Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ekstralys på PHEV

Startet av E-golf-2014, mandag 22. februar 2016, klokken 22:36

« forrige - neste »

E-golf-2014

Jeg venter på en Tesla S 70d med levering i april/mai. Bestilt i august 2015, etter den tid har det vært to pris stigninger. Jeg var veldig usikker ved bestilling om jeg skulle bestille Autopilot eller ikke, samt premium interiør pakke.  Jeg bestilte ikke dette, og har angret meg litt etterpå. Spesielt i forhold til fronten som jeg synes er mye finere med interiørpakken, siden den inneholder kromdetaljer + tåkelys. Var ikke klar over det når jeg bestilte. Men nå fikk jeg en telefon fra Tesla i dag med beskjed om at jeg fortsatt kan legge til disse pakkene til gamle pris. Må bestemme meg i løpet av morgen dagen. Så jeg er veldig i tvil hva jeg skal gjøre. Synes jo det er mye med i overkant av 40 tusen for dette. Er klar over at det er delte meninger om dette, men hadde vært kjekt å hørt fra noen som har erfaringer med disse pakkene. Angrer dere at dere tok de med, evt. ikke tok de med?

iOnas

Kjør på med interiørpakke. Veldig kjekt med elektrisk bakluke hvis du skal ha skiboks :-) autopilot kan du jo legge til senere hvis du må prioritere nå. Jeg valgte begge deler og er veldig fornøyd.
Bosted: Nordmøre.

VL

Hei!

Jeg ville nå hvert fall slengt på Autopilot. Det kommer du ikke til å angre på, og det kommer bare mer og mer morro til den softwaren fremover  ;D.... Jeg har selv interiørpakken men kunne nok klart meg uten ( foruten elektrisk bakluke da )  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

FU73

Jeg venter på min 70D som kommer i slutten av februar, og valgte både AP og Premium interiør.
Premium interiør mest pga el.bakluke, da det i disse dager føles for gammeldags å ikke ha det, spesielt i en slik bil. pluss at det er veldig praktisk. er mange ganger jeg har ønsket meg det. ellers kjekt med kurvelys.
ellers flott med mulighetene med AP, og det som måtte bli oppdatert på den fronten fremover.
Om det er verdt 40 K, er som man ser det da. Jeg valgte å se det som en totalpakke for å få en best mulig utstyrt bil  :)
2016 Model S 70D

Quintilian

Jeg støtter også AP og interiørpakka!

Ineriørpakka hadde ikke vært selvskreven med automatisk bakluke som selvstendig valg, men når man må ha denne pakka for å få luka så er det bare å kjøre på...

Vi byttet ut vår S85 med en 70D i praksis bare for å få AP (og 4x4 da...), så AP var helt 100% selvskreven for oss.... Vi bruker AP HELE tiden... Minst 1 time hver dag i kø :-) Helt fantastisk.

boppus

EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Toonster

#6
Jeg venter også på en 70D i april/mai. For min del var Premium og Autopilot bankers.

Premium pga el bakluke og at jeg synes design finish utvendig blir løftet med krom rundt lys.

Autopilot var viktig, spesielt for å kunne få adaptiv cruise controll som jeg hadde tidligere - hjelper også mye på med de siste dagers oppdatering (særlig når dama skal bruke den og parkere :) )

Tror ikke du angrer på å ta med disse, men skal du velge bare en av de - så velg Premium-pakken. Autopilot er det tross alt mulig å aktivere ved en senere anledning (noe dyrere i ettertid riktignok)

vnm

Ja!

Personlig synes jeg disse pakkene er viktigere enn alle de andre tilvalgene. El. luke er digg og interiøret blir etter min mening finere. Autopilot er fantastisk bra, så lange du kjører en del på veier hvor AP er ment å brukes.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

hemi

sett på biler nå, det jeg har merket meg som absolutt minimum er da autopilot, nextgen seter, og premium interiør, dette fordi jeg ikke kan åpne luka fullt i garasjen, og hater å holde igjen luka med 1 hånd mens man kuker rundt.

EEE

Har kjørt 5500 km med 70d siden oktober. Jeg har AP men valgte å ikke bestille premium interiør.

Jeg er glad jeg tok AP men angrer på at jeg ikke tok premium interiør.
Hovedgrunnen er el bakluke og sort taktrekk.

Men en plass måtte jeg stoppe og da ble det slik denne gangen.


Salvesen

velg for all del premium interiør over AP, dette kan du spare til og aktivere etterhvert. Premium ser du aldri om du velger det vekk..
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

sigurdi

#11
Hentet selv ut en 70D rett før Jul etter 2 ukers ventetid.
Måtte ha noe mens jeg venter på X.

Hadde et par biler å velge blandt som var på vei over fjorden.

Valget ble en blå 70D med grå nexgten seter og interiør pakke, la til Autopilot umidelbart.

Her er mine erfaringer etter 2300km.

70D - Batteri - litt lite i vinterkjøring mellom Porsgrunn - Lyngdal og Lyngdal - Aksdal
Måtte lade til 97% og med våt vei, slaps, snø, is.... var det ikke store marginen.
Chademo - supert suplemang, var ikke noe som falt i smak hos barna i lyngdal så ble en MC Donald stop på retur og iløpet av måltidet ladet den nok til å kjøre direkte til Horten. (20kWh)
Model X blir en 90D, med interiør, luft, vinter, 7 seter...

*AP - hadde kjøpt det med bilen for å spare mva - også fruen som ALDRI skulle bruke det elsker AP. ;-)
Etter 7.1 (2.9.172) oppdateringene som har kommet på rakke og rad er AP blitt ennå hakket  bedre.
(Regner med at siste 172 er en bugfiks)
Fungerer nå på sideveier og veier som den ikke har fungert også med snø på begge sider blir veien merket opp.

*Nextgen seter grå - litt mye sidestøtte på langtur slik at en blir mer låst i en sitteposisjon ellers gode seter.
Veldig pene men tok en lakkforsegling med det samme og de har holde seg bra så langt ingen tegn til verken dongri eller andre merker.

* Interiør pakken - El bakluke er et must på en slik bil, curve lys er kjekke, Alcantere kunne jeg klart meg uten, interiør lys har jeg allerede oppgradert. ;-)

* Pianotak savner jeg ikke men kan være litt verre å selge siden den ikke kan bruke skiboks.
Er dog noe lavere under taket bak.

* Hifi - ingen problem setter kanskje inn en sub, kablene ligger klar men usikker for lyden til vårt bruk er mer en bra nok.

* Luft dempere - dette hadde jeg valgt - hadde litt for høye forhåpninger om AWD og etter 1200km i mye snø og glatte veier så ble jeg stående ut av egen innkjøresel med nesa halveis ut i veien.
Ble stående oppe på snøen uten at hjulene hadde grep.
Måtte grave bort all snø under bilen for å komme ut, fikk hjalp av naboen. ;-(
Eller synest jeg den er litt hard med standard fjører, mykere med luft.

*Vinterpakke - dette mangler men savner det ikke er jo varme i front seter.

Model S er en super bil, men litt lav å sette seg inn ut av og vi ønsker mer sitteplass, slik at det kan være et tomt sete mellom guttene på langturt. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

TomHenden

Sitat fra: Salvesen på torsdag 14. januar 2016, klokken 22:55
velg for all del premium interiør over AP, dette kan du spare til og aktivere etterhvert. Premium ser du aldri om du velger det vekk..


Veldig enig i denne. Har selv premium på min 70D dog uten ap. Ap kan du kjøpe på senere når det selv passer deg om du ikke tar den med nå. Men prisdifferansen blir vell ikke noe mindre fremover. Slik krona er mot usd for tiden. Så vil du ha den så ta den med. :)
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

Wattson

S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA