den åpne seg igjen.
Når det ble plussgrader igjen har den fungert fint. Og så begynte problemene igjen forrige helg. Da var det nok en gang snø og kaldt her, og låseplinten inni luka ville ikke bevege seg. Heldigvis skjedde dette ETTER at jeg hadde parkert bilen og satt den til lading. Så da kjørte jeg rundt et par dager bare med å lukke luka nesten helt igjen. (Fikk masse pling-plong og meldinger på skjermen om at den stod åpen.) Men så ble jeg nødt til å lukke den helt på mandag. Og etter det har den ikke åpnet seg igjen. Forsøkte med hårfønertrikset igjen, men etter å ha holdt på i en time var det fortsatt ikke noe liv. Og nå har det vært 5-7 plussgrader siden torsdag og det er fortsatt dødt.

Jeg har lest på andre fora at GM i USA skifter hele mekanismen hvis den trøbler.
Er det noen nordmenn som har fått skiftet ladelukemekanismen sin?

Skal kjøre innom den lokale Opel-forhandleren og bestille time til garantifix mandag morgen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Gliderman

Vi plundrer også med ladeluka. Opel i Drammen er ikke spesielt hissige på å skifte den, men de gir seg nok til slutt.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

sjokomelk

Var innom Åkra Bilimport i morges, og etter at de hadde fiklet i 15 minutter ble det bestemt at de bestiller ny innmat til luka. Så da er det bare å vente i spenning. :)

--
Yngve
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Gliderman

Bra service hos Åkra. Vi kjøpte bilen på postordre fra Åkra i fjor.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

peet310

Sitat fra: sjokomelk på søndag 24. januar 2016, klokken 20:29
Hei!

Er det flere enn meg som har hatt problemer med ladeluka på Ampera? Min begynte å trøble seg i jula. Man hører at det sier klikk i reléet under panseret, men ingenting skjer i "lea-mikken" inni luka. Jeg antok at det var blandingen av våt snø, kulde og at bilen hadde stått parkert tre dager i minusgrader som gjorde at den ikke ville åpne seg. Tok frem hårføner og etter 10 minutters varming ville den åpne seg igjen.
Når det ble plussgrader igjen har den fungert fint. Og så begynte problemene igjen forrige helg. Da var det nok en gang snø og kaldt her, og låseplinten inni luka ville ikke bevege seg. Heldigvis skjedde dette ETTER at jeg hadde parkert bilen og satt den til lading. Så da kjørte jeg rundt et par dager bare med å lukke luka nesten helt igjen. (Fikk masse pling-plong og meldinger på skjermen om at den stod åpen.) Men så ble jeg nødt til å lukke den helt på mandag. Og etter det har den ikke åpnet seg igjen. Forsøkte med hårfønertrikset igjen, men etter å ha holdt på i en time var det fortsatt ikke noe liv. Og nå har det vært 5-7 plussgrader siden torsdag og det er fortsatt dødt.

Jeg har lest på andre fora at GM i USA skifter hele mekanismen hvis den trøbler.
Er det noen nordmenn som har fått skiftet ladelukemekanismen sin?

Skal kjøre innom den lokale Opel-forhandleren og bestille time til garantifix mandag morgen.

peet310

Har hatt det samme problemet selv. Jeg tok en liten stålfjær som jeg kappet til en passe lengde. Teipet den fast på innsiden av ladeluka, mellom hengselen og gummihetta. Fjæra må tilpasses så den ikke blir for lang eller være for kraftig for da vil den vises som åpen på displayet. Alternativet som Opel foreslo var å kjøpe en spesiell olje som var svindyr og smøre inn toppa med jevne mellomrom. Fjæra var nesten gratis og har fungert perfekt

sjokomelk

Sitat fra: peet310 på torsdag 04. februar 2016, klokken 05:40
Har hatt det samme problemet selv. Jeg tok en liten stålfjær som jeg kappet til en passe lengde. Teipet den fast på innsiden av ladeluka, mellom hengselen og gummihetta. Fjæra må tilpasses så den ikke blir for lang eller være for kraftig for da vil den vises som åpen på displayet. Alternativet som Opel foreslo var å kjøpe en spesiell olje som var svindyr og smøre inn toppa med jevne mellomrom. Fjæra var nesten gratis og har fungert perfekt
Her er det ikke at luka ikke spretter opp, men at mekanismen som løser ut luka ikke fungerer lenger.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

sjokomelk

Da er ladeluken fikset!  ;D
Ble helt ny innmat. Og den virker mye lettere/sprekere enn den gjorde før. Så får håpe dette er en revidert utgave.
Det er ihvertfall veldig deilig å bare kunne trykke på knappen og så spretter den opp av seg selv igjen. Lenge siden det var tilfellet.

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Dachsen III

Har også hatt trøbbel med ladeluka, men det har bare vært med selve fjæra, okke selve låsemekanismen. Og fjæra har vært bytta to ganger hos Østlandsk Auto i Sarpsborg.
Ellers er det tegn som tyder på at nye Volt er på vei også til Europa som Opel Ampera 2017. Jeg krysser fingrene!
http://www.caradvice.com.au/413356/2017-opel-ampera-spied-for-europe-holden-ampera-to-follow/

sjokomelk

Sitat fra: Dachsen III på lørdag 13. februar 2016, klokken 15:54
Har også hatt trøbbel med ladeluka, men det har bare vært med selve fjæra, okke selve låsemekanismen. Og fjæra har vært bytta to ganger hos Østlandsk Auto i Sarpsborg.
Det er en kombinasjon av fjær som blir litt slappere i strikken, pluss at gummien som dekker for ladepluggen ikke slipper taket. Det hjelper å smøre inn gummileppa med litt fett. Dvs. den biten som henger på innsiden av ladeluka.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Poppe

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 04. februar 2016, klokken 21:18
Sitat fra: peet310 på torsdag 04. februar 2016, klokken 05:40
Har hatt det samme problemet selv. Jeg tok en liten stålfjær som jeg kappet til en passe lengde. Teipet den fast på innsiden av ladeluka, mellom hengselen og gummihetta. Fjæra må tilpasses så den ikke blir for lang eller være for kraftig for da vil den vises som åpen på displayet. Alternativet som Opel foreslo var å kjøpe en spesiell olje som var svindyr og smøre inn toppa med jevne mellomrom. Fjæra var nesten gratis og har fungert perfekt
Is it possible we could ha a picture of the miracle spring ? I'm having the same problem myself over winter. Yesterday (12°C) was the first day it would open without extra "motivation" ( a little bend by a finger nail).
Chevy Volt -12
Th!nk City -99
Th!nk City -08
Peugeot 107 -07
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61
Renault Kangoo 4x4 -05
i Göteborg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA