Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor høy IP-grad behøves for ladestasjon utendørs?

Startet av daghb, lørdag 05. mars 2016, klokken 18:59

« forrige - neste »

daghb

Da er det omtrent en uke siden jeg sendte PM til forum-admin med mulig løsning på Tapatalk-problemet. Det er nå greit at det tar litt tid når man er frivillig og ikke har norn kompensasjon, men en ukes svartid på noe som folk oppfatter som et vedvarende problem og som har pågått i månedsvis er rett og slett sløvt.

Hva gjør Elbilforeningen med dette forumet? Hvem tar ansvaret?

Dag H. Baardsen
Medlem
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

cstromme

Vi meldte oss ut av Elbilforeningen denne uken, og en liten faktor i den utmeldelsen var støtten til dette forumet.

Setter ufattelig stor pris på at det eksisterer, og på mange av brukerne her. Har også forståelse for at det blir drevet på frivillig basis, men det vil ikke si at ikke noen andre kunne gjort en betydelig bedre jobb.

Manglende svar fra admins på kritiske ting hvor folk står i kø for å bidra til å hjelpe, og masse-utestengelser mot velmenende brukere som bidrar positivt til forumet har gitt en del avsmak som jeg har vanskelig for å kvitte meg med.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

cstromme

Kjekt å se at denne tråden blir oversett og ignorert.
Tesla Model X 75

bosonic

Det er selvsagt beklagelig at forum-admin ikke svarer!

Jeg ville tatt kontakt med en av elbilforeningens ansatte og presentert en aldri så liten klage.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

hstad

Sitat fra: cstromme på lørdag 23. januar 2016, klokken 21:38
Vi meldte oss ut av Elbilforeningen denne uken, og en liten faktor i den utmeldelsen var støtten til dette forumet.

Samme her...
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Rav4_EV

Har vært med i Elbilforeningen siden tidlig 2000 tall. Også som styremedlem et par perioder den tid vi fikk gjennomslag for de rammebetingelser som vi har i dag. I dag er det er stor aktivitet i foreningen og Christina Bu er som leder tydelig og synlig hver gang elbilsaken blir truet.

Fra å være på vei ut av kollektivfeltene greide man genistreken å beholde tilgangen med en liten begrensning i rushtrafikken på de mest utsatte strekningene for ikke lenge siden.

Dersom funksjonaliteten i forumet er avgjørende for kontigenten blir jeg skuffet.

Jeg vet hvor mye arbeid det ligger bak den unike posisjon vi har i verdenssammenheng. Ønsker dere å miste den fordi dere er litt misfornøyd med forumleder?????
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

cra

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 27. januar 2016, klokken 09:36
Jeg vet hvor mye arbeid det ligger bak den unike posisjon vi har i verdenssammenheng. Ønsker dere å miste den fordi dere er litt misfornøyd med forumleder?????

Word!

Og det blir i alle fall neppe noen bedring på forumet av at man melder seg ut. ;)

(Har sett et par eksempler på brukere som har forbedret forumet ved å utebli, men de som har ytret sin misnøye i denne tråden er ikke i den kategorien)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hstad

Sitat fra: cra på onsdag 27. januar 2016, klokken 13:56
Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 27. januar 2016, klokken 09:36

Word!

Og det blir i alle fall neppe noen bedring på forumet av at man melder seg ut. ;)

(Har sett et par eksempler på brukere som har forbedret forumet ved å utebli, men de som har ytret sin misnøye i denne tråden er ikke i den kategorien)  ;D

Sant nok, men for min del var det dette sammen med fleire ting som gjorde at eg ikkje såg noen grunn til å fortsette som medlem. Eg er einig i at foreningen har gjort en formidabel jobb, og det er ikkje utenkelig at eg kjem at som medlem ved ein seinere anledning.

TorC

Logikken til enkelte her er altså: "Jeg er misfornøyd med forum-admins så jeg klager litt til forum-admins, for så å melde meg ut av Elbilforeningen sånn at det blir enda færre ressurser å bruke på forumet".

Hva med å ta opp saken med sektretariatet? Eller få den lokale foreningslederen til å ta det oppover?

Og til trådstarter, du har ikke vurdert å finne andre admins du kan kontakte hvis du har hast? Det kan jo være at noen er på ferie, eller på arbeidsreiser eller av annen grunn ikke kan svare deg på en uke.

Såvidt jeg vet er alle admins på dette forumet kun frivillige. De er ikke ansatt.

Hvis man er misfornøyd med noe på forumet kan det hende at det er en bedre strategi å vinkle ting på en mer positiv måte. Er det en ting som tar kverken på motivasjonen til frivillig arbeid så er det kritikk og kravstore folk.

Hadde jeg vært admin her og lest denne tråden ville det tatt mesteparten av luven ut av meg.

Hvis jeg hadde vært trådstarter ville jeg heller skrevet følgende:

For en uke siden sendte jeg forum-admin en PM om en mulig løsning på Tapatalk-problemet. Er det noe problemer med PM systemet? Eller er det noen annen grunn til at jeg ikke får svar?

Jeg vet at admins bruker mye tid på andre viktige ting på forumet, og det er jo frivillig arbeid, men dette med Tapatalk er viktig for meg. Spesielt siden det har pågått så lenge.

Hvis det er slik at det er noe galt med PM-systemet, hvordan kan jeg få kontakt med admins, eller andre for å løse problemet?

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

hans.ks

Melde seg ut av Elbilforeningen er i overkant pga. manglende respons, men jaggu det er sløv responstid om ingen med tanke på svar på de tekniske løsningene. Flere har kommet med tips og hint om løsninger over en lengre tid, vist til og med vilje til og kunne bidra på frivillig basis uten at det fører til noe som helst.

Keep up the good work!  ;)
E-Golf med ventepumpe.

daghb

Sitat fra: TorC på onsdag 27. januar 2016, klokken 20:08
Og til trådstarter, du har ikke vurdert å finne andre admins du kan kontakte hvis du har hast? Det kan jo være at noen er på ferie, eller på arbeidsreiser eller av annen grunn ikke kan svare deg på en uke.

Tro meg, mail til Elbilforeningen er avsendt forlengst. Og "andre admins"? Jeg regner med at mailboksen "Forum admin" burde ende opp på riktig sted. Dessuten har det vært flere purringer til admin i tråder de siste månedene uten at noe har skjedd - f.eks. i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24094.0.html så jeg skjønner ikke hva du mener med "hast".

Jeg heller til å ha den meningen at dersom man påtar seg en frivillig rolle som dette - selv om det er ubetalt - så bør man om man ikke har tid til å følge opp enten si fra seg rollen/vervet eller gi beskjed om at man i en periode ikke har tid til å følge det opp. Med mange brukere og høy aktivitet som det er her inne bør en også forvente at Elbilforeningen tar tak i slikt om det ikke fungerer og i alle fall en gang i blant sjekker "temperaturen".

Jeg har også meldt fra til Elbilforeningen om at jeg godt kan påta meg en rolle som admin eller hjelpe til.

Det skulle vel i grunnen besvare de ankepunktene du hadde mot trådstarter. Om du har flere konstruktivt ting å melde så hører jeg gjerne fra deg!

[Redigert noe for å passe på at det jeg skriver ikke skal misforstås]
Tesla Model S85
BMW i3

daghb

Og takk til Elbilforeningen for et konstruktivt svar. Vi får se hva tiden bringer!
Tesla Model S85
BMW i3

cstromme

Sitat fra: cstromme på lørdag 23. januar 2016, klokken 21:38

Tesla Model X 75

TorC

Sitat fra: daghb på fredag 29. januar 2016, klokken 13:11

Tro meg, mail til Elbilforeningen er avsendt forlengst. Og "andre admins"? Jeg regner med at mailboksen "Forum admin" burde ende opp på riktig sted. Dessuten har det vært flere purringer til admin i tråder de siste månedene uten at noe har skjedd - f.eks. i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24094.0.html så jeg skjønner ikke hva du mener med "hast".

Jeg heller til å ha den meningen at dersom man påtar seg en frivillig rolle som dette - selv om det er ubetalt - så bør man om man ikke har tid til å følge opp enten si fra seg rollen/vervet eller gi beskjed om at man i en periode ikke har tid til å følge det opp. Med mange brukere og høy aktivitet som det er her inne bør en også forvente at Elbilforeningen tar tak i slikt om det ikke fungerer og i alle fall en gang i blant sjekker "temperaturen".

Jeg har også meldt fra til Elbilforeningen om at jeg godt kan påta meg en rolle som admin eller hjelpe til.

Det skulle vel i grunnen besvare de ankepunktene du hadde mot trådstarter. Om du har flere konstruktivt ting å melde så hører jeg gjerne fra deg!

Det finnes andre forum admins enn Lars...

Det er snakk om Tapatalk! Det er kun snakk om en add-on for å kunne bruke forumet i en app! Evner du ikke å se hvor lite viktig dette er? Dette er faktisk ikke engang på skalaen over "first world problems".  Dette er ekstremt lite viktig. Hvis dette er et problem for deg forundrer det meg at du evner å knyte skolissene dine uten hjelp fra admin.

Igjen: jeg kan veldig godt skjønne at Admin mister motivasjonen når folk er så kravstore. Det er snakk om et ekstremt lite problem, la Admin fikse det når han har tid. Bruk helller tiden på å perfeksjonere fyrstikksamlingen din.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

hstad

Sitat fra: TorC på søndag 31. januar 2016, klokken 03:54
Sitat fra: daghb på fredag 29. januar 2016, klokken 13:11

Det finnes andre forum admins enn Lars...

Det er snakk om Tapatalk! Det er kun snakk om en add-on for å kunne bruke forumet i en app! Evner du ikke å se hvor lite viktig dette er? Dette er faktisk ikke engang på skalaen over "first world problems".  Dette er ekstremt lite viktig. Hvis dette er et problem for deg forundrer det meg at du evner å knyte skolissene dine uten hjelp fra admin.

Igjen: jeg kan veldig godt skjønne at Admin mister motivasjonen når folk er så kravstore. Det er snakk om et ekstremt lite problem, la Admin fikse det når han har tid. Bruk helller tiden på å perfeksjonere fyrstikksamlingen din.

Og der kom det personangrep gitt... (Rapportert)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA