Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe eller ikke kjøpe Type 2 ladekabel

Startet av Raftepapp, mandag 15. februar 2016, klokken 11:39

« forrige - neste »

stefse

E-Golf med VP her, kjørt 9k i både fjorder og fjell og ned til -18° uten problemer så langt.

Det er solgt mange e-golf i det siste, så noen negative historier er det naturlig at det blir etterhvert.
Hvis jeg skal kicke på noe må det bli at forvarmingen kunne vært bedre. Når den står tilkoblet og i fulladet tilstand forventer jeg at den blir skikkelig varm.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

e-Kvaase

Sitat fra: Raftepapp på lørdag 09. januar 2016, klokken 20:22
Har hatt Golfen i snart en måned. Egentlig en utrolig god bil, men har nå fått litt "bismak". Skal ikke dra hele historien her, men kort fortalt har jeg hatt 5 forskjellige feil og bilen på verksted 4 ganger, de samme feilene kommer igjen og igjen...

På toppen av det hele oppdaget jeg i dag en stor sprekk i frontruten, sikkert en steinsprut, men jeg har ikke merket noe så det er tydeligvis ikke store sandkornet som skal til. Vet det ikke koster meg noe, men det fikk liksom begeret til å renne over.

Alt dette gjør nybilopplevelsen ganske negativ og tankene begynner å gå mot å finne en annen bil, selv om E-Golfen egentlig er perfekt for meg på alle måter (når den virker).

Leser mye her i forumet og det er jo stort sett diverse problemer man leser om. Det jeg lurer på nå er om flertallet har problemer, eller er det bare oss uheldige som skriver her? Er det mange som har kjørt problemfritt de siste årene?


Kjørt problemfritt siden mars 2015.
Heldigvis.
Bil uten VP.

pere

Fikk min eGolf sept 2014, 21000 km ingen problemer til nå!
e-Golf Intro 6.8.2014 solgt
Hyundai Kona electric 2019 solgt
Polestar 2 2020 bestilt

David Skov Hansen

Altså problem er definerbart. Bilen fungerer fantastisk, dog er alle dele af inform delen ikke slået til, så det mangler men er ikke et stort problem.


grime

Egentlig ikke noe problem, men skulle fra Oslo til Austvatn sist fredag. -14,5 i Oslo, -16.5 på Kløfta og -20 i Austvatn og avstanden snaue 10 mil. Startet med "fulladet" bil - 143 km, men det gikk med ca 70 km bare opp til Kløfta (Normal), så vi stoppet på Kiwi for å etterfylle. 36 min og bare vel 5 kW! Vi hadde 14 km igjen da vi kom til Austvatn etter å ha kjørt Eco siden Kløfta (kjølig)!

To interessante ting her. Vi kjørte med egg under foten til Kløfta, dog med varme (VP) i bilen. Bilen skal gå ca 10 mil på vinterføre, vi fikk det, men da først etter å ha "fyllt på 4 mil". Ja, det var kaldt (etterhvert også inne i bilen). Dette er et stykke fra hva VW oppgir.

Det andre interessante. På vei tilbake til Oslo med fulladet bil fra Austvatn, stoppet vi hos Møller ved Olavsgård og Hvamskrysset for å etterfylle litt. 6 kW på 7 min! Det var nesten like kaldt, vi hadde riktignok kjørt en drøy time i stedetfor de ca 40-50 min vi brukte til Køfta dagen før, men forskjellen er umåtelig. Det var nye ABB ladere begge steder.

Jeg ringte Fortum i dag for å klage på laderen på Kløfta og fikk klar melding om at det var bilen og ikke laderen som bestemte ladingen. Jeg finner det besynderlig at bilen er i stand til å ombestemme seg så til de grader fra den ene dagen til den andre! På Kløfta hadde vi igjen ca 73 km, hos Møller ca 45 km - det kan da umulig spille nevneverdig rolle?

Det blir nok gammel Audi A-8 på utenbys vinterkjøring fra nå av.
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

evole

Sitat fra: grime på tirsdag 19. januar 2016, klokken 21:58Jeg ringte Fortum i dag for å klage på laderen på Kløfta og fikk klar melding om at det var bilen og ikke laderen som bestemte ladingen. Jeg finner det besynderlig at bilen er i stand til å ombestemme seg så til de grader fra den ene dagen til den andre! På Kløfta hadde vi igjen ca 73 km, hos Møller ca 45 km - det kan da umulig spille nevneverdig rolle?
Batteritemperaturen er den avgjørende faktoren for ladehastighet. Hva var den på de to ulike ladesesjonene?

På min bil halveres ladehastigheten ved en gitt batteritemperatur, og ytterligere en ny halvering på et enda lavere innslagspunkt. Golf har jeg ikke kjennskap til, men det høres ikke helt urimelig ut at ladehastigheten kan variere voldsomt i kulde.

Råde

Det har nok med batteritemperatur å gjøre ja. Har opplevd det samme. Morragretten bil selv etter 80 km. Laang tid fra 11-71%. På kvelden igjen, samme utetemperatur (-15 til -19): Vanlig hastighet etter 70km. Skjønte ikke det siden kjørestil og terreng også var det samme.

Opplevde forresten ikke så gæærn rekkevidde i de temperaturene. 11% SOC etter 80km med to "høyder" på ca 200m og motorvei med 110. Ikke forvarmet bil (forbannede avgangstid og drittapp).
e-Golf | X75D

Noobie

Min bil levert 29.sept ifjor og har kjørt 6400km nå. Har hatt en nærmest problemfri bil med kun noen få unntak; som problemer med CAR-Net som alle andre her på forum med treg tilkobling og i tillegg har jeg den siste tiden hatt problemer med tilkoblingen av min tlf til Carplay.  :-\
16 VW E-Golf Oryxhvit med Titansort Vienna + Alt utstyr! - Levert 29.09.2015

nien

40000 km siden desember 2014.... Ikke et hikk... Bare kjører. Car net er ikke betalt, men virker. Opplever av og til at jeg ikke får tilbakemelding på at varming/kjøling har startet... Men i bilen er alt ok. Har ikke varmepumpe.

Raftepapp

Ser tråden som omhandler feil og problemer har over 30 sider. Denne har 3.
Betenkelig...

Råde

Sitat fra: Raftepapp på lørdag 23. januar 2016, klokken 21:50
Ser tråden som omhandler feil og problemer har over 30 sider. Denne har 3.
Betenkelig...
Tja. Litt mer å skrive om hvis noe går galt. En diskusjon på ting som funker blir vel kjedelig etter et par poster..
e-Golf | X75D

jonste

Bil med varmepumpe, levert april-15. 16000km så langt.
Veldig fornøyd med bilen. Og "feilene" er egentlig bare småting som møller har fikset mens jeg har ventet. feilmontert pakning i dørhåndtak, vibrasjon fra vp, lakkfeil før levering. Slikt man hadde fikset selv om bilen ikke var ny.
Har ikke hatt nevneverdige problemer med carnet heller, før dagene rundt oppdateringen nå nylig.

En tråd rundt feil og mangler vil nok som nevt tidligere engasjere mye mer enn rundt 0 feil. Blir liksom ikke den helt store diskusjonen rundt ting som fungerer :)

E-GolfAB

Bil med varmepumpe, levert februar 2015.
0 feil kjørt 20500 KM

Kmellioli

Bil med varmepumpe og alt ekstrautstyr. 22000 km - ingen problemer!
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA