Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

satheesh.net

Som en god regel anbefaler jeg alle til å ta en scrollhjul reset av skjermen etter oppdateringen.

Av en eller annen grunn virker det som dette løser enkelte hickups noen opplever. (Slik har det vært siden bilen ble lansert og samtlige oppdateringer i etterkant.)

fmm1000

Har været ude og teste 7.1 her til aften.

Parkering på pplads testet og virker perfekt mellem to biler. Kunne ikke få det til at virke, når der kun holdt en bil eller ingen biler.

Havde hørt bilen skulle sætte farten ned ved motorvejsafkørslen, men det fik jeg ikke til T virker.
Heller ikke hvis jeg satte gpsen til guide fra på den frakørsel jeg prøvede ved. Virkede heller ikke, hvis man vrikkende rattet lidt ud mod afkørslen på samme måde, som når man overhaler.

Automatisk op og ned blænding opførte sig for første gang i den tid jeg har haft bilen, så den blændede modkørende, men det kan dog skyldes tæt tåge.

Troede bilen nu automatisk kunne tilpasse farten til fartskilte, men det virkede ikke, da jeg kørte fra en 110 kmt zone til en 130. Den registrere 130 kmt-tavlen, men ændrede ikke farten. For at ændre farten skulle jeg som før holde stilken inde mod mig selv.

PS. Bilen stod på wifi da jeg fik softwaren.

krister461

Sitat fra: Kvark på mandag 11. januar 2016, klokken 22:58
Nei, ett dobbeltklikk låste opp vår Model S, men beholdt ladingen på (fra ordentlig ladestasjon. Vet ikke om Schucho)

Et dobbeltklikk til låste opp ladingen.
Ikke på min bil. :-)

Teslanewbie

Opplever bilen som litt sprekere etter oppdatering ( p85)  noen andre?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fmm1000

Ja det gør jeg også, men troede bare det var indbildning, hvorfor jeg ikke har skrevet om det.
Kørte mod ladestander med omkring 30 pct strøm og syntes bilen var hurtigere end ellers med 30 pct steøm.
85d

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på mandag 11. januar 2016, klokken 14:25
Burde vel kanskje ta en reset og se om ting endrer seg. Med temperaturer rundt 0 burde det ikke være utfordrende å få til jevn temperatur i kupeen. Nå står "gamlingen" i Trondheim for fire dagers "spa". Satser på feilfri bil torsdag kveld :)
(Endelig)

Jeg mener govarmen er tilbake. Er du ikke enig?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Dag A.

Sitat fra: aguro på mandag 11. januar 2016, klokken 22:01
Noen med P85D som har fått oppdatering?

Oppdatering på plass her  :)

Dessverre så var det ikke en hickup i 7.1 eller feil på dekkmonitoren at venstre bakdekk var uten luft. 
Dekket var punktert  :(
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Tesla65

Etter oppdatering har jeg nå 375km ved 90% typisk rekkevidde.
Før oppdatering av v7.1 hadde jeg 356km
Hvit P85 Solgt

Øyvind.h

Sitat fra: krister461 på mandag 11. januar 2016, klokken 23:51
Sitat fra: Kvark på mandag 11. januar 2016, klokken 22:58
Nei, ett dobbeltklikk låste opp vår Model S, men beholdt ladingen på (fra ordentlig ladestasjon. Vet ikke om Schucho)

Et dobbeltklikk til låste opp ladingen.
Ikke på min bil. :-)
Ladingen stoppet når man låste opp, men om man ikke rørte kabelen så fortsatte lading etter ca 1-2 minutter. Dvs. avbrutt lading var ikke noe reelt problem før.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kristian O

Noen som klarer å bytte media source på rattet etter 7.1? Fungerer ikkje med meg lenger. Muligheten er der som før, men det skjer ingenting når eg prøver. Har ikkje tatt reset enda, mulig det ordner seg med det.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Fastlane83

Noen som vet hvorfor Summonfunksjonen bare er lansert i USA, og når det evt kommer til Norge?
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Tuxedo

Sitat fra: Fastlane83 på tirsdag 12. januar 2016, klokken 09:45
Noen som vet hvorfor Summonfunksjonen bare er lansert i USA, og når det evt kommer til Norge?
Det har sikkert med offentlige regler å gjøre.  Bilen kjører jo tross alt helt på egenhånd uten fører, selv om det ikke er mange metrene.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

satheesh.net

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 12. januar 2016, klokken 09:53
Det har sikkert med offentlige regler å gjøre.  Bilen kjører jo tross alt helt på egenhånd uten fører, selv om det ikke er mange metrene.

Og fordi at de er ganske sikre på hvordan de i så fall skal takle en eventuell rettssak hvis noe skulle gå galt der borte. Fungerer det "over dammen", er det garantert godt nok for folk flest andre plasser... ;)

Haldenser

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 12. januar 2016, klokken 09:53

Det er ingen EU regler som begrenser en slik funksjon, og de oppfordrer faktisk at flere produsenter tar i bruk dette: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2015/wp29grrf/GRRF-80-18e.pdf

Regner med grunnen at det ikke er kommet hit enda er at de ønsker å teste funksjonen i ett marked først og "drepe" evt bugs før de lanserer det i andre markeder.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Salvesen

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 12. januar 2016, klokken 10:39

Regner med grunnen at det ikke er kommet hit enda er at de ønsker å teste funksjonen i ett marked først og "drepe" evt bugs før de lanserer det i andre markeder.

Syns det er svært rart at de velger US da de er beryktet for rettsaker osv. Men igjen er det jo nærliggende for tesla å dra til "site" for å sjekke hva som skjedde osv.

Ser forresten ut til at ut-rullingen av 7.1 har stoppet igjen... Så en som hadde fått sin avbrutt midt i og kontaktet tesla. De mente ut-rullingen var stoppet pga en bug.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA