Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

hawkman

Arrg, fikk varsel om update i app isted. Men, ute i bilen ligger det ingen update klar for igangsetting..  :-\ Noen som har peil? Har prøvd å resette.
S85 - April 2014
70D - Desember 2015
BMW i3 94Ah - Januar 2017
X75D - Bestilt 11/5-2017

joda

Sikker på at det ikke ligger en gul klokke oppe til høyre på skjermen..?
Sjekk om du ikke finner den igjen der..
TMS 85D

joda

Sitat fra: lunitiks på mandag 11. januar 2016, klokken 20:55
Har ikke egen premiumkonto. Kan man med en slik opprette custom playlists fra touchscreen i bilen? Eller må man via mobil/pc? (Oppdaget umiddelbart at det var dette som "manglet")
Man kan ikke lagre egne playlist etter det jeg kunne se.. (det lille leg har fått testet hittil)
Når jeg la til en sang (trykker på + tegnet i Playeren), så la den til Albumet til artisten under "Albums".

Du får heller ikke tilgang til bilens Premium kontoen fra PC/Mobil, så å opprette egne Playlists den veien er heller ikke mulig dessverre..

Jaja, det er uansett en god begynnelse og vil sikkert bli forbedret videre i fremtiden :)
TMS 85D

smurf

Funker hvis du har en Spotify premium konto (99kr/mnd)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

aguro

Noen med P85D som har fått oppdatering?

joda

Sitat fra: smurf på mandag 11. januar 2016, klokken 21:56
Hva funker..? (Har Premium konto selv, men ikke benyttet i bilen enda..  ;) )
Får man opprette Playlist i bilen og lagt til sanger i disse via Playeren i bilen med Premium kontoen.?
Eller er det at men kan gjøre det fra PC/Mobil du mener...
TMS 85D

krister461

Sitat fra: Kvark på mandag 11. januar 2016, klokken 20:46
Jeg er litt trist over at jeg har mistet to dobbelklikk på taket for å løse ut laderen, men jeg skjønner at de trenger den eller en lignende tastefunksjon til summon.
Er det ikke bare å holde inne knappen for bakluken?

hawkman

Sitat fra: joda på mandag 11. januar 2016, klokken 21:38
Sikker på at det ikke ligger en gul klokke oppe til høyre på skjermen..?
Sjekk om du ikke finner den igjen der..

Nope, ingen gul klokke.. Får vel bare vente og se om den dukker opp. Mulig ikke alt var lastet ned ferdig?
S85 - April 2014
70D - Desember 2015
BMW i3 94Ah - Januar 2017
X75D - Bestilt 11/5-2017

Bushy

Da har jeg tatt en minitest og. Kjørt rundt i 2 timer å kost meg med Spotify. Helt konge. Men egentlig viktigere. Varmen har hittil vært Flotters. 21,5 grad. Å kost meg hele turen. Men spådd -20 til helgen. Så venter til en langtur da før jeg roper halleluja
S75D sept. 17

Kvark

Sitat fra: krister461 på mandag 11. januar 2016, klokken 22:10
Sitat fra: Kvark på mandag 11. januar 2016, klokken 20:46
Jeg er litt trist over at jeg har mistet to dobbelklikk på taket for å løse ut laderen, men jeg skjønner at de trenger den eller en lignende tastefunksjon til summon.
Er det ikke bare å holde inne knappen for bakluken?

Jo, men tidligere var det bare å trykke kjapt fire ganger på "taket". Trengte ikke identifisere hvordan jeg holdt fobben i jakkelommen.

Nå må jeg faktisk vite hvilken ende av fobben jeg holder på (har den i originalt skinnfuteral), og så holde inne bakdelen. Dette etter jeg har trykket to ganger for å låse opp bilen.

Såklart... jeg kan jo slutte å låse opp manuelt og la bilen låse seg opp når jeg er nærme nok døren.

Det tar bare lengre tid og er annerledes fra sånn jeg er vant med å starte turen fra garasjen.
S85D

krister461

Problemet var at før ble ladingen avbrutt når du låste opp med dobbeltklikk, det slipper man nå

Kvark

Nei, ett dobbeltklikk låste opp vår Model S, men beholdt ladingen på (fra ordentlig ladestasjon. Vet ikke om Schucho)

Et dobbeltklikk til låste opp ladingen.
S85D

twinpeaks

Sitat fra: Lynet på mandag 11. januar 2016, klokken 15:36
Testet autopilot på vanlig vei med 60 sone i dag, var ikke noe problem å be bilen om å kjøre i 75!
Så det mr Musk sier om maks 10km/h over fartsgrense stemmer ikke helt!
Noen som har annen erfaring?

Men på flerfelts veg var det kult å se at den observerte bilene i det andre feltet  :)

Er det flere som kan bekrefte denne erfaringen? Hvordan er det i 70- eller 80-sonen?
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

fonberg

Sitat fra: joda på mandag 11. januar 2016, klokken 22:08
Sitat fra: smurf på mandag 11. januar 2016, klokken 21:56
Hva funker..? (Har Premium konto selv, men ikke benyttet i bilen enda..  ;) )
Får man opprette Playlist i bilen og lagt til sanger i disse via Playeren i bilen med Premium kontoen.?
Eller er det at men kan gjøre det fra PC/Mobil du mener...

Hvis man har Premiumkonto og logger på denne i bilen, så får man spillelistene til kontoen også i bilen. Du kan også lagre nye Album osv. fra bilen så blir det oppdatert på andre enheter hvor man bruker den samme Spotify-kontoen. Ikke verst til å være første versjon synes jeg.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

LA-Thing

Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. januar 2016, klokken 01:00
Kan en forlate bilen med viskerne i service posisjon altså? Er jo fordel mtp snø, i tillegg til at de da ville blitt oppvarmet og myke ved forvarming.

Ja, gjør stadig det når det er meldt snø eller kaldt vær. Lettere å feie av snø, også nede i gjemmerommet for viskerne. Og som du skriver, viskerne er isfrie og myke etter forvarming.

Kanskje rekkefølgen har noe å si? Setter bilen alltid i park først, deretter viskerne i service-posisjon. Ved avgang er det bare å sette bilen i gir, så går viskerne til hvileposisjon av seg selv. Men tror det bare funker når viskeautomatikk er satt OFF.
Drammen, Tesla Model S #2510

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA