Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan forhandle - "negotiate" med selger - ny eller brukt

Startet av kengjer, fredag 26. februar 2016, klokken 19:09

« forrige - neste »

kengjer

Hei!

Er det noen der ute som har erfaring med bilstol 0-13kg og barnevogn i E-up?

Har du eventuelt gode forslag til kjøp av stol og vogn som får plass i bilen helst med bruk av Iso-fix, er jeg lutter øre.

På forhånd takk.
-Kent Gjerde
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

einarhelge

Har besafe 9-18 kg stol (stor bakovervendt stol med isofix) på høyre side, babyjogger elite barnevogn. Går helt fint!
VW E-UP 2015

kengjer

Ok, takk for svar!  :D

Hvordan er det med passasjersetet da? Trukket helt til fremste posisjon da?
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

einarhelge

Setet er ganske rett i ryggen og trukket litt bakover. Jeg er 184 og sitter med rart med beina men det går på korte turer.
Kona på 163 har det helt fint når hun sitter der.
VW E-UP 2015

kengjer

Sitat fra: einarhelge på onsdag 20. januar 2016, klokken 13:40
Kona på 163 har det helt fint når hun sitter der.

Perfekt, da sager jeg bare 3 cm av beina på fruen om nødvendig. ;)
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Terjer

Jeg har baby stol av merke Cybex bak, men bruker den også foran i e-up, men det er bare Isofix i baksetet. Husk å koble ut airbagen om du har barnestol foran. Jeg har også fått plass til ei Emmaljunga barnevogn i bagasjerommet på e-uppen, men det er trang. Hatteylla må bort og den "doble bunnen" pluss den sorte plasten på sidene nede i bagasjerommet, den som den doble bunnen hviler på. Da må to av hjulen av understellet på vogna og baggen plasseres på høykant på høyreside og understellet brettes sammen og plasseres med de to hjulene ned i bagasjerommet. Jeg bruker en sekk over baggen så ikke fett fra understellets hjulakslinger kommer på baggen. Det krevde litt tenking før jeg fant denne løsningen. Nå når barnet er større og er det enklere med "Sportsvognen". Dette høres kanskje vanskeligere ut enn det er, bare å prøve så finner du ut av det.

Her er noen bilder av stol og vogn. Demobilen er fra Møller Romerike som jeg hadde med hjem for å teste barnesetet og min e-up der jeg har ryddet litt opp i bagasjerommet slik at det blir letter å få plass til vogna.

https://flic.kr/s/aHskpEYTBb
VW e-up! - Aurskog-Høland

kengjer

Takkfor svar og bilder!  Er jo en relativt massiv vogn du klarte å få med deg da. :P
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

SweetThang

#7
TO: Vi kjøpte en Easywalker barnevogn. Denne passer akkurat om du tar ut hatthylla og bunnen.
Fornøyd e-up eier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA