Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har de glemt å skrive at det var en Tesla?

Startet av KrW, lørdag 27. februar 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

I utgangspunktet skulle X bli min første Tesla.

Jeg ventet tolmodig siden 2013, men i slutten av November (noen dager før prisoppgang) ble det nok også får meg.
Så nå kan model X komme når den kommer, for jeg kjører rundt i en Blå 70D ventebil.
(Den ble levert mindre en tre uker etter at jeg bestilte den, så kan da ikke si at jeg alltid venter lenge på en Tesla)
Som signaturen tilsier, jeg har beholdt begge reservasjonenen på Model X, så får se hva som skjer.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

Sitat fra: sigurdi på søndag 17. januar 2016, klokken 23:28

Jeg ventet tolmodig siden 2013, men i slutten av November (noen dager før prisoppgang) ble det nok også får meg.
Så nå kan model X komme når den kommer, for jeg kjører rundt i en Blå 70D ventebil.
(Den ble levert mindre en tre uker etter at jeg bestilte den, så kan da ikke si at jeg alltid venter lenge på en Tesla)
Som signaturen tilsier, jeg har beholdt begge reservasjonenen på Model X, så får se hva som skjer.

sigurdi

Dette forklarer hvorfor jeg har sett færre innlegg fra deg i Model X-forumet i det siste ja  :) Har ikke fått med meg at du skaffet en 70D som ventebil og lurte på hvor du ble av. Du var jo så aktiv på MX delen.

Svarte selv "Ja". Vi har bare en Leaf som ventebil. 85D eide jeg i 0 sekunder. Førte over eierskap til ny eier fra mobilen like før jeg kom til Tesla Trondheim for å ta ut bilen til den nye eieren. Angrer nå på at jeg ikke beholdte den selv. Var jo nettopp pga. om prisen skulle gå opp veldig jeg bestilte. Den gikk ikke opp så veldig da og bestemte meg for å selge med litt fortjeneste. Tenkte at den nye prisen skulle vi klare. Nå går prisen opp gang på gang samtidig som sparepengene i ulike aksjer går ned (satser på oppgang før bilen kommer).

Har lekt litt med tanken om en brukt S frem til AP2 evt. kommer, men ikke aktuelt enda med aksjene på (forhåpentligvis) bunn nå.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

satheesh.net

Jeg kan nesten ikke svare før du får inn et valg til: Nei, har og beholder kanskje Model S og eller Roadster
:D

Hvis 100D nå plutselig blir en realitet og APv2 også finner veien til bilene om en liten stund, må jeg nesten legge meg i dyp søvn (ref. Cryo) for å ikke få abstinenser som går utover helsa. ;D

Jeg har allerede tøyd strikken ganske langt (!)  og ikke hoppet på da AP ble introdusert, og tøyd den enda litt lenger når AWD ble lansert. Er ikke så mye mer å hente for å si det sånn. :P

asbkar

Og så har du oss som har ventet og ventet på at X skulle bli den første, men som sannsynligvis ender opp uten Tesla en stund til hvis ikke prisnivået/dollarkursen endres seg til det bedre igjen. Har en tidlig reservasjon som jeg ruger på til jeg MÅ bestemme meg.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

DagfinnN

Sitat fra: sigurdi på søndag 17. januar 2016, klokken 23:28

sigurdi
Levert 3 uker bestilling - må vel være rekord?
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

sigurdi

Sitat fra: KrWDette forklarer hvorfor jeg har sett færre innlegg fra deg i Model X-forumet i det siste ja  :) Har ikke fått med meg at du skaffet en 70D som ventebil og lurte på hvor du ble av. Du var jo så aktiv på MX delen.
Har mange ting jeg holder på med og faktisk en lettelse å ikke ha satheesh.net sine abstinenser lengre.
De forsvant nesten helt da 70D ble parkert i innkjørselen, men så har jeg fått noen andre nykker som kan bli dyre og det er å "oppgradere" bilen.

Den har fått Kenzo lakkbehandling (første uka) og self ledys ble innstalert ved avhening hos Tesla og fått andre plasser etterpå, men blir nok lydisolasjon også.
Kan bli noen som får seg en stille 70D, pen i lakken og mye ledlys, kanskje oppgradert anlegg med en integrert sub på original kabler, må bare bli litt varmere i været først.
(Dette er self ikke noe jeg får igjen ved salg, men håper ny eier setter pris på det.

Så mer sporadisk innom, samtidig så blir det mer TOCN på jobb siden elbilforum ikke fungere på tapatalk lengre. ;-(

Sitat fra: asbkar på mandag 18. januar 2016, klokken 16:41
Og så har du oss som har ventet og ventet på at X skulle bli den første, men som sannsynligvis ender opp uten Tesla en stund til hvis ikke prisnivået/dollarkursen endres seg til det bedre igjen. Har en tidlig reservasjon som jeg ruger på til jeg MÅ bestemme meg.
Begynte å bli redd jeg skulle komme der jeg også så da er en 70D bedre en ingen Tesla.

Er faktisk gjennomtent å kjøpe en 70D, jeg får testet den ut med tanke på andre famile medlemer som da kan overta den når jeg oppgraderer til X.
Teste ut rekevidde med tanke på om jeg kan anbefale Model X 70D - konklusjon så langt - NEI til nøds med chademo adapter og tolmodighet om en absolutt ikke har råd til å gå opp til 90D.
70D kom seg fra porsgrunn til lyngdal og vider til Aksdal i -8 og slaps/snø føre, motvind.... men måtte lade til 97% og kom frem med mer nerver en tur til Berlin med P85.

Så valges kvaler hos meg blir nok om jeg skal gå for signatur eller standard og hva versjon og utstyr.
Merker at utvidet stereo synest jeg ikke er verdt 20k lengre, luft dempere er verdt hver krone, interiør pakke kun pga el bakluke, AP - YES (også fruen elsker den nå)

Største blemmen er nok at det er lys grått interiør på 70D og fruen liker det svært godt, mange gode argumenter er kommet for å ikke kjøpe sort interiør.

Er fare for det blir hvitt på X. ;-(  (Pent - Ja - Praktisk med 3 ungdommer - NEI
Horten

sigurdi

Sitat fra: DagfinnN på mandag 18. januar 2016, klokken 20:23

sigurdi
Levert 3 uker bestilling - må vel være rekord?
[/quote]
Har vært korte leverings tider før slutten av andre kvartaler også.
Er jo alltid noen som avbestiller en bil før den kommer til norge, og Demo biler bytter jo Tesla ut.
Ulempen er at du må ta den slik den er, kan ikke velge så mye.

Jeg fikk valgt å aktivere AP ved bestilling, slik at det ble mva fritt, men er vel ikke alle som har fått det til heller.
Så fordelen rask levering, ulempe - tar det man får.
Fordel - fruen er blitt glad i den nye blåfargen, ulempe jeg og fruen er blitt glad i lyst interiør (grått)
Horten

KrW

Sitat fra: sigurdi på mandag 18. januar 2016, klokken 20:23
Største blemmen er nok at det er lys grått interiør på 70D og fruen liker det svært godt, mange gode argumenter er kommet for å ikke kjøpe sort interiør.

Er fare for det blir hvitt på X. ;-(  (Pent - Ja - Praktisk med 3 ungdommer - NEI

Om det enda drøyer en stund før design studio kommer til oss i Norge, så får vi sikkert flere brukererfaringer med hvite seter. Det jeg har lest så langt er at folk er veldig fornøyd med deres hvite seter. Mange sier at stoffet er mer behagelig og mykere enn de vanlige skinnsetene. Virker også så langt som folk ikke har problemer med at de blir skitne, selv de med barn. Ingen som har hatt de veldig lenge enda da, så ikke godt å si om vegansetene eller de vanlige skinnsetene eller stoffsetene holder best i lengden.

Jeg synes det ser veldig stilig ut med de hvite setene, men lurer også på det om man bare blir stresset av det med å holde de rene. Jeg lurer også på om hvit farge nederst på dashbordet trekker litt mye oppmerksomhet for øyet når man ser ut. Tenker at kanskje mørkt er mer behagelig, men utelukker ikke helt å velge hvit da. Kona kan like det med at de er "vegan"seter da, selv om hun ikke er vegan, så er hun veldig opptatt av miljø og vi så nylig dokumentaren "Cowspiracy" på Netflix  :)
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

sigurdi

Sitat fra: KrW på mandag 18. januar 2016, klokken 22:58
Sitat fra: sigurdi på mandag 18. januar 2016, klokken 20:23

Om det enda drøyer en stund før design studio kommer til oss i Norge, så får vi sikkert flere brukererfaringer med hvite seter. Det jeg har lest så langt er at folk er veldig fornøyd med deres hvite seter. Mange sier at stoffet er mer behagelig og mykere enn de vanlige skinnsetene. Virker også så langt som folk ikke har problemer med at de blir skitne, selv de med barn. Ingen som har hatt de veldig lenge enda da, så ikke godt å si om vegansetene eller de vanlige skinnsetene eller stoffsetene holder best i lengden.

Jeg synes det ser veldig stilig ut med de hvite setene, men lurer også på det om man bare blir stresset av det med å holde de rene. Jeg lurer også på om hvit farge nederst på dashbordet trekker litt mye oppmerksomhet for øyet når man ser ut. Tenker at kanskje mørkt er mer behagelig, men utelukker ikke helt å velge hvit da. Kona kan like det med at de er "vegan"seter da, selv om hun ikke er vegan, så er hun veldig opptatt av miljø og vi så nylig dokumentaren "Cowspiracy" på Netflix  :)
Har ikke kjørt mer en 2500km med grå nexgen setene, men i snøslaps og surt vintervær, ingen tegn til verken dongri bukse farge eller andre ting, så ser bra ut så langt.

Fikk behandlet dem første uka med skinnforsegling og tror det var lurt og er bare å tørke bort når det har kommet noe i setene.

Fruen fallt også for omtaler av de hvite vegan setene, ser veldig behagelige ut og blir lyst og pent.
Jeg får da viljen min med sort tak og vegger siden jeg tror stolpene bak er det som blir fortest møkkete.
(Skitne barnehender som skal inn i rad 3. ;-)
Tror ikke jeg klarer å få gjennom sorte skinnseter og sort interiør så er kanskje greit med hvite seter og sort tak istede for sorte seter og lyst interiør.
Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA